اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توفیقی: فضای مجلس را رو به بهبود دیدم



جعفر توفیقی ,دانشگاه ایرانیان

توفیقی: فضای مجلس را رو به بهبود دیدم

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سئوالی درباره حضور دیروز خود در مجلس و دیدار با برخی نمایندگان گفت: من فضای مجلس را رو به بهبود دیدم.

 جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به حضور خود در مجلس و دیدار با نمایندگان، گفت: صبح روز گذشته با تعدادی از نمایندگان دیدار داشتم که جلسه خوبی بود و به برخی ابهامات پاسخ دادم.

وی در ادامه گفت: در جلسه روز گذشته برای پاسخگویی به برخی سوالات، ابهامات و ارائه دقیق‌تری از سابقه مدیریتی و اجرایی خودم در مجلس شورای اسلامی حضور یافتم و در ارتباط با برنامه‌های وزارت علوم و مسائل جاری آن بحث و گفت‌وگو شد.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه جو مجلس را نسبت به گذشته رو به بهبود دیدم، اظهار داشت: سعی می‌کنم  ارتباطات را حفظ کرده و از نظر دوستان نیز استفاده کنم.

توفیقی درباره سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز گفت: سوالاتی در مورد حفظ آرامش در دانشگاه‌ها مطرح شد و من به نمایندگان اطمینان دادم که فضای دانشگاه فضای آرامی خواهد بود و از نظر نشاط سیاسی فضای بازتری را خواهیم داشت و سعی می‌کنیم که این اقدام را در چارچوب ضوابط و مقررات خواهد بود، به نحوی که از طرفی فضا آرام باشد و از سوی دیگر در دانشگاه فضای گفت‌وگو و نقد را داشته باشیم و دستاوردهای علمی کشور را نیز بتوانیم حفظ کنیم.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اظهارت نمایندگان مجلس درباره تغییرهای صورت گرفته در وزارت علوم گفت: بعضی از صحبت‌هایی که در آن جلسه در این ارتباط شد، مبتنی بر اطلاعات کامل نبود و برخی از نمایندگان فکر می‌کردند که این تغییر و تحولات وسیع بوده و من توضیحات لازم در ارتباط با جابجایی که انجام شده و میزان این جابجایی‌ها ارائه کردم.

وی درباره دانشگاه ایرانیان، وابسته به رئیس جمهور سابق نیز گفت: مساله این دانشگاه در حال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است و باید این شورا در ارتباط با آن به جمع‌بندی برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی از دانشجویان که به وزارت علوم شکایت کرده‌اند از نحوه رسیدگی به شکایاتشان گله‌مند هستند، تصریح کرد: عدم رضایتی تا کنون به ما منعکس نشده و عمدتا به شکایت کسانی که مراجعه کرده‌اند رسیدگی شده و بعضی از این پرونده‌ها به نتیجه رسیده است و تعدادی از دانشجویان و اساتیدی که شکایت کرده بودند به دانشگاه بازگشته‌اند.

وی همچنین در مورد بازنگری در ارتباط با مجوزهایی که در ارتباط با برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در اواخر دولت دهم صادر شده است، افزود: حتما باید این اتفاق بیافتد، در بخش دولتی و غیردولتی مجوزهایی داده شده که این بخش‌ها را با توجه به خالی بودن بخشی از ظرفیت‌ها در چرخش اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند و در واقع ضروری است بازبینی در نظام آموزش عالی کشور، نحوه پذیرش دانشجو و رشته‌های دانشگاهی انجام شود.

توفیقی خاطرنشان کرد: همچنین از سوی دیگر با توجه به اهمیت بحث کیفیت ضرورت این بازنگری وجود دارد و بسیار مهم است که این دانشگاه‌ها و موسسات که مجوز گرفته‌اند خود را به سطح استانداردهای لازم  برسانند./فارس


ویدیو مرتبط :
زیبا ترین کلیپ عمرم رو دیدم چون خدا رو در این آهنگ دیدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفیقی : گزینه رئیس جمهور برای وزارت علوم هستم/ به فضای مجلس خوشبینم



جعفر توفیقی,رای اعتماد مجلس به جعفر توفیقی

توفیقی :
گزینه رئیس جمهور برای وزارت علوم هستم/ به فضای مجلس خوشبینم

سرپرست وزارت علوم گفت: براساس اطلاعاتی که دارم، گزینه پیشنهادی وزارت علوم هستم اما تصمیم نهایی در این زمینه با رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر توفیقی که در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران با خبرنگاران سخن می‌گفت، درباره بحث تغییر رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: هیئت امنای دانشگاه امروز جلسه دارد.

وی افزود: دستور کار هیئت امنا مشخص است و من در جریان موضوع مربوط به رئیس دانشگاه نیستم و تصمیمی است که بر عهده رئیس این هیئت است.

توفیقی در عین حال گفت که براساس قانون، موظف به شرکت در جلسه امروز هیئات امنای دانشگاه آزاد است.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به خبرنگاری که نظر شخصی وی را درباره تغییر رئیس دانشگاه آزاد جویا شد، گفت: من مستقیما در جریان این کار نبودم و باید جلسه تشکیل و گزارش‌ها ارائه شود.

توفیقی افزود: فعلا که این موضوع در دستور کار نبوده، اما باید جلسه تشکیل شود که بعد از آن موضوع مشخص شود.

وی درباره بازگشت اساتید برکنار شده دانشگاه‌ها نیز توضیح داد: برای این موضوع کارگروهی تشکیل شده و مواردی را نیز بررسی کرده که در حال اجراست.

سرپرست وزارت علوم گفت: همانطور که قبلا اعلام کردم در هر موردی که بررسی‌ها نشان دهد حقی ضایع شده، حتما تصمیم به بازگشت گرفته می‌شود.

توفیقی گفت که تاکنون نیز در چند مورد اساتید اخراجی از دانشگاه به کار خود بازگشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مبنای زمانی در نظر گرفته شده برای بازگشت اساتید برکنار شده، اظهار داشت: ما از نظر سال محدودیتی برای بررسی و تجدید نظر نداریم و همه تقاضاها را بررسی می‌کنیم.

توفیقی در عین حال گفت: مواردی که سالهای زیادی از آنها گذشته، سعی خواهیم کرد که راه حلی برای آنها نیز پیدا کنیم.

وی درباره تعداد شکایات دانشجویان ستاره‌دار و اساتید برکنار شده، اظهار داشت: حداقل 500 مورد شکایت در این زمینه به ما رسیده است.

سرپرست وزارت علوم در خصوص احتمال معرفی‌اش به مجلس برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه و نگاه نمایندگان به این موضوع اظهار داشت: تعاملات مجلس را مثبت ارزیابی می‌کنم و رابطه وسیعی با نمایندگان دارم.

توفیقی افزود: تاکنون جلسات متعددی با نمایندگان داشتم و بعد از تعطیلات مجلس نیز برنامه دارم تا در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف حضور پیدا کنم.

وی تصریح کرد: نسبت به برخورد مجلس با معرفی خود خوشبین هستم و رای آنها را تعیین کننده نهایی می‌دانم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال فارس گفت که براساس اطلاعاتی که دارد، گزینه پیشنهادی روحانی برای وزرات علوم است اما تصمیم نهایی در این خصوص با رئیس جمهور است.

فارس