اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توسعه روابط با كشورهای آسیایی از...



 

توسعه روابط با كشورهای آسیایی از...

 

كوهكن در دیدار با نایب رئیس مجلس كامبوج:

توسعه روابط با كشورهای آسیایی از استراتژی‌های دیپلماسی ایران است


جمهوری اسلامی ایران با برگزار 30 انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی ركود جدیدی در دمكراسی از خود در دنیا بجای گذاشته است/تبادل هیات‌های پارلمانی دو كشور نمادی از اراده دو ملت جهت تحرك در مناسبات دو جانبه و هماهنگی بیشتر در سطوح بین‌المللی است.

محسن كوهكن رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران وكامبوج كه در راس هیاتی از اعضای این گروه به پنوم‌پن سفر كرده است با نیون نل نایب رئیس اول مجلس ملی نمایندگان كامبوج دیدار و گفت‌وگو كرد.
به گزارش ایلنا، سخنگوی هیات رئیسه در این دیدار با اشاره به همكاری خوب پارلمانی دو كشور در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه مجمع پارلمانی اسیا APA گفت: همانطور كه كامبوج در شرق آسیا دارای جایگاه ممتازی است جمهوری اسلامی ایران نیز در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس نقش تعیین‌كننده‌ای دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه این دیدار با خاطر نشان ساختن تحولات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی كشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با برگزار 30 انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی ركود جدیدی در دمكراسی از خود در دنیا بجای گذاشته است.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و كامبوج تبادل هیات‌های پارلمانی دو كشور را نمادی از اراده دو ملت جهت تحرك در مناسبات دو جانبه و هماهنگی بیشتر در سطوح بین‌المللی دانست و گفت: توسعه روابط با كشورهای اسیایی از جمله استراتژی‌های مهمی است كه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی نقش والای دارد.
نیون نل نایب رئیس اول مجلس نمایندگان كامبوج نیز در این دیدار با اشاره به مشتركات فرهنگی و تاریخی دو ملت گفت: ‌حضور هیات پارلمانی ایران در پنوم‌پن، نشان‌دهنده عزم جدی و بیانگر اراده قوی طرفین جهت ارتقا و توسعه مناسبات فی مابین دو كشور می‌باشد.
وی در ادامه این دیدار لزوم هر چه بیشتر نزدیكی دو ملت ایران و كامبوج را مورد تاكید قرار داد و گفت: مجالس دو كشور در این امر مهم می‌توانند نقش كلیدی داشته باشند.
در ادامه این دیدار كه با حضوراسلامی، بختیاری، نقوی حسینی و قوام شهیدی نمایندگان ساوه، ‌بافت، ورامین وسفیر اكردوتیه جمهوری اسلامی ایران در پوم‌پن همراه بود؛ طرفین پیرامون چگونگی فعالیت مجالس دو كشور در تصویب قوانین موضوعه بحث و تبادل نظر پرداختند....../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
محرومیت دانش آموزان كشورهای در حال توسعه از حداقل امكان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توسعه روابط باآفريقاازسياستهاي قطعي ايران



 

 

 

 

توسعه روابط باآفريقاازسياستهاي قطعي ايران

 

رييس‌جمهور پيش از ترك تهران:

توسعه وتعميق روابط باآفريقاازسياست‌هاي قطعي ايران است


قرار است در اين سفر همکاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي بين دو كشور گسترش پيدا کند/در اين سفر راه‌هاي گسترش هر چه بيشتر روابط سياسي و همکاري‌هاي اقتصادي مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار خواهد گرفت.

رييس‌جمهور روابط جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي آفريقايي را مستحکم و عميق دانست و گفت: سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران، توسعه و تعميق روابط همه جانبه با منطقه آفريقا است.
محمود احمدي‌نژاد صبح امروز پيش از ترک تهران به مقصد زيمباوه و اوگاندا در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف اين سفر گفت: روابط ايران با کشور زيمباوه بسيارعميق و دوستانه است مردم اين کشور در برابر استعمار ايستادند و با مقاومت قهرمانانه به استقلال دست پيدا کردند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه قرار است در اين سفر همکاري‌هاي اقتصادي و فرهنگي بين دو كشور گسترش پيدا کند، افزود: جهت‌گيري‌هاي کلي زيمباوه با جهت‌گيري‌هاي انقلاب اسلامي منطبق و روابط سياسي دو كشور بسيار مستحکم است ، به طوري كه در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي حضور فعال و اشتراک نظر دارند.
وي همچنين با اشاره به روابط ايران و اوگاندا گفت: دو کشور روابط سياسي و اقتصادي مناسبي با يکديگر دارند و در اين سفر راه‌هاي گسترش هر چه بيشتر روابط سياسي و همکاري‌هاي اقتصادي مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار خواهد گرفت...../تحلیل:ایلنا