اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقیف 3 ماهه گواهینامه رانندگان حادثه‌ساز



 

 

 

توقیف سه ماهه گواهینامه

 

 

 

فارس: رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در صورتی ‌كه علت اصلی وقوع تصادف یكی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز باشد گواهینامه مسبب حادثه از یك تا سه ماه توقیف می‌شود.

سیدمظفر حسینی بیان داشت: تمام تلاش پلیس اجرای مقررات برای فراهم آمدن بستر امن مسافرت در محورهای مواصلاتی است.

وی ادامه داد: برای غفلت و كوتاهی عده بسیار معدودی باید شاهد برخی حوادث ناگوار باشیم از این رو پلیس با تشكر از اغلب رانندگان كه مقررات را به خوبی رعایت كرده‌اند، به رانندگان خودروهایی كه به رعایت مقررات بی‌توجه و یا كم‌توجه هستند، هشدار می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه كرد: تبصره ماده 5 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث هرگونه حركات نمایشی مانند دور زدن در جا، حركت روی یك چرخ یا هرگونه حركات آكروباتیك در سطح راه‌ها و خیابان‌ها، دور زدن در محل ممنوع، عبور وسایط نقلیه از پیاده‌رو و ... را به عنوان مصادیق تخلفات رانندگی حادثه‌ساز دانسته است.

وی افزود: در صورتی‌كه علت اصلی وقوع تصادف یكی از تخلفات رانندگی حادثه‌ساز باشد، گواهینامه رانندگی مسبب حادثه از یك تا سه ماه توقیف می‌شود و رانندگی وی در این مدت ممنوع است.

حسینی تصریح كرد: بنا به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی، با خودروهایی كه اقدام به تخلفات حادثه‌ساز كنند، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

وی اعلام كرد: بنا به هماهنگی‌های صورت گرفته خودروهایی كه دو تخلف حادثه‌ساز در طول مسیر حركت خود داشته باشند به مدت سه روز توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان كرد: رانندگان باید پس از هر دو ساعت رانندگی مدتی استراحت كرده و از مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار، قهوه و یا كولا اجتناب كنند زیرا آنها فقط برای مدتی كوتاه به راننده برای كاهش خستگی كمك می‌كنند.

وی توضیح داد: رانندگان قبل از سفر باید اتومبیل خود را از نظر نقص فنی بازدید كرده و از شرایط اقلیمی مسیر و مقصد، از طریق رسانه‌ها آگاه شوند و تجهیزات ایمنی لازم، پوشاك و خوراك مناسب همراه داشته باشند.

حسینی خاطرنشان كرد: توصیه می‌شود رانندگان بارهای داخل صندوق عقب و روی باربند را به طور كامل محكم كرده و از حمل بارهای سنگین و حجیم، خارج از ابعاد اتومبیل و بیش از حد مجاز پرهیز نمایند، همچنین از حمل بارهای خطرناك نظیر گاز، بنزین، نفت و سایر مواد سوختی و شیمیایی خودداری كنند.

وی تأكید كرد: به همراه داشتن جعبه كمك‌های اولیه، كپسول آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی ترافیك مانند مثلث احتیاط و چراغ قوه در سفر ضروری است و بهتر است افراد، دفترچه بیمه و داروهای مورد نیاز را نیز به ‌همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان قزوین عنوان داشت: 70 درصد علت تامه تصادفات، شتاب و عجله است بنابر این رانندگان می‌توانند با رعایت قوانین و پرهیز از شتاب، عجله و حركت با آرامش در كاهش سوانح كمك مؤثری داشته باشند.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
رانندگان فرمول یک اینجوری گواهینامه میگیرن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقیف خودرو رانندگان حادثه‌ ساز تا پایان نوروز


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: خودرو رانندگانی كه مرتكب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان شوند تا پایان نوروز توقیف و در پاركینگ پلیس می‌ماند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: خودرو رانندگانی كه مرتكب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان شوند تا پایان نوروز توقیف و در پاركینگ پلیس می‌ماند.

سردار حسین رحیمی اظهار داشت: در ایام نوروز خودروهای متخلفی كه رانندگان آنها مرتكب دو تخلف حادثه‌ساز همزمان از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز شوند تا پایان تعطیلات نوروز از سوی پلیس توقیف می‌شوند.

 رانندگان این خودروها باید بدانند اگرچه تهران در ایام تعطیلات خلوت می‌شود اما خیابان‌ها و بزرگراه‌ها جولانگاه این افراد نیست.وی افزود: در طرح نوروزی گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور در تمامی معابر شهری حضور دارند و با تخلفات برخورد می‌كنند.

 سرعت خط قرمز پلیس راهور در ایام نوروز است. طرح ترافیك از روز 29 اسفند تا 16 فروردین اجرا نمی‌شود.وی در مورد اعتبار آرم طرح ترافیك سال 92 نیز گفت: این آرم‌ها در سال آینده نیز معتبر هستند و تاكنون تصمیمی در رابطه با تمدید مهلت آنها گرفته نشده است.