اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توپ فوتبال با قطر ۱۵ متر در آفریقای جنوبی، بزرگترین توپ دنیا شد



 

بزرگترین توپ دنیا

 

پرتوریا - توپ فوتبال هتل "امپرورز پالیس" (کاخ امپراطور) ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی که به مناسبت بازی های جام جهانی ساخته شده است، در فهرست بزرگترین توپ جهان در کتاب "گینس" جای گرفت.

 

این توپ که قطر آن ۶۶/۱۵ متر است ۶۵۰ کیلو گرم وزن دارد و روز دوشنبه بطور رسمی در بخش "ترین" های جهان کتاب گینس ثبت شد.

 

"رابرت مولی" ارزیاب کتاب گینس، با حضور در محل استقرار این توپ در میدان منتهی به هتل امپروروز پالیس در مجاورت فرودگاه "الیورتامبوی" ژوهانسبورگ، خبر قرار گرفتن این توپ در فهرست برترین ها را در جمع فوتبال دوستان آفریقای جنوبی اعلام عمومی کرد.

 

وی رکورد قبلی بزرگترین توپ را با قطر ۵/۱۰ متر در سودان عنوان کرد و گفت: اما توپ آفریقای جنوبی همچون توپ های معمولی و کاملا شبیه توپ جام جهانی ۲۰۱۰ است و در عین حال براحتی قابل بادکردن و خالی کردن و حتی قابل غلطاندن بر روی زمین است.

 

با این وجود توپ امپرورز پالیس ۷۰ برابر بزرگتر از "جبولانی" توپ جام جهانی تولید آدیداس بوده و یک هزار و ۵۰۰ برابر سنگین تر از آن است و در ضمن با ابزار و وسایل بومی آفریقایی ساخته شده است.

 

هزینه ساخت این توپ را نیز هتل امپروز پالیس و "کیا موتور" کره جنوبی در آفریقای جنوبی تقبل کرده اند.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین توپ جنگی دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی در کنار بزرگان فوتبال دنیا دوباره پا به توپ می شود



اخبار,اخبارورزشی,علی دایی

علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان به تورنمنت بین‌المللی جام اسطوره‌ها به روسیه دعوت شد.

  علی دایی به تورنمنت بین‌المللی جام اسطوره‌ها در روسیه دعوت شد.

مسئولان این تورنمنت که چند سالی است به میزبانی روسیه برگزار می‌شود و همواره میزبان بزرگان فوتبال دنیاست، در این دوره از علی دایی دعوت کرده تا به روسیه برود. در دوره‌های قبل هم چهره‌های شاخصی مانند گاتوزو، رودگولیت، به‌به‌تو،‌بوبیک، باجو، کاناوارو و ... در آن حضور داشتند.

میزبان در دعوتنامه خود با اظهار خوشحالی از حضور علی دایی در این تورنمنت او را یکی از چهره‌های افسانه‌ای فوتبال دنیا خطاب کرده که حضورش می‌تواند باعث بهتر شدن تورنمنت شود.

دایی که عنوان برترین گلزن ملی جهان را یدک می‌کشد در فهرست بزرگانی که فیفا به مسئولین برگزارکننده این تورنمنت معرفی می‌کند قرار دارد و حضور او در کنار بزرگان فوتبال جهان می‌تواند اعتباری برای فوتبال ایران باشد.

برگزارکنندگان تورنمنت در دعوتنامه ارسالی از علی دایی این چهره را موتور گلزنی فوتبال و شکارچی دروازه‌ها لقب داده و اطمینان دادند گلزنی‌های او در این تورنمنت خاطرات دوران بازیگری و گلزنی‌هایش را برای علاقمندانش زنده خواهد کرد و به این رقابت‌ها شور و هیجان می‌دهد.
 
 اخبار ورزشی  -  فارس