اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح دفتراموررسانه های جمهوری ...




 

تغییر رنگ پرچم

 

دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری روز گذشته در پاسخ به مطلبی در خصوص تغییر رنگ پرچم ایران توضیحی را به دفتر روزنامه ارسال کرده است. در این توضیح آمده است. به لحاظ بازتاب ها و خبر درج شده در تاریخ پنجشنبه ۲۹/۱۱/۸۸ در خصوص پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر رئیس جمهور محترم با اصحاب رسانه توضیحات ذیل لازم می نماید.

۱- پرچم بارزترین نماد ملی است که به جهت نشانه شناسی به آرمان ها و باورهای عمومی ملت اشاره دارد. پرچم زیبا و خوش رنگ جمهوری اسلامی نیز به لحاظ ارجاع دلپذیر سه رنگ سبز، سفید و قرمز آن به نمادهایی چون سرسبزی و آبادانی ایران، صلح طلبی و نوع دوستی، اشاره به اسلام، اعتقادات زلال دینی و پاسداشت خون پاک شهدا و نیز متبرک بودن به نام مقدس «الله» مورد احترام عمیق جمیع مردم ایران اسلامی قرار دارد.

۲- در برنامه اخیر رئیس جمهور محترم علاوه بر بنر، پرچم بزرگ دیگری با رنگ های زلال و روشن در کنار تریبون قرار دارد که در همه تصاویر هم دیده می شود.

۳- بنر نصب شده در پس زمینه نیز خالی از اشکال است و هر سه رنگ سبز، سفید و قرمز مطابق آنچه که باید باشد لحاظ شده است. در این طرح پرچم در بطن تصاویری نمادین و گرافیکی قرار دارد که ممکن است در برخی تصاویر به لحاظ انعکاس نور، رنگ های کناری پرچم در امتزاج با رنگ های پس زمینه دید شده و باعث برداشت های نادرست شده باشد. ضمن آنکه اصل بنر هم موجود است و مشخص است که چنین برداشتی خلاف واقع است.

۴- حساسیت رسانه ها و اشخاص به نکوداشت ارزش ها و باورهای عمومی و نمادهای ارزشمند کشور تحسین برانگیز و شایان تجلیل است و معتقدیم این حساسیت اصولی باید نسبت به همه ارزش های پذیرفته شده نظام وجود داشته باشد. اگرچه پرمعلوم است که در مورد اخیر عده یی نیز بر اساس امری که اصل آن فاقد صحت است به دنبال حاشیه سازی های معمول با اهداف معلوم هستند که ضرورت هوشیاری رسانه ها را می طلبد.

 


ویدیو مرتبط :
تفاوت جمهوری ایران با جمهوری موریتانی - دکتر حسن عباسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح سازمان حج و زیارت پیرامون سفر احتمالی ریاست جمهوری به عربستان



سازمان حج و زیارت , سفر احتمالی ریاست جمهوری به عربستان

توضیح سازمان حج و زیارت پیرامون سفر احتمالی ریاست جمهوری به عربستان

سازمان حج و زیارت پیرامون سفر احتمالی ریاست جمهوری به عربستان توضیج داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حج و زیارت، با توجه به انتشار اخبار رسانه‌ای اخیر در مورد دعوت دولت عربستان از حجت‌الاسلام حسن روحانی، ریاست جمهور برای حضور در مراسم حج سال ‌جاری، روابط عمومی سازمان حج و زیارت پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

در صورتی که خبر مذکور توسط منابع رسمی و از سوی دفتر رئیس جمهور اعلام گردد، بدیهی است این سازمان بر اساس مأموریت تعریف شده خود و با هماهنگی دفتر ریاست جمهوری اقدامات لازم را انجام خواهد داد./فارس