اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد نوزاد 7 کیلویی در قزاقستان (+عکس)



 

 

تولد نوزاد

 

 

 

یک زن در قزاقستان، نوزادی به وزن 7 کیلوگرم به دنیا آورد.به گزارش جذاب نیوز به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، سخنگوی بیمارستان کوکشیتو در شمال قزاقستان گفت حال نوزاد ومادرش، کاملا خوب است.

 

 

این نوزاد 6 کیلو و 645 گرم وزن داشت ولی وزن معمولی کودکان در هنگام تولد حدود سه تا سه و نیم کیلوگرم است.

 

 

پزشکان به دلیل وزن بالای این کودک مجبور شدند برای تولد نوزاد، عمل جراحی سزارین انجام دهند.

منبع:جذاب نیوز


ویدیو مرتبط :
تولد نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادر + عکس و فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد 7 کیلویی در قرقیزستان + عکس


دپارتمان اورژانس بیمارستان منطقه کوکشیتو از تولد یک نوزاد قرقیزستانی با وزن 7 کیلوگرم خبر داد.

صبح بخیر: دپارتمان اورژانس بیمارستان منطقه کوکشیتو از تولد یک نوزاد قرقیزستانی با وزن 7 کیلوگرم خبر داد.

به گزارش صبح بخیر، خبرگزاری روسی "ریا نووستی" در گزارش خود به نقل از سخنگوی بیمارستان منطقه کوکشیتو قزاقزستان خبر داد؛ مادر و کودکش در وضعیت خوبی به سر می برند، پزشكان ابتدا قصد داشتند او را به صورت طبیعی به دنیا بیاورند، اما به دلیل وزن زیاد مجبور شدند با عمل سزارین این كار را انجام دهند.



بر اساس گزارش سخنگوی بیمارستان کوکشیتو این نوزاد دو برابر سایز معمولی نوزادان طبیعی است؛ چرا كه یك نوزاد معمولی سه كیلو و 40 گرم وزن دارد.

با این وجود، این نوزاد نتوانست نامی در كتاب ركوردهای گینس ثبت كند؛ چرا كه ركورد كنونی متعلق به یك كودك اندونزیایی است كه در زمان تولد هشت كیلو و 600 گرم وزن و نزدیك به یك متر قد داشته است.

علاوه بر این، ركورد سنگین ترین نوزاد تازه متولد شده جهان به یك نوزاد كانادایی تعلق دارد كه در سال 1878 میلادی با وزن 10 كیلو و 340 گرم به دنیا آمد.