اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهم شیشه‌ای، انگیزه اسیدپاشی



مرد جوانی که مدعی است مدیر یک پاساژ مکالمات او را شنود می‌کرد، در یک انتقام‌گیری به صورت وی اسید پاشید.

به گزارش شرق، مأموران پلیس روز گذشته با تماس تلفنی شهروندی در جریان یک اسیدپاشی در پایتخت قرار گرفتند. مردی که آسیب دیده بود به مأموران گفت: مدتی است مدیر یک پاساژ هستم و مغازه‌ای هم خودم دارم. در این مدت جوانی برای کار به پاساژ آمد که ما متوجه شدیم به شیشه اعتیاد دارد. او از شهرستان به تهران آمده‌ بود و تا زمانی هم که متوجه اعتیادش نشده ‌بودیم، مشکلی با او نداشتیم، اما کارهایی می‌کرد که کسبه را آزار می‌داد. با توجه به اینکه خواست جمعی اهالی پاساژ این بود که او در پاساژ کار نکند، از من خواستند موضوع را به او بگویم. من هم این کار را کردم اما مرد جوان به من می‌گفت تو باعث این اتفاق هستی.

مرد شاکی ادامه داد: من هیچ نقشی در اخراج او نداشتم فقط براساس خواسته اهالی پاساژ، از او خواستم محل را ترک کند. از آن زمان از من کینه به دل گرفت تا اینکه روز حادثه وقتی داشتم در مغازه کار می‌کردم یکباره صدای شکسته‌شدن شیشه را شنیدم، سرم را که بلند کردم دیدم همان جوان معتاد به مغازه حمله کرده‌ و شیشه مغازه‌ام را شکسته‌ است. او سپس مایعی را که دستش بود روی صورت من ریخت و علاوه بر اینکه بخشی از بدنم مجروح شد، چشم و صورتم هم با مایعی که مرد جوان روی صورتم ریخت آغشته شد. بلافاصله همسایه‌ها رسیدند و به من کمک کردند که به بیمارستان بروم و بعد هم مأموران را باخبر کردند.

با توجه به شکایت این مرد و گزارشی که اهالی پاساژ داده ‌بودند، مرد جوان بازداشت شد. او که از همان ابتدا به سوزاندن مدیر پاساژ اعتراف کرد، در توضیح چرایی کارش گفت: از وقتی به این پاساژ آمده‌ام مدیر پاساژ با من لجبازی می‌کند. او می‌خواهد من را کنترل کند و مدام با من دعوا می‌کند. از وقتی از دستش عصبانی شدم که متوجه شدم روغنی بر بدن تزریق می‌کند تا حرف‌های من را بشنود و من را کنترل کند. او چیزی داخل رگ‌های من می‌ریزد تا افکار من را بخواند. آدم بدجنسی است و من باید کارش را تلافی می‌کردم.

متهم گفت: یک نفر دیگر هم هست که در درون من فحاشی می‌کند و مرتب به من فحش می‌دهد. او وارد درون من شده‌ است و من باید کار او را هم تلافی کنم. آن روز هم تصمیم گرفتم اول با مدیر پاساژ برخورد کنم به مغازه‌اش رفتم و شیشه مغازه را شکستم و بعد هم مایعی را روی او ریختم البته آن مایع اسید نبود جوهرنمک را در آب درست کردم و روی او ریختم تا دیگر نتواند روغن داخل خون من تزریق کند.

 با توجه به پراکنده‌گویی‌های متهم و ادعاهایی که مطرح می‌کرد، بازپرس پرونده دستور داد تا وضعیت روانی او مورد بررسی قرار گیرد و کمیسیون پزشکی درباره او اظهارنظر کند.

درحال‌حاضر رسیدگی به این پرونده در اداره آگاهی تهران در حالی ادامه دارد که بازپرس دستور داد به‌جز متهم، شاکی نیز برای مشخص‌شدن میزان جراحاتی که بر بدنش وارد شده ‌است به پزشکی قانونی انتقال یابد. همچنین کارآگاهان رسیدگی‌کننده به این پرونده از سوی بازپرس موظف شدند وضعیت و شرایط خانوادگی متهم را مورد بررسی قرار دهند و اگر سابقه بیماری روانی یا پرونده پزشکی دارد، کشف کنند و در اختیار دادسرا قرار دهند. تحقیقات دراین‌باره همچنان ادامه دارد.


 احبارحوادث - شرق


ویدیو مرتبط :
توهم شیشه در شوش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسیدپاشی بر روی زنان با انگیزه ای نامشخص / دستگیری متهم پس از 2 سال فرار



اسیدپاشی بر روی زنان با انگیزه ای نامشخص / دستگیری متهم پس از 2 سال فرار

مرد جوان که با انگیزه ای نامشخص بر روی چندین زن در شرق تهران اسید پاشیده بود، پس از دستگیری از بیان انگیزه اش خودداری کرد.

19 مرداد امسال زنجوانی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد : شامگاه 19 مرداد به همراه خانواده ام درحال تردد در خیابان شهید آیت بودم که ناگهان احساس سوزش شدیدی در ناحیه پا کردم. با کمک پدر و مادرم متوجه شدم شخص ناشناسی اقدام به پاشیدن اسید بر روی من کرده است !!!.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "اسیدپاشی" و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  .

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی  ، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات زن شدند که به شیوه و شگرد مشابه از سوی فرد یا افراد ناشناس مورد اسیدپاشی قرار  گرفته بودند .

تحقیقات انجام شده از شکات پرونده نشان داد که تمامی آنها در زمان تردد در سطح شهر ، ناگهان از ناحیه پشت سر متوجه سوختگی در لباس های خود شده که قسمتی از اعضای بدن تعدادی از آنها نیز دچار سوختگی شده ولی هیچکدام در لحظه پاشیده شدن اسید بر روی لباس هایشان ، فرد اسیدپاش را مشاهده نکرده و به همین علت قادر به شناسایی و معرفی فرد یا افرادی به عنوان اسیدپاش نبودند .

در ادامه تحقیقات و با توجه به بررسی فرضیه "تسویه حساب شخصی با شکات" ، کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده اطمینان پیدا کردند که هیچ یک از شکات پرونده با فرد یا افرادی مشکل و یا دشمنی شخصی یا خانوادگی نداشته و تمامی آنها زمانی متوجه سوختن لباس های خود شده اند که فرد یا افراد اسیدپاش از محل دور شده بود .

با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و احتمال افزایش موارد اسیدپاشی ، بلافاصله هماهنگی های لازم میان پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری انجام شد و محل های تردد احتمالی متهم یا متهمان برای اقدام به اسیدپاشی شناسایی و گشت ها و مراقبت های آشکار و نامحسوس پلیسی در این مناطق به ویژه در منطقه شرق تهران ـ محدوده چهار راه سرسبز تا میدان نبوت ـ در دستور کار مأموران و کارآگاهان قرار گرفت .

سوم بهمن زن جوانی با مراجعه به گشت کلانتری 127 ، به مأموران اعلام کرد که لباس وی از ناحیه پشت دچار سوختگی ناشی از اسیدپاشی شده است . با توجه به وقوع چندین مورد اسیدپاشی در حوزه کلانتری 127 و همچنین آموزش های لازم ارائه شده در خصوص حساسیت بیشتر مأموران در صورت برخورد با موارد مشابه ، بلافاصله موضوع اعلام و طرح مهار در محل وقوع اسیدپاشی به مرحله اجرا گذاشته شد .

سرانجام مأموران کلانتری 127 موفق به دستگیری فردی به نام "مرتضی . ش" 33 ساله شدند که در بازرسی بدنی از وی ، یک بطری حاوی اسید کشف شد . این بطری بگونه ای ساخته شده بود که در هنگام اسیدپاشی ، اسید به صورت پودر از آن به بیرون پخش می شد .

در ادامه و با انتقال متهم به اداره شانزدهم ، بررسی ظرف حاوی اسید نشان داد که این ظرف به صورت ماهرانه ای ساخته و در داخل جیب لباس قرار داده شده بود تا در صورت خارج شدن اسید ، موجب سوزش و سوختگی بدن متهم نشود .

با توجه به دلایل و قرائن به دست آمده ، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت : از دو سال قبل تصمیم به پاشیدن اسید بر روی زن ها گرفتم !! به همین خاطر از آن تاریخ به بعد ، در مسیر منزلم به محل هایی در حوالی نارمک که برای نظافت منازل در آنها رفت و آمد می کردم ، با ساختن این ظرف هر چند وقت یکبار بر روی لباس زن ها اسید پاشیده و قبل از آنکه آنها متوجه اسیدپاشی شوند ، به سرعت از آن محل دور می شدم تا کسی چهره مرا نبیند .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به استفاده نکردن متهم از هرگونه وسیله نقلیه موتوری ، گفت : در بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که متهم قادر به استفاده از وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلت و رانندگی با آنها نبوده و به صورت پیاده اقدام به اسیدپاشی می کرده است  .

وی در ادامه اعلام این خبر افزود : با توجه به تحقیقات انجام شده و بهره گیری از اعترافات متهم در خصوص مناطق محل اسیدپاشی ، تاکنون تعدادی از شکات پرونده که در مناطق شرقی تهران به ویژه در حوالی "نارمک" ، "خیابان آیت" ، "چهارراه سرسبز" و "رسالت" از سوی متهم مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند ، شناسایی و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده اند .

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : متهم تحت قرار بازداشت موقت در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشته و تحقیقات برای شناسایی انگیزه واقعی متهم و همچنین دیگر شکات احتمالی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است . به همین خاطر از تمام شکات احتمالی که بدین شیوه و شگرد ، در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در مناطق شرقی تهران مورد اسید پاشی قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ./خبرگزاری مهر