اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح وزارت بهداشت در مورد دیکلوفناک



اخبار,اخبار اجتماعی,دیکلوفناک


 اخباراجتماعی  - توضیح وزارت بهداشت در مورد دیکلوفناک

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره بازتاب داروی دیکلوفناک در فضای مجازی توضیح داد.

به گزارش مهر، دکتر مهدی پیر صالحی با اظهار تعجب از بازتاب ممنوعیت داروی دیکلوفناک که در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: این مسئله موضوعی داخلی، کارشناسی، فنی و تخصصی بوده است و هر ارگان نظارتی در هر جای دنیا درباره داروهایی که مشکلات فنی کوچکی دارند و لزوما خطر آفرین یا کشنده نیستند می تواند دستور بازگشت یا به اصطلاح ریکال دهد.

وی اظهار داشت: در مورد این دارو نیز آزمایشگاه ما مواردی را بررسی نموده که ما را به نتیجه فوق رسانده است اگر در بررسی های مجدد مشکل قابل برطرف نمودن بود که اصلاحات انجام خواهد شد و در غیر این صورت همه آنها معدوم خواهند گردید و این اتفاق در باره همه داروها صادق است. پیر صالحی افزود: ضمنا نکته مهم قابل ذکر استفاده از داروی دیکلوفناک صرفا در بیمارستان است و حدود چهار پنج سال است که این دارو صرفا در بیمارستانها مصرف می شود و فروش آن در داروخانه ها تخلف محسوب می گردد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو افزود: بازگرداندن یا ریکال یک دارو نشان دهنده قدرت نظارتی ما است.


 اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
وزارت بهداشت عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح وزارت‌بهداشت درباره خمیرمرغ و واکس میوه



اخبار,اخباراجتماعی,هورمون اتفون

 

 اخباراجتماعی  - توضیح وزارت‌بهداشت درباره خمیرمرغ و واکس میوه

وی با تاکید بر نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه گفت: به دلیل خوراکی بودن ترکیبات، استفاده از آنها مجاز است و مسئله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

مدیرکل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره موضوعات حساسیت برانگیز خمیر مرغ، واکس میوه ها و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، دکتر هدایت حسینی که به نمایندگی از وزارت بهداشت در برنامه نبض حضور یافته بود با تشکیک در فرمول، دوز مصرفی، زمان استفاده مناسب، صلاحیت و تخصص واردکنندگان و مجاری قانونی واردات هورمون اتفون، دلایل مذکور را برای ممنوعیت استفاده از این ماده جهت تسریع در رسیدگی محصولات کشاورزی کافی دانست.

وی با تاکید بر نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه گفت: به دلیل خوراکی بودن ترکیبات، استفاده از آنها مجاز است و مسئله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

مدیر کل فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پی سخنان نماینده سازمان دامپزشکی که سعی در توجیه استفاده از خمیر مرغ می نمود با قاطعیت، تخلفات گسترده بالای 80 درصد استفاده کنندگان از خمیر مرغ را دلیل اعلان ممنوعیت مصرف توسط سازمان غذا و دارو دانست و در پاسخ کسانی که نگران اشتغالزایی و صنعت این پخش بودند به مزاح گفت: با توجه به بازار خوبی که در برخی کشورهای همسایه وجود دارد می توانند تمام این تولیدات را به آنجا صادر کنند تا دیگر نگرانی ای در این خصوص در کشور وجود نداشته باشد.

حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به جلساتی که با ریاست محترم دامپزشکی داشته ایم  مقرر شد با افزایش نظارتها برنامه هایی تدارک دیده شود تا دیگر در هیچ فروشگاه عرضه پروتئین و قصابی ها شاهد قطعه بندی و پاک نمودن مرغ نباشیم که با این کار بسیاری از مشکلات مطروحه خاتمه خواهد یافت .


  اخبار اجتماعی  - مهر