اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران برای تامین سوخت پیشنهادآژانس رابپذیرد



 

 

 

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ضرب‌الاجل ایران به كشورهای غربی برای پذیرش پیشنهاد هسته‌ای، گفت كه این كشور برای تامین سوخت مورد نیاز خود کافی است پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

 

کاخ سفید در واکنش به ضرب‌الاجل یک ماهه ایران برای ارائه سوخت هسته‌ای، طی موضع‌گیری بی‌اساسی اعلام كرد كه تهران با این اقدام برای خود مانع ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «مایک همر»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به ضرب‌الاجل ایران گفت كه این كشور برای تامین سوخت مورد نیاز خود کافی است پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

وی افزود: «اگر هدف ایران دسترسی به سوخت است، قطعا دلیلی وجود ندارد که این كشور طرح کنونی را که اصول آن را در ژنو پذیرفته است ناکافی ارزیابی كند.»

بنا بر این گزارش، دولت ایران به کشورهای غربی برای پذیرش پیشنهاد هسته‌ای خود ضرب‌الاجل یک ماهه داده است.

«منوچهر متکی»، وزیر خارجه ایران در این‌باره گفت كه در صورت عدم پاسخ کشورهای غربی به پیشنهادهای این کشور برای خرید یا تبادل سوخت، ایران به طور رسمی تولید سوخت مورد نیاز خود با غلظت ۲۰ درصد را با اتکا به متخصصان فنی این کشور آغاز خواهد کرد.

پیش از این کشورهای عضو گروه ۱+۵ تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ میلادی به ایران فرصت داده بودند که پاسخ خود را در مورد پیشنهاد این کشورها مبنی بر مبادله ۷۵ درصد ذخیره اورانیوم غنی‌شده با غلظت پائین با سوخت هسته‌ای مورد نیاز برای راکتور تحقیقاتی تهران اعلام کند.


ویدیو مرتبط :
پرتاب موشک ژاپنی که سوخت آن را آب نبات تامین می کند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود



 

 

 

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود

 

رییس سازمان انرژی اتمی:

نمونه اصلی سوخت راكتور تهران شهریور ماه آینده تولید می‌شود

تهران ـ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این كه نمونه مجازی سوخت رآكتور تحقیقاتی تهران با غنای 20 درصد پیش از این تولید شده است، گفت: شهریور ماه آینده نمونه اصلی سوخت این رآكتور را تولید خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر صالحی روز سه شنبه در دومین جشنواره جهادگران فناوری ایرانی اسلامی افزود: تولید سوخت 20 درصد در ایران پاسخ محكمی به غرب بود و امروز ایران یك كارگاه بزرگ از سوخت 20 درصد در اختیار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته خود به بوشهر و حضور در نیروگاه اتمی این شهر خبر داد كه درپوش قلب رآكتور این نیروگاه دیروز با موفقیت گذاشته شد.