اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات استاندار سیستان و بلوچستان درباره بازگشت مرزبانان به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,آزادی سربازان ایرانی

 

اخبار سیاسی - اعلام رسمی استاندار سیستان و بلوچستان: منتظر مسیر امن برای بازگشت گروگان ها به ایران هستیم

  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان در اختیار گروه‌های خودی هستند و منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگشت مرزبانان به کشور هستیم.

علی‌اوسط هاشمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در زمینه مرزبانان خبرها بسیار خوشحال کننده وجود دارد.

 

او گفت: مرزبانان در اختیار گروه‌های خودمان هستند و منتظر انتخاب مسیر امن برای بازگشت به کشور هستند. اوسط‌هاشمی ادامه داد: آزادی از نظر ما زمانی است که آنها داخل خاک جمهوری اسلامی ایرانی قرار گیرند. استاندار سیستان و بلوچستان با تایید خبر شهادت جمشید دانایی‌فر گفت: قطعا تحویل پیکر شهید دانایی‌فر این موضوع را بیشتر تایید می‌کند.

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پردیس شهید مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

BBC: کشف جسد یک ایرانی در پاکستان/ واکنش استاندار سیستان و بلوچستان به خبر مبادله زندانیان جیش العدل با مرزبانان ایرانی




اخبار سیاسی - ادعای BBC: کشف جسد یک ایرانی در پاکستان/جیش العدل مسئولیت قتل را برعهده گرفته است

شبکه بی‌بی‌سی به نقل از خبرنگار خود در پاکستان مدعی کشف جسد یک تبعه ایران در منطقه بلوچستان این کشور و تحویل این جسد به مقامات ایرانی شده است.

به گزارش تیک، شبکه «بی‌بی‌سی» به نقل از یکی از خبرنگارانش در پاکستان از کشف جسد یک ایرانی در منطقه بلوچستان این کشور خبر داده است. این شبکه به نقل از «مقامات انتظامی بلوچستان» مدعی شده است که پاکستان این جسد را به مقامات ایرانی تحویل داده است.

به ادعای بی‌بی‌سی مقامات منطقه «ماشکیل» واقع در بلوچستان پاکستان، در جیب این فرد کاغذی پیدا شده که طبق آن گروهک «جیش العدل» مسئولیت کشته شدن وی را بر عهده گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده و مقامات رسمی طرفین هم واکنشی به آن نشان نداده‌اند. با این حال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد مقامات ایرانی در حال بررسی موضوع هستند، اما تاکنون جنازه‌ای از طرف پاکستانی‌ها به ایران تحویل داده نشده است.

گروهک تروریستی جیش‌العدل که بهمن ماه سال گذشته 5 مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود، حدود دو هفته قبل مدعی اعدام یکی از این مرزبان‌ها شد. این گروهک که دیروز اعلام کرد فعلا خطری جان مرزبان‌های دیگر را تهدید نمی‌کند، هنوز واکنشی به خبر بی‌بی‌سی نشان نداده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

استاندار سیستان و بلوچستان:
دروغ است؛ من نگفتم ایران 34 زندانی را با 4 سرباز ربوده شده مبادله می کند/جریانی به دنبال به خطر انداختن جان مرزبانان است

استاندار سیستان و بلوچستان برخی خبرهای نقل شده از وی مبنی بر توافق ایران برای تبادل 34 زندانی سنی با 4 سرباز گروگان گرفته شده را تکذیب کرد.

علی اوسط هاشمی اظهار کرد: اینکه به نقل از من گفته شده است ایران 34 زندانی سنی را با 4 سرباز ربوده شده مبادله خواهد کرد، درست نیست و من این موضوع را تکذیب می‌کنم و هر کس ادعایی مبنی بر وجود فایل صوتی در این باره دارد باید این فایل را ارائه کند.

وی تاکید کرد: پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده، مسیر خودش را طی می‌کند و ما تلاش‌های لازم در این‌باره را انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله این تلاش‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی که با ایسنا گفتگو می کرد، در پاسخ به این سوال که پس ما دیگر شاهد کشته شدن یکی دیگر از سربازان نخواهیم بود، گفت: ان‌شاءالله دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

هاشمی درباره استفاده از ظرفیت گروه‌های ذی‌نفوذ و ریش‌سفیدهای محلی در بحث آزادی سربازان گفت: ما از ظرفیت این گروه‌ها و در واقع از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و در حال انجام اقدامات لازم در این‌باره هستیم.

در همین حال «انتخاب» نوشت: انتشار اخبار مکرر در مورد «مذاکره با گروهک تروریستی جیش العدل» ، باعث جریحه دار شدن احاساست عمومی و به خطر افتادن جان مرزبانان این ملت می شود»

پس از انتشار اخباری در مورد مذاکره با گروهک تروریستی جیش العدل تحت عنوان مصاحبه با  استاندار سیستان و بلوچستان ، یک مقام آگاه اصل مصاحبه و ادعاهای مطرح شده در آن را به شدت تکذیب کرد.

وی گفت: اساساً مصاحبه ای از سوی استاندار صورت نگرفته است.

این مقام آگاه با انتقاد از بی توجهی برخی رسانه ها نسبت به انتشار این اخبار ضدامنیتی، گفت: یک جریان ضدملی ، ضد دینی و ناآگاه که در فضای مدیریت شده ی دشمن حرکت می کند، درصدد است با انتشار چنین اخباری ، از احساسات مردم سوءاستفاده کرده و جان مرزبانان این ملت را به خطر بیاندازد.

وی با بیان اینکه «از نگرانی ، پیگیری و تلاش دیگر رسانه ها در مورد ماجرای مرزبابان هموطنمان تشکر می کنیم»، در عین حال هشدار داد که رسانه های مقید به اصول و منافع و مصالح ملی، نباید صرفاً به خاطر نگرانی های خود این اخبار را منتشر کنند ، بلکه باید نسبت به عواقب انتشار چنین اخبار اطلاع داشته باشند.

اخبار سیاسی - تیک