اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد یک غول غذایی تازه در آمریکا



اخبار,اخبار اقتصادی,اخبار تولیدکننده موادغذایی

یک غول جدید وارد عرصه صنایع غذایی جهان می‌شود.

به گزارش دویچه وله، شرکت تولیدکننده مواد غذایی "کرافت" و شرکت تولیدکننده کچ‌آپ "هاینس" قرار است با هم ادغام و به سومین کنسرن بزرگ تولید مواد غذایی و نوشابه‌سازی در آمریکای شمالی تبدیل شوند.

به زودی یک کنسرن مواد غذایی جدید از ادغام شرکت مواد غذایی Kraft Foods و شرکت تولیدکننده سس کچ‌آپ Heinz به وجود خواهد آمد.

کنسرن "کرافت" که "پنیر فیلادلفیا" از محصولات معروف آن است، روز چهارشنبه اعلام کرد که کنسرن جدید با فروش سالانه حدود ۲۸ میلیارد دلار مقام پنجم را در سراسر دنیا به دست خواهد آورد.

در حال حاضر کنسرن سوئیسی "نستله" با حدود ۹۵ میلیارد دلار فروش سالانه دارای مقام اول در میان شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی جهان است.

نام کنسرن جدید The Kraft Heinz Company خواهد بود. این کنسرن ۸ نوع محصول تولید خواهد کرد که هر کدام بیش از یک میلیارد دلار فروش خواهند داشت.

۵۱ درصد سهام کنسرن جدید در دست سهامداران شرکت "هاینس" و ۴۹ درصد آن در دست سهامداران "کرافت" خواهد بود.

قرار است وارن بوفت، میلیاردر آمریکایی، که سهامدار اصلی شرکت "هاینس" است، و صندوق سرمایه‌گذاری برزیلی 3G Capital ده میلیارد دلار در کنسرن جدید سرمایه‌گذاری کنند.

انتظار می‌رود که ادغام دو شرکت غذایی "کرافت" و "هاینس" موجب صرفه‌جویی گسترده شود. تا سال ۲۰۱۷ این صرفه‌جویی به یک و نیم میلیارد دلار خواهد رسید.

وارن بوفت به فرستنده تلویزیونی CNBC گفت که ادغام دو شرکت راه را برای گسترش آن در جهان باز می‌کند.

 

اخباراقتصاد - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
کشف مواد غذایی ویژه ارتش آمریکا در مقرهای داعش در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد غول پیكر در اندونزی



 

 

تولد نوزاد غول پیكر در اندونزی

 

بر ریض الدین" نوزاد پسری كه روز پیش در یكی از بیمارستان های اندونزی و با عمل سزارین به دنیاآمد، هشت كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیكر در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 


رسانه های دولتی اندونزی از تولد یك نوزاد غول پیكر در یكی از بیمارستان های این كشور خبر داده و اعلام كردند این نوزاد غول پیكر ۸ كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد.

 

به گزارش ایسنا، "اكبر ریض الدین" نوزاد پسری كه روز پیش در یكی از بیمارستان های اندونزی و با عمل سزارین به دنیا آمد، هشت كیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل وزن زیادش نامش به عنوان نوزاد غول پیكر در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 

دكتر "بینسار سیتانگان" پزشك متخصص زنان در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این نوزاد از یك مادر دیابتی و طی یك عمل ۴۰ دقیقه ای به دنیا آمد. البته عمل سزارین این مادر به دلیل بیماری و وزن زیاد و غیر طبیعی نوزادش تا ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است.

 

وی خاطر نشان كرد: وزن زیاد این كودك به دلیل گلوكزی است كه طی دوران بارداری از طریق جفت از بدن مادر به نوزاد منتقل شده است.

 

این نوزاد سومین پسر خانواده محسوب می شود، از طرفی دو پسر دیگر این خانواده حین تولد پنج كیلو و ۳۰۰ گرم و چهار كیلو و ۵۰۰ گرم وزن داشتند.

 

گفته می شد ركورد پیشین متعلق به یك كودك اندونزیایی دیگر بود كه در سال ۲۰۰۷ میلادی (سال ۱۳۸۶ شمسی) با شش كیلو و ۷۰۰ گرم در "جاكارتا" به دنیا آمد. علاوه بر این در سال ۱۸۷۹ میلادی (سال ۱۳۵۸ شمسی) نیز یك نوزاد با ۱۰ كیلو و ۴۰۰ گرم در ایالات متحده آمریكا به دنیا آمد كه ۱۱ ساعت پس از تولد درگذشت.

 

همچنین در سال ۱۹۵۵ میلادی (سال ۱۳۳۴ شمسی) نیز یك نوزاد با ۱۰ كیلو و ۲۰۰ گرم در ایتالیا و دیگری با همین وزن در سال ۱۹۸۲ میلادی (سال ۱۳۶۱ شمسی) در آفریقای جنوبی به دنیا آمدند كه نام تمامی آنها به دلیل وزن زیاد و غیر طبیعی حین تولد در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید./خبرگزاری ایسنا