اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توكلی خبرداد: آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته از فردا و برگزاری آزمون در دوم شهریور



دانشگاه آزاد , دانشگاه‌های وزارت علوم

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور به تجمیع آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با سایر موسسات آموزش عالی وزارت علوم اشاره و با بیان اینكه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است كه آزمون كارشناسی ناپیوسته 91 دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تجمیع شود، گفت: بر این اساس ثبت‌نام این آزمون به صورت متمركز فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از فردا سه‌شنبه 30 خرداد ماه آغاز می‌شود.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: ثبت‌نام برای شركت در آزمون مذكور از ساعت 9 صبح فردا سه‌شنبه به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

وی درخصوص شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون اظهار كرد: دانش آموختگان دوره كاردانی و یا فوق دیپلم و همچنین كاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت و دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره كاردانی به شرط اخذ مدرك كاردانی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری برای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیمسال اول و دوم و یا درصورت فارغ‌التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن سال جاری منحصراً برای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون می‌باشند.

به گفته وی، دارندگان مدرك تحصیلی با ارزش بالاتر از كاردانی (فوق دیپلم) حق شركت در این آزمون را ندارند.

توكلی با بیان اینكه بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی روز پنج‌شنبه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: اطلاعیه این سازمان در خصوص تاریخ و نحوه دریافت اینترنتی كارت شركت درآزمون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور درج می‌گردد.

تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است

عبدالله سجادی جاغرق، رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه با اشاره به تجمیع آزمون‌های كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم، درخصوص نحوه برگزاری آزمون و گزینش داوطلبان برای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: در این راستا تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

وی با بیان اینكه داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، علاقه‌مندی خود را برای پذیرش در دانشگاه آزاد نیز اعلام كنند، اظهاركرد: در نهایت پس از برگزاری آزمون كارشناسی ناپیوسته در دوم شهریور ماه، نمرات خام این دسته از داوطلبان به مركز آزمون دانشگاه آزاد ارائه می‌شود.

وی افزود: سپس در دهه اول شهریور ماه برای داوطلبانی كه برای پذیرش در دانشگاه آزاد علاقه‌مندی خود را اعلام كرده‌اند، فرصتی در نظر گرفته می‌شود تا از طریق سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با تاكید بر اینكه فقط برگزاری آزمون به صورت مشترك با وزارت علوم انجام می‌شود، خاطرنشان كرد: كلیه فرآیندهای دیگر همچون گزینش، انتخاب رشته، اعلام نتایج و حتی مرحله تكمیل ظرفیت توسط مركز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

سجادی با بیان اینكه این دوره به صورت آزمایشی در حال انجام است، اظهاركرد: این تجمیع در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر به داوطلبان است.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
جزییات برگزاری آزمون سراسری 96 - امروز و فردا در دو نوبت صبح و عصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام آزمون كارشناسی فراگیر پیام نور از فردا آغاز می‌شود



 

 

ثبت‌نام آزمون كارشناسی فراگیر پیام نور از فردا آغاز می‌شود

 

معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت‌نام آزمون كارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور از فردا آغاز می‌شود.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار«صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور از ساعت 9 صبح فردا یكشنبه 24 مهر، افزود: داوطلبان می‌توانند تا روز یكشنبه اول آبان ماه برای انجام ثبت‌نام اینترنتی به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه كنند.

وی همچنین از آغاز ثبت‌نام آزمون‌های فراگیر كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از4 آبان ماه خبر داد و اظهار كرد: ثبت‌نام این دوره‌ها تا 11 آبان ادامه دارد.

معاون سازمان سنجش در مورد زمان برگزاری آزمون دوره‌های مختلف فراگیر، گفت: آزمون دوره‌های كارشناسی پیوسته، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور دوم دی ماه برگزار می‌شود..../تحلیل:انتخاب