اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات مخابرات درباره نرخ های جدید تلفن ثابت


معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به جزئیات تعرفه گذاری مکالمات تلفن ثابت در کشور با اجرای طرح هم کدسازی تلفن های استانی گفت: نرخ جدید مکالمات تلفن ثابت براساس دستورالعمل تعرفه گذاری شورای رقابت محاسبه خواهد شد.

خبرگزاری مهر: معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به جزئیات تعرفه گذاری مکالمات تلفن ثابت در کشور با اجرای طرح هم کدسازی تلفن های استانی گفت: نرخ جدید مکالمات تلفن ثابت براساس دستورالعمل تعرفه گذاری شورای رقابت محاسبه خواهد شد.

 اجرای طرح یکسان سازی کدهای بین شهری تلفن ثابت براساس مصوبه هیات وزیران به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد و این شرکت از 15 مردادماه اجرای این طرح را در کل کشور در دستور کار قرار داد.

وجود ابهاماتی در نرخ های جدید تلفن ثابت

با اجرای این طرح کدهای بین شهری تمامی استانهای کشور حذف خواهد شد و از این پس تمامی استانها با یک کد مخابراتی واحد در داخل استان ارتباط برقرار کرده و شماره تلفن های تمامی مشترکان در هر استان 8 رقمی خواهد شد همچنین با اعلام شرکت مخابرات ایران با اجرای طرح هم کدسازی تلفن های استانهای کشور، تعداد کدهای بین شهری از حدود 2500 کد به 31 کد بین استانی کاهش می یابد و تعرفه تمامی مکالمات درون استانی به صورت شهری و معادل 58.7 ریال محاسبه خواهد شد و مخابرات مبلغ 900 تومان نیز به عنوان هزینه هم کدی ماهانه از حساب مشترکان استانهای هم کدشده کسر خواهد کرد.

این نرخ ها در صورتی از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شده که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد نظارتی و تعرفه گذار این حوزه و نیز شورای رقابت که براساس قانون تعرفه خدمات انحصاری را برعهده دارد به این نرخ ها واکنش نشان داده اند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است که با اجرای طرح هم کدسازی تلفن ثابت در کشور، مخابرات باید تعرفه هر پالس تلفن ثابت را با مبلغ گذشته یعنی 44.7 ریال محاسبه کند و بابت تامین هزینه های این طرح مبلغ 900 تومان از مشترکان آبونمان ماهیانه دریافت کند.

در همین حال شورای رقابت که خود را متولی تعرفه گذاری این بخش می داند تاکید دارد که وزارت ارتباطات در جایگاهی نیست که مخابرات برای دریافت مبلغی اضافه بر تعرفه کنونی، بخواهد با او به توافق برسد.

توضیحات مخابرات برای رفع ابهام از نرخ های جدید تلفن ثابت

داوود زارعیان- معاون شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعرفه گذاری تلفن ثابت وظیفه ای به عهده ندارد، اظهار داشت: تعرفه گذاری خدمات انحصاری براساس قانون اصل 44 بر عهده شورای رقابت است و شرکت مخابرات ایران در اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی و تغییر نرخ های تلفن ثابت از دستورالعمل تعرفه گذاری شورای رقابت تبعیت می‌کند.

وی ادامه داد: نرخ تعیین شده برای هر پالس تلفن ثابت با اجرای طرح هم کدسازی در کشور مبلغ 58.7 ریال است که این رقم براساس دستورالعمل شورای رقابت و حتی پایین تر از تعرفه ای که این شورا در نظر گرفته تعیین شده است چرا که دستورالعمل تعرفه گذاری شورای رقابت براساس تورم کشور محاسبه شده و این درحالی است که مخابرات نرخ های جدید را براساس تورم بخش ارتباطات کشور محاسبه کرده که مبلغی کمتر از تعرفه شورای رقابت است.

زارعیان با اشاره به مبلغ 900 تومانی که قرار است مخابرات هر ماه از مشترکان تلفن ثابت دریافت کند، نیز گفت: هم کدسازی تلفن ثابت در کشور براساس مصوبه دولت بوده و دولت وزارت ارتباطات را مکلف به ارائه ساز و کاری برای تامین هزینه این طرح کرده است که براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در مصوبه 160 خود، کسر مبلغ 900 تومان از مشترکان تلفن ثابت بابت هزینه هم کدی را برای مخابرات درنظر گرفته است که این گزینه با عنوان "هزینه هم کدی" در قبوض مشترکان درج خواهد شد و جدای از مبلغ آبونمان است.

معاون شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: مخابرات برای تعرفه های تلفن همراه که خدمات رقابتی محسوب می‌شود از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و برای تعرفه های تلفن ثابت که خدمات انحصاری محسوب می‌شود از مصوبات کمیسیون رقابت تبعیت می‌کند و با این وجود در اجرای تعرفه های جدید تلفن ثابت هیچگونه ابهامی وجود ندارد.

هنوز هیچ استانی هم کد نشده است

زارعیان در مورد روند یکسان سازی کدهای بین شهری تلفن ثابت نیز به مهر گفت: از 15 مردادماه جاری دستورالعمل اجرایی هم کدسازی تلفن ثابت به تمامی استانهای کشور ابلاغ شده و مخابرات استانها در حال انجام فرآیند اجرای این کار شامل نصب تجهیزات و تغییر و جابجایی شماره های تلفن هستند و براساس پیش بینی های انجام شده در هفته جاری، اجرای این طرح در استان مرکزی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین حال اجرای طرح همکدسازی تلفن ثابت تا پایان شهریورماه در کل کشور به اتمام می رسد و براساس برنامه زمان بندی شده اجرای این طرح در هر هفته حداقل برای 3 تا 4 استان نهایی می‌شود.

 پیش از این یکسان سازی کدهای استانی در استانهای تهران، البرز و قم به اجرا درآمد اما شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تامین هزینه های این طرح از سوی دولت، آن را متوقف اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
تلفن ثابت تحت شبکه اصفهان (تلفن های NGN) - شرکت سنا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است



 

 

 

وزیر ارتباطات: افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت کذب محض است

 

افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت.

رضا تقی پور در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، شایعات مربوط به افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت را کذب محض دانست و افزود: هر کسی که در این باره سوالی دارد، می تواند به سایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی مراجعه و در آنجا مسائل خود را مطرح کند.

وی در ادامه گفت: در ضمن افرادی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن ثابت خود اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر ارتباطی، ریز مکالمات خود را دریافت کنند تا ببینند همان تعرفه های قبلی اعمال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: سابقه نشان داده؛ بسیاری از مشترکانی که نسبت به مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شکایت هایی مطرح می کنند، با دریافت ریز مکالمات متوجه شده اند، هیچ گونه اجحافی در حق آنها صورت نگرفته است و به هیچ وجه تاکنون تغییری در تعرفه های تلفن های ثابت و سیار نداشته ایم.

تقی پور در پایان تاکید کرد: برنامه ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نخواهیم داشت...../تحلیل:عصرایران