اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهین و اظهارات ضد ایرانی نماینده هلندی



توهین و اظهارات ضد ایرانی نماینده هلندی

 

ویم کورتنون در پاسخ به بیانیه سفارت ایران با بی شرمی به ایرانیان توهین کرد.به گزارش خبرگزاری ها، ویم کورتنون، عضو حزب دست راستی موسوم به "آزادی" و نماینده پارلمان هلند، گفته است که برای مقابله با برنامه اتمی ایران باید دست به اقدام نظامی زد.

بدنبال این اظهارات، سفارت ایران در لاهه موضع گیری های "جنگ افروزانه، منفور و نژادپرستانه" حزب آزادی را محکوم کرد و افزود این گونه اظهارات اعتبار هلند را خدشه دار می کند.

در این بیانیه آمده است چنین رویکردی به وجهه هلند در بین مردم جهان لطمه می زند.

سفارت جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ایران "کشوری صلح دوست" است هشدار داد که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران با پاسخ شدیدی مواجه خواهد شد و عاملان آن را "برای همیشه پشیمان" خواهد کرد..../برنا

ویم کورتنون در پاسخ به بیانیه سفارت ایران به ایرانیان توهین کرد.

حزب آزادی که مواضع ضد اسلامی دارد پیش تر نیز مواضعی علیه مسلمانان اتخاذ کرده که واکنش های زیادی را برانگیخته است.

از جمله، خرت ویلدرز، رهبر حزب، در فیلمی قرآن را با کتاب "نبرد من" به قلم آدولف هیتلر، رهبر رژیم آلمان نازی، مقایسه کرده و خواستار ممنوع شدن چاپ و پخش کتاب مقدس مسلمانان در هلند شده بود.

ساخت این فیلم واکنش زیادی در جهان اسلام برانگیخت و به محاکمه او در هلند منجر شد.

حزب آزادی با استفاده زنان مسلمان ساکن هلند از برقع و ساخت مساجد جدید در این کشور مخالف است و از محدودیت مهاجرت به هلند حمایت می کند.


ویدیو مرتبط :
اظهارات نماینده لاهیجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات ضد ایرانی پادشاه بحرین در نشست اتحادیه عرب



نشست اتحادیه عرب, بستن تنگه هرمز

اظهارات ضد ایرانی پادشاه بحرین در نشست اتحادیه عرب

شیخ حمد در ادامه به تهدیدات ایران به بستن تنگه هرمز اشاره کرد و با ادعای کشف هسته های جاسوسی وابسته به ایران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، گفت:"این کارها نقض غیر قابل قبول مساله حسن همجواری و سبب بی ثباتی منطقه است."

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز گذشته در جریان نشست اتحادیه عرب در دوحه قطر نوک تیز اظهارات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست هایش در منطقه نشانه گرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه " گلف دیلی نیوز" شیخ حمد در بیست و چهارمین نشست سران اتحادیه عرب در دوحه قطر با محکوم کردن سیاست های ایران،مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مداخله می کند.

پادشاه بحرین در ادامه با ادعای اینکه ایران همچنان به تهدید بستن تنگه هرمز ادامه می دهد و جریان عادی عبور نفت از این آبراه بین المللی را تهدید می کند، آنچه را که اشغال جزایر سه گانه امارات از سوی ایران خواند، محکوم کرد. 

شیخ حمد در ادامه به تهدیدات ایران به بستن تنگه هرمز اشاره کرد و با ادعای کشف هسته های جاسوسی وابسته به ایران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، گفت:"این کارها نقض غیر قابل قبول مساله حسن همجواری و سبب بی ثباتی منطقه است."

گفتنی است دولت بحرین که در دو سال گذشته با موجی از اعتراضات مردمی علیه خاندان حاکم آل خلیفه مواجه بوده و این اعتراضات را با کمک های عربستان و سکوت جامعه جهانی سرکوب کرده است، برای اینکه نشان دهد اعتراضات داخلی نبوده و از خارج از این کشور هدایت می شود همواره ایران را به دست داشتن و یا حمایت از معترضان متهم کرده است.

در جریان اعتراضات دو سال گذشته در بحرین بیش از 80 تن کشته و صدها نفر به اتهام اغتشاش و ناامن ساختن کشور دستگیر و روانه زندان شده اند./عصرایران