اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها



 

 

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها

 

دزدهای حرفه‌ای كه قصد سرقت سریالی از چند طلافروشی در استان آذربایجان شرقی را داشتند، از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.



چندی پیش ماموران پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از طریق گزارش‌های مردمی اطلاع یافتند ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار قصد دارند به صورت سریالی به چندین مغازه طلافروشی دستبرد بزنند.


سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام‌جم»، ‌گفت: پس از بررسی گزارش‌‌های مردمی، با تشكیل یك تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی جستجو برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.



وی افزود: در اولین اقدام و با سرنخ‌هایی كه در این ارتباط به دست آمد، ماموران ردپای این سارق را در شبستر شناسایی كردند و در مرحله بعد متوجه شدند تبهكاران قصد دارند به چندین طلافروشی در شرفخانه دستبرد بزنند.



● استقرار تیم‌ها


رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اضافه كرد: یك هفته پس از استقرار ماموران پلیس آگاهی در بازار طلافروشان و با همكاری كلانتری محل، سرانجام روز گذشته ماموران ۲ نفر از سارقان را كه با احتیاط قصد



نزدیك شدن به یك طلافروشی را داشتند، دستگیر و در بازرسی از ساك دستی آنها ۲ قبضه چاقوی قصابی، جوراب توری، چسب پهن و لوازمی از این قبیل كشف كردند.



با دستگیری این دو متهم، بلافاصله دیگر همدست آنها نیز كه به فاصله كمی با یك دستگاه خودرو انتظار آنها را می‌كشید و پلاك جعلی روی خودرویش نصب كرده بود، دستگیر شد.



● سرقت‌های گسترده


رئیس پلیس آگاهی استان تصریح كرد: با تحقیق از این دو متهم مشخص شد آنها از چندی پیش درصدد سرقت‌های سریالی از چند طلافروشی بوده‌اند كه در اولین گام شناسایی و دستگیر شده‌اند. سرهنگ مداحی اضافه كرد: متهمان دارای سوابق كیفری هستند كه در حال حاضر با صدور دستور قضایی تحقیق از آنها آغاز شده است..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان سریالی مسلح طلافروشی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی فردیس



 

 

بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی فردیس

 

اعضای یك گروه تبهكاری كه از ۷ طلافروشی سرقت كرده بودند، برای بازسازی صحنه سومین سرقت از سوی ماموران انتظامی اصفهان به فردیس كرج انتقال پیدا كردند.



به گزارش «جام‌جم»، ساعت ۳۰‌/‌۱۹ شامگاه اسفند سال گذشته مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ كرج تماس گرفت و از سرقت مسلحانه در پاساژ طلافروشی پرنس در فلكه دوم فردیس خبر داد. ماموران كلانتری فردیس به دنبال اطلاع از وقوع این سرقت به محل حادثه اعزام و در بررسی محل متوجه شدند ۶ مرد نقابدار مسلح با حمله به پاساژ طلافروشی و گروگان گرفتن كاركنان و مشتریان پاساژ طلافروشی، با تهدید به مرگ آنها، ۱۴ كیلو طلا را در ۶ دقیقه به سرقت برده و متواری شده‌اند.



ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند سارقان مسلح پس از سرقت با ۲ خودروی مدل بالا به مكانی نامعلوم گریخته‌اند و در جریان این سرقت با تیراندازی هوایی در میان مردم، باعث رعب و وحشت شده‌اند.



با تشكیل پرونده قضایی در این رابطه در شعبه یكم بازپرسی دادسرای جنایی كرج، كارآگاهان اداره آگاهی استان تهران در قالب چند گروه عملیاتی، جستجو برای یافتن سارقان فراری را آغاز كردند؛ اما موفق به یافتن آنها نشدند.



● دستگیری متهمان از سوی پلیس اصفهان



در حالی كه جستجوی كارآگاهان اداره آگاهی استان تهران ادامه داشت، ماموران پلیس آگاهی اصفهان در اقدامی ضربتی و با توجه به سوابق متهمان در ۲ عملیات جداگانه در چالوس و نوشهر، ۷ نفر را در این رابطه دستگیر كردند كه متهمان با اعتراف به سرقت‌های متعدد از طلافروشی‌ها روانه زندان شدند. گزارش حاكی است با هماهنگی قضایی ۷ عضو این گروه تبهكاری برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی استان تهران انتقال یافتند و مورد تحقیق قرار گرفتند.


‌● اعتراف به سرقت‌های سریالی



عبدالله ـ سركرده گروه ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چند بار به اتهام سرقت‌های مسلحانه خودرو دستگیر و روانه زندان شدم. پس از پایان آخرین محكومیتم و آزادی از زندان، تصمیم گرفتم با تشكیل یك گروه جدید، از طلافروشی‌های چندین شهر سرقت كنم.متهم ادامه داد: ابتدا اسفند ۸۷ همراه یكی از دوستانم با یك دستگاه خودروی زانتیای مسروقه به اصفهان رفته و با زدن نقاب بر چهره‌هایمان، مسلحانه وارد یك طلافروشی در قهدریجان شدیم و با گروگان گرفتن صاحب مغازه و مشتریان، چند كیلو طلا سرقت و فرار كردیم.



این مرد تبهكار در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: دومین سرقت را ۱۲ آبان سال گذشته در ازنای لرستان رقم زده و با ۳ نفر از همدستانم، ۱۵ كیلو طلا سرقت كردیم و ۱۶ اسفند سال ۸۸ از یك طلا فروشی در فردیس كرج هم ۱۴ كیلو طلا و از ۴ طلافروشی دیگر در اصفهان و شهرهای دیگر مسلحانه سرقت كردیم.



اعضای این گروه به دنبال بازجویی در پلیس استان تهران، برای ادامه تحقیقات دوباره به اداره آگاهی استان اصفهان انتقال یافتند.متهمان با هماهنگی قضایی صحنه سرقت‌های مسلحانه را بازسازی كردند و روز گذشته از سوی ماموران انتظامی استان اصفهان برای بازسازی صحنه سومین سرقت از طلافروشی فلكه دوم فردیس، به این محل اعزام شدند.سارقان مسلح در حضور كارآگاهان صحنه سرقت مسلحانه را بازسازی كرده و سپس به اداره پلیس استان اصفهان انتقال یافتند تا پس از پایان تحقیقات، پرونده اتهامی آنها با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال شود..../ جام‌جم آنلاین