اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنوع تسهیلات و باز هم آرزوی قدیمی خانه دار شدن



 

 

تنوع تسهیلات و باز هم آرزوی قدیمی خانه دار شدن

 

این روزها آگهی های وام های متنوع مسكن هر متقاضی خرید مسكن را به سمت خود می كشد اما بررسی جزئیات پرداخت این تسهیلات نشان می دهد روند پرداخت برخی به قدر سخت است كه می تواند خریدار را منصرف كند.

به گزارش خبرنگار مسمكن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تسهیلات قدیمی ۱۸ میلیون تومانی كه این روزها نمی تواند منجر به افزایش چندان زیاد توان خریداران شود این روزها در بازار با قیمتی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و با قیمتی حدود یك میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دارندگان آن خریداری می شود.

همچنین قیمت این وام در صورت تامین گواهی ضمانت حدود ۳۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.

به علاوه تسهیلات جدید ۲۰ میلیون تومانی كه افزایش آن دردی را از متقاضیان دوا نكرد با قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و از دارندگان ۴۰۰ هزار تومان ارزان تر خریداری می شود.

بر اساس این گزارش، اوراق حق تقدم بانك مسكن نیز كه این روزها جای خود را به تسهیلات مسكن داده و طرفداران زیادی دارد در بورس با قیمت ۱۶۵ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۱۷۸ هزار تومان عرضه می شود.

اما تسهیلات بالاتر تا ۷۰ در صد قیمت كارشناسی ملك نیز در بازار عرضه می شود كه سود آنها ۱۷ یا ۲۴ درصد و كارمزد آن حدود ۲۲ درصد است. اما به دلیل بالا بودن سود، این تسهیلات تنها برای گروه خاصی جذاب است. به عنوان مثال تسهیلات ۷۰ میلیونی با بازپرداخت پنج ساله دارای اقساط ماهانه یك میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

اما این تسهیلات كه به دلیل نیاز بالای مسكن در كشور زمینه دلالی بسیاری از سودجویان را فراهم كرده است و باری را از دوش متقاضیان این كالای حیاتی برنمی دارد.این در حالی است كه كارشناسان بارها تاكید كرده اند كه برای تعدیل وضعیت بازار مسكن با اتخاذ سیاست درست باید مانند بسیاری از كشورها تا ۸۰ درصد قیمت ملك تسهیلات پرداخت شود.... / یادداشت : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
پژمان بازغی: خانه دار شدن در تهران یک آرزوی محال است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز‌سازی از صفر تا صد خانه‌‌های قدیمی (2)


با نمونه‌های واقعی قبل و بعد از بازسازی خانه‌های قدیمی آشنا شوید. این کار کمک می‌کند موقع بازسازی دچار اشتباه نشوید.