اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقیف قبــر شـوهــر در قبال دریافت مهریه!



 

توقیف قبــر شـوهــر در قبال دریافت مهریه!

زن میانسالی با مراجعه به دادگاه خانواده مهریه خود را به اجرا گذاشت اما وقتی همسرش مدعی شد مالی ندارد تا مهریه وی را پرداخت كند، شاكی از قاضی خواست تا قبر او را توقیف كند.

زنی با مراجعه به دادگاه خانواده ضمن به اجرا گذاشتن مهریه خود از شوهرش به خاطر نپرداختن نفقه شكایت كرد، وی در همین خصوص خطاب به قاضی دادگاه گفت: ۱۴ سال از آغاز زندگی مشترك من و شوهرم می گذرد. از همان آغاز زندگی متوجه شدم او مرد زندگی نیست، او فوق العاده خسیس است و از پرداخت خرجی به من امتناع می كند. چند بار خواستم از او به دادگاه خانواده شكایت كنم اما خانواده ام مانع شدند. آنها با پرداخت پول و كمك های دیگر مرا به ادامه زندگی تشویق می كردند.

این زن میانسال در ادامه افزود: در شرایطی كه بچه هایم بزرگ شده اند و به مدرسه می روند و نیاز به پول توجیبی دارند، همسرم از دادن خرجی به آنها امتناع می كند و هر وقت اعتراض می كنم او با پررویی می گوید پول و خرجی خودت و بچه ها را از پدر و مادرت بگیر.

وی اضافه كرد: مدتی قبل پدرم فوت كرد و پولی كه خانواده ام به من می دادند قطع شد، با این وضعیت ادامه زندگی برایم دشوار شده است بنابراین تصمیم گرفتم برای جبران همه زجری كه كشیدم مهریه ام را كه ۵۰ سكه طلاست، به اجرا بگذارم.

بنابراین گزارش، همسر شاكی كه در دادگاه حضور داشت با بیان اینكه مالی برای پرداخت مهریه همسرش ندارد از قاضی خواست تا مهریه وی را قسط بندی كند.

در همین حین شاكی، مدعی شد همسرش دو دستگاه ساختمان، یك مغازه و یك دستگاه اتومبیل سواری دارد و درآمد ماهیانه اش بسیار بالاست این در حالی بود كه مرد ادعاهای همسرش را به شدت رد كرد.

زن كه مدركی برای اثبات حرفهایش نداشت این بار مدعی شد همسرش یك قطعه قبر در بهشت زهرا برای خودش خریده است. وی با ارائه آدرس و مشخصات قبر از قاضی خواست تا دستور توقیف آن را صادر كند اما شوهر این زن همچنان ادعاهای همسرش را انكار می كرد. سرانجام وی در بازجویی های فنی دچار تناقض گویی شد و به داشتن قبری در بهشت زهرا اعتراف كرد.

وی سپس به همسرش قول داد كه ماهیانه مبلغی از درآمد خود را به عنوان خرجی به او و بچه هایش در نظر بگیرد و از او خواست تا از شكایت خود صرف نظر كند.

اما زن با درخواست همسرش همچنان برخواسته خود تاكید كرد و از قاضی خواست تا قبر شوهرش را در ازای مطالبه نفقه و مهریه اش توقیف كند.

این گزارش حاكی است قاضی دادگاه پس از شنیدن اظهارات طرفین و با توجه به اینكه مهریه عندالمطالبه است، دستور توقیف قبر ۲۰ میلیون تومانی وی را صادر كرد...., / گزارش : خبرگزارى ایسنا 



ویدیو مرتبط :
حکایت عجیب توقیف، رفع توقیف، دوباره توقیف برخی فیلم‌های سینمایی !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونگی دریافت مهریه بعد از فوت شوهر



اخبار,اخبار اجتماعی ,دریافت مهریه

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: زوجه برای مطالبه مهریه باید به دادگاه خانواده یا از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی اقدام کرد.

یک وکیل دادگستری گفت: امکان دریافت مهریه بعد از فوت شوهر وجود دارد.

مرضیه لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون اگر زنی مثلاً پس از سه سال از تاریخ فوت همسرش می‌خواهد مهریه خود را مطالبه کند، این امکان وجود دارد.

وی ‌با بیان اینکه در این زمینه چند نکته قابل توجه لازم است، ادامه داد: دعوی مطالبه مهریه بعد از فوت شوهر (زوج) باید به طرفیت ورثه متوفی که ترک (اموال) به جامانده از متوفی را پذیرفته‌اند در دادگاه طرح و اقامه شود یعنی در دادخواست در قسمت خوانده اسامی وارث نوشته شود.

لطیفی ‌ادامه داد: طبق ماده 3 آئین‌نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1082 قانون مدنی با فوت زوجه، مهریه نیز به ورثه منتقل می‌شود و اصل طلبی که زوجه بابت مهریه داشته طبق قاعده ارث به ورثه او انتقال پیدا می‌کند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: زوجه برای مطالبه مهریه باید به دادگاه خانواده یا از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی اقدام کرد.

وی ‌یادآور شد: در صورت ناتوانی زوجه از پرداخت هزینه دادرسی وی می‌تواند دادخواست اعسار از پرداخت مهریه دادرسی را پیوست دادخواست کند.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا