اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توپ ایرانی عامل سرنگونی فانتوم ترک بود؟



 

به گفته یک منبع آگاه نظامی، ارتش سوریه فانتوم ترک را با توپ ضدهوایی 23م ساخت ایران هدف قرار داده و سرنگون کرده است.  

به گزارش العالم به نقل از پایگاه خبری عکس‌السیر سوریه این منبع آگاه افزوده است سوریه این سیستم پدافند هوایی را در سال 2010 از ایران خریداری و در برخی از مناطق نصب کرد. بر اساس این گزارش سیستم ضدهوایی 23م مزبور توان شلیک پنج هزار گلوله در دقیقه را دارد و به دلیل برخی سامانه‌های خاص آن، دارای دقت فراوانی است به گونه‌ای که احتمال خطا در آن نمی‌رود.

به نوشته کارشناس مسایل نظامی که این اطلاعات را در اختیار پایگاه خبری عكس السیر قرار داده‌اند، پرواز جنگنده ترک در ارتفاع کمتر از 100متر و سرعت بالای 800 کیلومتر برای آن بوده که در دید رادارهای سوریه قرار نگیرد، اما این توپ موفق شد تا جنگنده ترک را به صورت کامل هدف قرار داده و حتی به وی فرصت مانور و فرار از این حادثه را هم ندهد.

به نظر می‌رسد که منظور این کارشناس نظامی سوریه‌ای از این سیستم ضدهوایی، توپ‌های 23م مجهز به سامانه‌های اپتیکی است که بدون خدمه بوده و توانایی بالایی در هدف قرار دادن اهداف خود دارند.

در مورد مشخصات دیگر این سامانه آمده است: استفاده از الکتروموتور و یا سرورموتورها برای ایجاد حرکت در توپ و حذف خدمه، استفاده از دوربین برای هدفگیری و سامانه کنترل از راه دور توپ، یکی از این بهینه سازی‌ها است. کنترل از راه دور، مشکلات ناشی از بی دقتی یا خستگی خدمه در هدفگیری را بر طرف کرده و امکان تغییر سریع در انتخاب هدف را فراهم می‌کند.

گفتنی است وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران چند نوع بهینه‌سازی بر روی توپ 23م انجام داده و علاوه بر نوع دو لول آن در دو نوع شش و هشت لول نیز اقدام به تولید آن کرده است که مشخص نیست کدام یک از این توپ‌ها در هدف قرار دادن جنگنده ترک حضور داشته‌اند.

کارشناسان بر این باورند که ارتش سوریه علاوه بر سامانه‌های دفاعی ساخت روسیه، از سامانه های ضد هوایی ساخت ایران نیز به صورت گسترده بهره می‌برد که یکی از دلایل آن، قیمت ارزان تمام شده و همچنین خدمات پشتیبانی به همراه کیفیت مناسب آن‌ها است.

جهاد المقدسی سخنگونی وزارت امورخارجه ترکیه تاکید کرده بود که فانتوم ترک در آسمان سوریه و با توپ‌ 23م که برد آن بیش از 2500 متر نیست هدف قرار گرفته و این مساله را هنگام تحویل لاشه هواپیما به ترک‌ها مستند سازی کرده‌اند. اما دولت ترکیه که می‌خواهد این مساله را پیراهن عثمان کند، شکایت به ناتو برده و خواستار دخالت این سازمان برای پاسخ به سوریه شده است..../تابناک


ویدیو مرتبط :
سرنگونی فانتوم ترکیه توسط سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی بانک‌های عامل ارائه تسهیلات به متقاضیان ترک تهران



معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌‌جمهور، بانک‌های عامل که موظف به ارائه تسهیلات به کارکنان متقاضی انتقال از تهران هستند را معرفی کرد.

 

به گزارش مهر، لطف الله فروزنده در اجرای ماده 7 آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان متقاضی انتقال از تهران اظهار داشت: براساس تصویب نامه هیات وزیران و نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران درخصوص اعطای تسهیلات وام به کارکنان، بانک‌های ملی، مسکن، سپه و کشاورزی به عنوان بانک‌های عامل موظف به ارائه تسهیلات هستند.

همچنین رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و استانداری‌های سراسر کشور بخشنامه جدیدی درباره نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان موضوع انتقال از تهران به دیگر شهرها صادر کرده است.

در ‌این بخشنامه آمده است: به منظور‌ایجاد هماهنگی و تسریع در اجرای مفاد بند دو آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از تهران، دستگاه‌های اجرایی موظفند اعتبار مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مشمول آیین‌نامه را برآورد کرده و به‌این معاونت اعلام کنند تا براساس قوانین و مقررات به دستگاه‌ مقصد منتقل شود.

براساس‌این بخشنامه، دستگاه‌های مقصد نیز موظفند به محض انتقال و شروع به کار کارکنان مذکور، نسبت به برقراری حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های قانونی آنان اقدام کنند تا در فاصله زمانی اجرای موارد فوق‌الذکر و انتقال اعتبار، وقفه‌ای در پرداخت حقوق و مزایای متعلقه آنان‌ایجاد نشود.

لطف الله فروزنده معاون رییس‌‌جمهور با اعلام‌اینکه کارکنان دستگاه‌های شامل طرح انتقال از تهران باید از بین «استعفا، بازخرید و انتقال» یکی را انتخاب کنند، گفته است: اگر تا پایان سال‌جاری دستگاه‌های مشمول 40 درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهرها منتقل نکنند باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه دولت باشند.

معاون رییس‌‌جمهور با تاکید بر‌اینکه انتقال نیروی انسانی هدف اجرای طرح انتقال از تهران است و نه ساختمان‌های اداری، بیان داشته است: برای تشویق افراد نیز امتیازات خاصی از جمله استفاده از مزایای طرح مسکن مهر، انتقال فرزندان دانشجوی آنان، انتقال پست شغلی آنها و همچنین افزایش 25 تا 50 درصدی حقوق و مزایای آنها در نظر گرفته شده است.../مهر