اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات مدیرکل گسترش وزارت علوم درباره وضعیت فعلی دانشگاه ایرانیان



دانشگاه ایرانیان,دانشگاه بین المللی ایرانیان

 توضیحات مدیرکل گسترش وزارت علوم درباره وضعیت فعلی دانشگاه ایرانیان

مدیرکل گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون هیچ مدرکی دال براینکه مسوولان دانشگاه بین المللی ایرانیان، روال قانونی برای فعالیت این مرکز دانشگاهی را طی کرده اند به ما ارسال نشده است.

«سید ابوالفضل حسنی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها مجوز راه اندازی دانشگاه ایرانیان را در تهران صادر کرده و بنابراین باید اعضای هیات موسس این دانشگاه مانند هر موسسه غیردولتی و غیرانتفاعی دیگر، از نظر گزینش بررسی شوند.

وی ادامه داد: براساس ضوابط موجود، پس از اینکه جواب گزینش داده شد دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم باید طی نامه ای، بلامانع بودن فعالیت این موسسه را به دفتر گسترش آموزش عالی اعلام کند و بعد از آن هم اساسنامه تهیه شده به دفتر گسترش آموزش عالی ارجاع داده می شود.

به گفته حسنی، درصورت تایید اساسنامه و دیگر شرایط موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، پرونده مربوطه برای تصویب به شورای عالی گسترش فرستاده خواهد شد.

وی تاکید کرد که تاکنون هیچ یک از این مراحل برای دانشگاه بین المللی ایرانیان طی نشده و هیچ مدرکی دال بر گذراندن این مراحل به دفتر گسترش آموزش عالی ارسال نشده است.

حسنی تاکید کرد: دانشگاه ایرانیان علاوه بر نداشتن اساسنامه مشخص، هیچ آدرس و نشانی از محل و ساختمان خود را نیز به دفتر گسترش اعلام نکرده است بنابراین یک موسسه غیرانتفاعی فاقد مجوز محسوب می شود.

مدیرکل گسترش آموزش عالی به مردم توصیه کرد در انتخاب مرکز دانشگاهی محل تحصیل خود و فرزندانشان، حتما دانشگاه یا موسسه آموزش عالی را انتخاب کنند که دارای مجوز فعالیت از دفتر گسترش آموزش عالی باشد.

مسوولان دانشگاه ایرانیان درآستانه عید غدیر خم با وجود نداشتن مجوزهای لازم، سایت اینترنتی موسسه غیرانتفاعی خود را راه اندازی کردند که این اقدام نیز با اعتراض مسوولان آموزش عالی روبه رو شده است.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف مسئولین وزارت علوم به وضعیت نابسامان خوابگاه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت شکایت دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم



اخبار,اخباردانشگاه,دانشگاه ایرانیان

وی تاکید کرد: دوستانی که در گذشته و چه در حال حاضر، در مدار قانون عمل نکرده اند و از رانت استفاده کرده اند باید پاسخگو باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان این که در جریان شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از برخی مقامات وزارت علوم قرار دارد گفت: این دانشگاه مسیر غلطی را اتخاذ کرده و باید با این مسیر برخورد شود.

به گزارش ایرنا، «مجتبی شریعتی نیاسر» روز سه شنبه و در حاشیه مراسم قدردانی از نفرات برتر نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت شکایت دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم در چه مرحله ای است؟ گفت: من در جریان این مساله هستم و این دانشگاه به زودی پاسخ خود را خواهد گرفت.

وی افزود: ما مسیر قانونی و حقوقی را دنبال می کنیم تا هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسیم.

شریعتی اضافه کرد: همه دانشگاهیان و مسوولین باید یاد بگیرند که در مدار قانون کار کنند زیرا در غیر این صورت همواره اختلالات و خدشه هایی به نظام آموزش عالی کشور وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: دوستانی که در گذشته و چه در حال حاضر، در مدار قانون عمل نکرده اند و از رانت استفاده کرده اند باید پاسخگو باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: ما باید فراجناحی و در مدار قانون حرکت کنیم و دستگاه هایی از آموزش عالی که از ریل خود خارج شده اند باید بر روی ریل تعریف شده اولیه خود قرار گیرند.

وی همچنین کنترل کمی، ارتقای کیفی، اقتدار و هماهنگی را سه اولویت اصلی خود در معاونت آموزشی وزارت علوم برشمرد و گفت: این سه سیاست در راستای سیاست مدیران گذشته وزارت علوم است که همواره سخن از ساماندهی و هماهنگی می کردند.

وی تصریح کرد: معتقدم باید رشد کمی را در دانشگاه ها کنترل کنیم و ارتقای کیفی را در صدر برنامه هایمان قرار دهیم، زیرا ضعف کیفی در مراکز آموزش عالی ما مشهود است.

معاون وزیر علوم،خواستار تصویب اختیار به مراکز علمی و آموزشی شد و گفت: همه دستگاه ها باید با هماهنگی پیش بروند زیرا در صورت عدم هماهنگی، یک حوزه سیاستی را اعلام می کند که حوزه دیگر توانایی حمایت از آن را ندارد.


 اخبار دانشگاه  -  ایرنا