اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد یک ارکستر جدید در تالار رودکی


علیرضا شفقی‌نژاد از اجرای گروه کر فیلارمونیک ایران خبر داد و گفت: در اجرای پیش رو ارکستر فیلارمونیک ایران نیز که از این پس در کنار گروه کر قرار می‌گیرد، معرفی خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا شفقی‌نژاد از اجرای گروه کر فیلارمونیک ایران خبر داد و گفت: در اجرای پیش رو ارکستر فیلارمونیک ایران نیز که از این پس در کنار گروه کر قرار می‌گیرد، معرفی خواهد شد.

رهبر گروه کُر فیلارمونیک ایران اظهار کرد: گروه کر فیلارمونیک از این پس بزرگ‌تر خواه شد و یک ارکستر 30 نفره نیز در کنار آن قرار می‌گیرد که خودم آن را رهبری خواهم کرد.

او ادامه داد: آلوین آوانسیان نیز به عنوان کنسرت‌مایستر و نوازنده‌ی پیانو در این ارکستر حضور دارد و نوازندگان نام‌آشنایی نیز در آن ساز می‌زنند.

شفقی‌نژاد با بیان اینکه این کنسرت 10 تا 12 بهمن‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود، افزود: هرشب 4 سولیست در این اجراها ما را همراهی خواهند کرد و رپرتوار جدیدی در نظر گرفته‌ایم. کنسرتو پیانو شماره یک بتهوون و میسا برویس موتسارت از جمله قطعاتی است که در این کنسرت اجرا می‌شوند.

گروه کُر فیلارمونیک ایران که از سال 1379 تشکیل شده، فعالیت‌هایی زیادی داشته است که از این میان می‌توان به برگزاری فستیوال موتسارت در آذرماه سال ۱۳۸۴ به رهبری لوریس چکناواریان و علیرضا شفقی‌نژاد، حضور در فستیوال موتسارت در سال ۱۳۸۵ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، حضور در اجرای سمفونی صلح همراه ارکستر سمفونیک اوکراین به مدت پنج شب به رهبری چکناواریان، برگزاری کنسرت در تالار رودکی به مدت چهار شب با اجرای آثار محلی و آثار کلاسیک، اجرای «مس تاجگذاری» و «مس گنجشک‌ها»، اجرای قطعاتی در سفارت اتریش به مناسبت روز ملی اتریش و همچنین اجرای «مس روسینی» در تالار وحدت در آذرماه ۱۳۸۵ اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
ارکستر بزرگ رودکی کرمانشاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم تولد انتظامی در تالار وحدت!


31 خرداد همزمان با روز تولد عزت الله انتظامی، مراسمی در تالار وحدت برگزار شد و علاقه‌مندان او در این مراسم دور هم جمع شدند

31 خرداد همزمان با روز تولد عزت الله انتظامی، مراسمی در تالار وحدت برگزار شد و علاقه‌مندان او در این مراسم دور هم جمع شدند تا روز تولد مردی را گرامی بدارند که سینمای ایران مدیون حضور اوست. در این مراسم استاد محمود فرشچیان هم حضور داشت و عزت الله انتظامی را در مراسم همراهی می کرد.






منبع:
خبرگزاری برنا