اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع یک میلیون و 192 هزار و 293 کارت در کنکور 91



سخنگوی سازمان سنجش خبرداد؛

توزیع یک میلیون و 192 هزار و 293 کارت در کنکور 91

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری گفت: یک میلیون و 192 هزار و 293 کارت در کنکور 91 توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین توکلی در نشست خبری آزمون سراسری سال 91 افزود: یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر در آزمون ثبت نام کردند و با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند تعداد کارتهای بیشتری توزیع می شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری گفت: یک میلیون و 66 هزار و 141 نفر در آزمون ثبت نام کردند و با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو یا چند گروه آزمایشی شرکت کرده اند در نهایت یک میلیون و 192 هزار و 293 کارت در کنکور 91 توزیع می شود.

توکلی به شرایط شرکت داوطلبان در آزمون سراسری اشاره کرد و اظهار داشت: سئوالات آزمون از بخش هایی که آموزش و پرورش اعلام کرده، طراحی شده است و غیر از آن نیست. سئوالات مفهومی بوده و به منزله سخت بودن آن نیست.

وی افزود: دفترچه عمومی شامل سئوالات دروس زبان فارسی، زبان انگلیسی، زبان عربی و معارف هر کدام 25 سئوال است که باید در 75 دقیقه به آن پاسخ دهند. دفترچه های آزمون تخصصی در گروه های آزمایشی مختلف نیز بر اساس تعداد سئوالات و زمان پاسخگویی متفاوت است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: علوم ریاضی و فنی دارای 135 سئوال و مدت پاسخگویی 175 دقیقه، هنر دارای 160 سئوال و مدت پاسخگویی 165 دقیقه، علوم تجربی دارای 170 سئوال و مدت پاسخگویی 175 دقیقه، علوم انسانی دارای 180 سئوال و مدت پاسخگویی 165 دقیقه است.

توکلی اظهار داشت: همچنین دفترچه سئوال برای افرادی که دارای دیپلم بهیاری هستند نیز با 50 سئوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه و برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی فرهنگ و معارف اسلامی با دفترچه ای با 20 سئوال به داوطلبان داده می شود./مهر


ویدیو مرتبط :
تاخیر در توزیع کارت اعتباری خرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت کنکور دکتری سال 91 از فردا توزیع می‌شود



براساس اعلام سازمان سنجش؛

کارت کنکور دکتری سال 91 از فردا توزیع می‌شود

کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 از فردا دوشنبه 21 فروردین ماه به صورت اینترنتی توزیع می شود و داوطلبان تا روز 24 فروردین ماه با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان دریافت کارت کنکور را دارند.

 

آفتاب: 178 هزار و 427 داوطلب در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 ثبت نام کرده اند که از این تعداد 70 هزار و 498 نفر معادل 39.51 درصد داوطلبان زن و 107 هزار و 926 نفر معادل 60.49 داوطلبان مرد هستند.

 

داوطلبان در صورتیکه نسبت به بندهای 3 و 7 (جنس و معلولیت) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند لازم است از روز چهارشنبه 23 فروردین 91 تا پنجشنبه 24 فروردین به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود. ضمنا در خصوص بندهای 9 و 18 (کد ونام رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون ) هیچگونه تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

 

با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2 ، 4 ، 5 ، 6 ،10، 11، 12 ،13و 15 (شامل نام خانوادگی و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه ،کدملی ،معدل مقطع کارشناسی ، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی) در کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ 26 فروردین ماه 91 منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

 

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند 14 (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان-سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته باشد، لازم است فرد برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوطه مراجعه کند.

 

به گزارش مهر،آزمون دکتری سال 91، در روز جمعه 25 فروردین در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود و آزمون اختصاصی در صبح روز جمعه و آزمون عمومی در بعدازظهر روز جمعه در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی شامل گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی - مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان خارجی، تربیت بدنی و علوم پزشکی و 32 شهرستان برگزار می شود./آفتاب