اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه مرگبار دایی و خواهرزاده برای سرقت طلای دختر جوان



مردی که با همدستی خواهرزاده‌اش و به انگیزه سرقت طلاهای دختر جوان، او را با ضربه‌های چاقو کشته و در مزرعه‌ای دفن کرده بود، جزئیات جنایت را فاش کرد.

به گزارش جام جم، عصر پنجم مرداد امسال، مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان آق قلا و اعلام شکایتی عنوان کرد، خواهر 36 ساله اش برای انجام کاری از خانه شان در روستا خارج شده و بازنگشته است. تلفن همراهش نیز خاموش است و گمان می کنند اتفاقی برای او رخ داده باشد.

همزمان با شکایت این خانواده و تشکیل پرونده قضایی، مشخصات دختر گمشده و آخرین تصویر وی در اختیار پلیس قرار گرفت و جستجو برای یافتن وی آغاز شد. در این مرحله از تحقیقات، ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد دختر جوان با کسی اختلاف نداشته و خانواده اش نمی دانند علت غیبت مرموز او چه بوده است.

جستجو ها ادامه داشت تا این که روز های پایانی هفته گذشته، ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد زن جوان، آخرین بار سوار خودرویی بوده و پس از آن ناپدید شده است. ماموران تحقیقات را روی این موضوع متمرکز کردند و توانستند هویت راننده را شناسایی کنند. راننده جوان اهل همان روستا بود. این فرد به نام علی به عنوان تنها مظنون پرونده، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مشخص شد از زمانی که زن جوان گم شده، او نیز به روستا بازنگشته و ناپدید شده و حتی خانواده اش خبری از او ندارند. در این مرحله از تحقیقات، ماموران مخفیگاه های احتمالی او را زیر نظر گرفتند تا این که یکشنبه بیست و پنجم مرداد امسال، توانستند آخرین مخفیگاه تنها مظنون پرونده را شناسایی کنند و با هماهنگی قضایی و اعزام به آنجا، متهم پیش از آن که فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی بیان کرد و مدعی شد با زن جوان آشنایی نداشته و فقط با او هم روستایی بوده و نمی داند چه بلایی برسر او آمده است. در حالی که او منکر هر گونه اطلاعاتی از سرنوشت زن گمشده بود، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی خانه این فرد را مورد بازرسی قرار دادند و گوشی متعلق به زن گمشده را در خانه وی کشف کردند.

متهم دوباره بازجویی شد و این بار که راه های فرار را بسته دید، اعتراف کرد و گفت: دختر جوان را با همدستی خواهرزاده ام به قتل رسانده ام. مقتول هم روستایی ام بود و در جریان رفت و آمد به روستا متوجه شدم او طلا همراه دارد. همین موضوع وسوسه ام کرد تا طلاهایش را سرقت کنم. روز حادثه او را در خیابان دیدم و در حالی که سوار خودرویم بودم، مقابلش توقف کردم. با او حرف زدم و مدعی شدم مادرم بیمار است و سراغ او را می گیرد. دختر جوان با اعتماد به گفته هایم سوار خودرو شد و حرکت کردم. در میانه راه، تغییر مسیر دادم که او به ماجرا شک کرد و خواست توقف کنم که توجهی نکردم تا این که مقابل یک مزرعه خارج از روستا توقف کردم. همان جا بود که خواهرزاده ام به من ملحق شد و دو نفری او را از خودرو خارج کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دختر جوان قصد داشت از دستمان فرار کند که با چاقوهایی که همراه داشتیم، به او حمله کردیم و او را به قتل رساندیم. با اطمینان از کشته شدن دختر جوان، طلاهایش را دزدیدیم و جسدش را داخل خودرو انداختیم و با انتقال به روستایی در شهرستان بندر ترکمن در مزرعه ای اطراف روستا دفن کردیم. طلاها را که پنج میلیون تومان ارزش داشت، تقسیم کردیم و بعد آن را به طلافروشی فروختیم.

با اعتراف متهم، همدستش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که مشخص شد وی چند هفته پیش از دستگیری دایی اش به اتهام سرقت دستگیر شده و در زندان به سر می برد. با انتقال این فرد از زندان به پلیس آگاهی، او بازجویی و منکر جنایت شد، اما زمانی که در مواجهه با دایی اش قرار گرفت، سکوت خود را شکست و اعتراف کرد در این سرقت منجر به قتل نقش داشته است.

سرهنگ علی امیریان، فرمانده انتظامی شهرستان آق قلای استان گلستان در این باره گفت: با ثبت اظهارات متهمان، کارآگاهان جنایی به محلی که جسد دختر جوان آنجا دفن شده بود، اعزام شدند و توانستند جسد را با گذشت 22 روز از جنایت پیدا کنند. در ادامه، متهمان صحنه جنایت را بازسازی کردند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

 

 اخبار حوادث  -  جام  جم


ویدیو مرتبط :
زورگیری و سرقت از دختر جوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر جوان برای تامین جهیزیه سرقت می کرد



دختر جوان برای تامین جهیزیه سرقت می کرد

دختر جوان که برای تامین هزینه جهیزیه اش به خانه همسایه و بستگانش دستبرد می زد، در جریان آخرین سرقت خود به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششم تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی به مأموران گفت: روز گذشته ، به همراه اعضای خانواده و به قصد رفتن به منزل یکی از بستگان ، از خانه بیرون آمده اما در زمان مراجعه به خانه متوجه سرقت طلا و جواهرات و همچنین مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد شدیم .

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت ، ضمن بررسی صحنه سرقت به تحقیق از مالباخته و اعضای خانواده وی پرداختند . در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که با توجه به وجود حفاظ آهنی ، درب ورودی آپارتمان به هیچ عنوان تخریب و یا باز نشده و سارق یا سارقین از محل دیگری وارد خانه شده اند که با توجه به موقعیت ساختمانی خانه و عدم حضور مالباخته و یا یکی از اعضای خانواده در خانه، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت باید توسط فرد یا افرادی انجام شده باشد که اطلاع دقیقی از عدم حضور مالباخته و خانواده وی و همچنین راههای ورود به منزل داشته اند .

با توجه به نتایج بدست آمده از محل سرقت، کارآگاهان به بررسی میدانی در خصوص شناسایی فرد یا افراد احتمالی سابقه دار و مرتبط با خانواده مالباخته پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در همسایگی خانه مالباخته ، دختری به نام ستاره . ی 24 ساله به همراه مادرش سکونت دارد که دائما بر سر مسائل مالی با مادرش درگیر بوده و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض همسایگان شده است .

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که ستاره در زمان وقوع سرقت به تنهایی در منزل حضور داشته و این احتمال وجود دارد که وی اقدام به سرقت منزل مالباخته کرده باشد . در ادامه و با بهره گیری از شیوه های علمی ـ پلیسی ، کارآگاهان به تحقیق از ستاره پرداخته و او در همان مراحل اولیه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان عنوان داشت که از طریق پنجره ، وارد منزل شده و پس از سرقت وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه از همان مسیر پنجره خارج و طلاهای سرقت شده را در محدوده میدان خراسان فروخته است .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم در ادامه اظهارات خود ، علاوه بر اعتراف صریح به سرقت منزل همسایه ، به دو فقره سرقت منزل دیگر و این بار از منزل بستگان خود نیز اعتراف کرد .

با اعترافات صریح متهم ، کارآگاهان پایگاه ششم ضمن شناسایی محل های جدید سرقت در محدوده شهر ری و میدان رسالت، با مراجعه به این محلها اطلاع پیدا کردند که مالباختگان پسرعمو و پسرخاله های متهم هستند که با وجود اطلاع از سرقت اموال خود توسط متهم ، صرفا به درخواست مادر ستاره و همچنین داشتن رابطه فامیلی طرح شکایت نکرده اند .

ستاره در خصوص سرقت منزل پسرعموی خود واقع در محدوده میدان رسالت ، به کارآگاهان گفت: 26 اردیبهشت پس از تماس تلفنی با تلفن همراه پسرعمویم و اطمینان از عدم حضور وی و همسرش در منزل ، به آنجا مراجعه کردم . زنگ آیفون یکی از همسایگان را زده و خود را از بستگان آقای ... معرفی کردم . همسایه ، در مجتمع را برایم باز کرد و پس از ورود به داخل خانه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده و به سرعت از آنجا خارج شدم .

ستاره در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت از منزل پسرخاله اش در منطقه شهر ری نیز به کارآگاهان گفت : 23 فروردین امسال به منزل پسرخاله ام رفته بودم که پس از گذشت ساعتی ، به بهانه سردرد شدید به داخل یکی از اتاق های استراحت خانه رفتم. در حالیکه در داخل اتاق تنها بودم ، به بازرسی وسایل داخل کشوهای میز پرداخته و پس از پیدا کردن 5 سکه ربع طلا و تعدادی طلا و جواهرات داخل قفسه کشو ، آنها را در کیف خود قرار داده و از اتاق خارج شدم.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات انجام شده از متهمه ، وی در خصوص انگیزه خود از ارتکاب سرقت ها عنوان کرده که مدت نزدیک به 8 ماه است که قصد ازدواج داشته و این سرقت ها را به انگیزه تأمین هزینه خرید جهیزیه انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری طلا و جواهرات مسروقه نیز افزود: بر اساس اعترافات صریح متهمه وی پس از سرقت طلا و جواهرات، تمامی آنها را در مجموع به مبلغ 5 میلیون تومان و بسیار پایین تر از قیمت واقعی آنها ، در محدوده میدان خراسان فروخته که با شناسایی خریدار اموال مسروقه ، کارآگاهان اقدام به شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه کردند. در حال حاضر نیز تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی اموال مسروقه و بازپس آنها به مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./مهر