اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح دولت درباره پرداخت یارانه به مردم


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه نقدی مانند سابق به متقاضیان یارانه نقدی ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه نقدی مانند سابق به متقاضیان یارانه نقدی ادامه دارد.

محمدرضا نوبخت در پاسخ این سوال که سرانجام پرداخت یارانه نقدی چه می‌شود و آیا یارانه نقدی به تمام متقاضیان پرداخت می‌شود یا خیر، اظهر کرد:‌هر کس که ثبت‌نام کرده  یارانه‌اش را به وقت خواهد گرفت.

وی افزود: پرداخت یارانه نقدی کمافی‌سابق برای ثبت‌نام کنندگان یارانه نقدی ادامه دارد ولی فعلا در بخش افزایش قیمت بنزین در حال انجام کار تحقیقاتی هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان از پرداخت یارانه نقدی کما فی‌سابق فقط مربوطه به این ماه است یا خیر، گفت: مگر قرار است یارانه فقط برای این ماه پرداخت شود. پرداخت یارانه نقدی مانند سابق ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
حتما ببینید - روشنگری دکتر احمدی نژاد درباره یارانه و یارانه دادن در دولت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقراض دولت برای پرداخت یارانه نقدی



 

 

 


یارانه

 

 

 

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از استقراض دولت از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم خبر داد و گفت: ارائه متمم یا اصلاحیه بودجه از سوی دولت تا پایان سال قطعی است.

قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد كسری بودجه سال‌جاری گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات كشور که از عملكرد نه‌ماهه بودجه 1389 برآورد شده است، در این مدت 80 درصد درآمدهای مقرر در قانون بودجه تحقق یافته و 20 درصد نسبت به پیش‌بینی 9 ماه عقب‌افتادگی تحقق وصول درآمدها گزارش شده است.

نماینده شیراز در مجلس افزود: بر‌اساس این گزارش، اعتبارات عمرانی قانون بودجه سال‌جاری در 9 ماه بین 54 تا 55 درصد و اعتبارات جاری در این مدت 84 درصد اختصاص یافته و استدلال كارشناسان دیوان محاسبات این است كه اگر این روند ادامه پیدا كند، در پایان سال دولت با كسری بودجه مواجه خواهد شد.

وی در مورد پرداخت یارانه نقدی و احتمال عدم تحقق درآمدهای دولت به واسطه پرداخت یارانه گفت: دولت برای پرداخت یارانه از بانك مركزی قرض گرفته است.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه تاكید كرد: به‌رغم اینكه معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی پیش از این اعلام كرده بود كه از اعتبارات جاری برای اعتبارات عمرانی استفاده شده است، اما بر‌اساس گزارش دیوان محاسبات تخصیص اعتبارات عمرانی در سال‌جاری كاهش یافته و بنابراین پیش‌بینی می‌شود دولت تا پایان سال با ارائه متمم بودجه نسبت به تامین كسری آن اقدام كند.

قادری افزود: همچنین در گزارش دیوان محاسبات ذكر شده در خصوص مبالغی كه دولت باید به حساب ذخیره ارزی واریز می‌كرد، هیچ گزارشی از سوی دولت ارائه نشده و حتی یك دلار از طرف دولت به حساب ذخیره ارزی واریز نشده است و نماینده بانك مركزی در جلسه حاضر نبود كه پاسخ دهد.

وی گفت: نمایندگان بانك مركزی در جلسه مجلس حضور نداشتند كه در مورد این مشكل پاسخ دهند، اما نمایندگانی از وزارت اقتصاد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حضور داشتند و بر عدم تخصیص كامل بودجه‌های عمرانی تاكید داشتند.

قادری در مورد واریز 20 درصد درآمد فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی گفت: خوشبختانه این رقم به طور كامل واریز شده است..../تحلیل:تابناک