اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران به ۴۰ درجه می رسد



تهران به ۴۰ درجه می رسد

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور با اشاره به افزایش دمای هوا در تهران گفت: بر این اساس حداكثر دمای پایتخت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

 

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایسنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق شمال غرب، شمال و جنوب شرق كشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود كه این شرایط برای روز پنجشنبه با شدت ضعیف تری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در روز سه شنبه مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش هایی از مركز كشور تحت تاثیر پدیده باد و گرد و خاك بوده و انتظار می رود كه این پدیده در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی از مناطق غرب و جنوب غرب همچنان وجود داشته باشد. در ضمن تا روز جمعه به طور متناوب وزش باد و گرد و خاك برای جنوب شرق، شرق و بخش هایی از شمال شرق كشور دور از انتظار نیست.

مدیركل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی در بعضی ساعات وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در این روز به ۲۵ و ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. از سوی دیگر در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف، همراه با غبار صبحگاهی در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی شده است كه حداقل و حداكثر دما در این روز به ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

امیدوار شهری خاطرنشان كرد: همچنین در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداكثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنكترین استان های كشور خواهند بود.

وی تصریح كرد: در عین حال دمای ۱۱ استان كشور شامل خوزستان، یزد، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم، سمنان، اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی در روز چهارشنبه حداكثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر خواهند داشت./ایسنا


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه ۴۰ سال ۴۰ کاریکاتور کامبیز درم بخش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دمای تهران به 38 درجه می‌رسد/ تابستان امسال گرمتر از پارسال



افزایش دمای تهران,افزایش دمای هوای تهران درتابستان 92

دمای تهران به 38 درجه می‌رسد/ تابستان امسال گرمتر از پارسال

وی با بیان اینکه در جنوب شرق کشور شاهد پدیده بارندگی خواهیم بود، بیان داشت: در شمال سیستان‌و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی طی 3روز آینده وزش باد رخ می‌دهد.کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه تابستان سال جاری نسبت به شرایط عادی نیم تا 1.5درجه گرمتر خواهد شد، گفت: دمای هوای تهران طی 2 روز آینده به 38درجه سانتی گراد می‌رسد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در کل کشور، اظهارداشت: دمای هوا در تهران نیز با روندی افزایشی همراه است به طوریکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران طی 2روز آینده به 38درجه سانتی‌گراد برسد.

کارشناس ارشد هواشناسی افزود: تا نیمه هفته آینده شاهد روند افزایشی دمای هوا در کل کشور خواهیم بود به طوری‌که می‌توان گفت که پدیده جوی ملموس طی کشور تا اوایل هفته آتی افزایش دمای هوا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جنوب شرق کشور شاهد پدیده بارندگی خواهیم بود، بیان داشت: در شمال سیستان‌و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی طی 3روز آینده وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی، پدیده‌های جوی مزبور طی 3 روز آینده در نقاط مختلف کشور رخ خواهد داد.

اصغری ادامه داد: طی 3 روز آینده سواحل استان بوشهر  نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه به پیش‌بینی فصلی برای تابستان امسال پرداخت و بیان داشت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حاکی از آن است که تابستان سال جاری نیم تا 1.5درجه سانتی‌گراد نسبت به شرایط عادی گرمتر می‌شود.

اصغری اضافه کرد: این درحالی است که در تابستان امسال بارندگی قابل توجهی در کشور نخواهیم داشت با این حال مقدار بارش باران نسبت به شرایط عادی نرمال پیش‌بینی می‌شود./فارس