اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توفیقی: درباره مواضعم در حوادث 88 با هیچ‌کس صحبتی نکردم/بعد از معرفی به مجلس حرف می‌زنم



جعفر توفیقی , مواضع توفیقی در حوادث 88

توفیقی: درباره مواضعم در حوادث 88 با هیچ‌کس صحبتی نکردم/بعد از معرفی به مجلس حرف می‌زنم

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه در خصوص مواضع خود در حوادث سال 88 با کسی صحبتی نداشته است، گفت: در اینباره پس از معرفی به مجلس صحبت می‌کنم.

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی در جمع خبرنگاران درباره سخنان سلیمی نمین که گفته بود توفیقی به توکلی نماینده مجلس گفته که در مورد فتنه اشتباه کرده‌ام، اظهار داشت: در این مورد با کسی صحبتی نکرده‌ام و پس از معرفی به مجلس در این زمینه صحبت می‌کنم.

وی همچنین در رابطه با اینکه عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم مشکلی در صورت عدم رأی اعتماد مجلس و معرفی شخص دیگری به عنوان وزیر ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: کل عزل و نصب‌ها در این مدت 4 مورد بوده که 2 مورد در معاونت‌ها و 2 مورد در دانشگاه‌ها انجام شده که این موارد نیز مورد استقبال بوده و مشکل‌ساز نیست.

سرپرست وزارت علوم درباره مشکل پیش آمده در دانشگاه امیرکبیر پیرامون شکایت یک دانشجو از رئیس دانشگاه مذکور و حکم صادره در مورد رهایی گفت: مشکل رئیس دانشگاه امیرکبیر برطرف شده و او همچنان رئیس دانشگاه است.

توفیقی اضافه کرد: مسأله‌ای با یک دانشجو رخ داده بود که دیوان عدالت اداری نیز برای آن رأی صادر کرد و طرفین به توافق رسیدند و در حال حاضر مشکلی نیست.

وی درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود چند تن از رؤسای دانشگاه‌ها استعفا داده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر نامی از این رؤسا نمی‌برم و اگر تصمیم قطعی گرفتیم، در آن زمان اعلام می‌کنم.

توفیقی تصریح کرد: در مورد تغییر در معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت علوم نیز مشغول رایزنی هستیم و هر زمان به نتیجه برسیم، اعلام می‌کنیم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سؤال که آیا به دانشجوی ستاره‌دار اعتقادی دارد یا خیر؟ گفت: فارغ از این که عنوانی به این دانشجویان داده شود، همه تلاشمان را کرده‌ایم که هیچ دانشجویی به دلیل عقاید سیاسی و فعالیت دانشجویی در چارچوب ضوابط از تحصیل محروم نشود.

توفیقی افزود: امسال کسی در مقاطع ارشد و دکتری از تحصیل محروم نشده است و در مورد سال قبل نیز کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و اعتراضات را بررسی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها در مرحله مقدماتی است و هنوز آماری از تعداد این دانشجویان نداریم ولی نهایت سعی را می‌کنیم تا مشکل برطرف شود.

سرپرست وزارت علوم در پایان در رابطه با صندلی‌های خالی موجود در دانشگاه‌ها گفت: صندلی‌های خالی قابل استفاده است و با شیوه‌های مختلف آموزشی توزیع دانشجویان در رشته‌های مختلف بهتر می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
توفیقی در سال 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرگزاری فارس: گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی/توفیقی به مجلس معرفی نمی‌شود!!



گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی,جعفر توفیقی

گفت‌وگوی لاریجانی با روحانی/توفیقی به مجلس معرفی نمی‌شود

یکی از نمایندگان مطرح خانه ملت گفت: روحانی توفیقی را برای وزارت علوم پیشنهاد نمی‌کند چراکه می‌داند بهارستانی‌ها به وی رای اعتماد نمی‌دهند.

یک نماینده مطرح خانه ملت در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس از گفت‌وگوی غیررسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه مجلس به توفیقی رأی اعتماد نمی‌دهد؛ قرار شده تا رئیس‌جمهور توفیقی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی نکند.

به گزارش فارس، توفیقی از افراد نقش‌آفرین در فتنه 88 بود؛ میلی‌‌منفرد وزیر پیشنهادی سابق وزارت علوم به خاطر حضور در جلسه‌ای که جریان فتنه در آن تجمع کرده بودند رأی اعتماد مجلس را کسب نکرد این در حالی است که توفیقی در آن جلسه سخنرانی کرده و فیلم این سخنرانی نیز موجود است از این رو مجلس حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهد.

همچنین گفته می‌شود عملکرد توفیقی در مدت سرپرستی وزارت علوم و قلع و قمع نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها موجب شده که مجلس به آقای توفیقی رأی اعتماد ندهد.

فارس