اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید آنتی بیوتیك جدید برای درمان آكنه



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, آكنه

محققان موفق به تولید یك آنتی بیوتیك جدید شده اند كه با حداقل صدمه به سلول ها قادر به درمان آكنه است.

به گزارش ایرنا از ساینس، این آنتی بیوتیك كه توسط یك شركت استرالیایی تولید شده است، Zolav نام دارد و نتایج آزمایش ها نشان می دهد علاوه بر اینكه میزان سمی بودن آن برای سلول ها بسیار كم است، دارای خواص آنتی اكسیدانی است. این آنتی بیوتیك علاوه بر اینكه عفونت آكنه را كاهش می دهد، قادر به درمان قرمزی و التهاب پوست در كمترین زمان ممكن است.


آكنه یك التهاب پوستی است كه به صورت جوش های قرمز و معمولا چركی در پوست؛ و به ویژه صورت ظاهر می شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌


مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آكنه را افزایش می دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستكاری جوش های صورت، سفرها مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آكنه هستند.


در حال حاضر آكنه با داروی ایزوترتینوئین، یكی از مشتقات ویتامین A، درمان می شود كه عوارض جانبی جدی به همراه دارد.


محققان بر این باورند كه درمان آكنه با داروی Zolav یك روش بسیار كم خطر، مطمئن و موثر است.نتایج این تحقیقات در نشریه Drug Design, Development and Therapy منتشر شده است.

 

اخبار پزشکی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
چه چیزی باعث مقاومت آنتی بیوتیك ها می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از روغن نارگیل برای درمان آكنه



 

 

استفاده از روغن نارگیل برای درمان آكنه

 

 

نوعی محصول طبیعی موجود در روغن نارگیل و شیرمادر با عنوان اسید لائوریك می‌تواند درمان مناسبی برای آكنه باشد.

 


این پژوهشگر زیست مهندسی دانشگاه كالیفرنیا در دانشكده مهندسی جاكوبز یك سیستم تحویل هوشمند طراحی كرده است كه می‌تواند اسید لائوریك را مستقیما به باكتری‌های پوستی برساند.این باكتری‌ها موسوم به «پروپیونی باكتریوم» عامل بروز آكنه هستند.

 


محققان می‌گویند؛ استفاده از روش‌های درمانی بر اساس اسید لائوریك، عوارض جانبی سایر روش‌های درمانی را ندارد.

 


سیستم جدید تحویل هوشمند شامل نانوذراتی از جنس طلاست كه به سطوح پر از اسید لائوریك متصل می‌شوند. نانو‌ذرات طلا كمك می‌كنند كه نانوبمب‌ها با هم ادغام شوند.