اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمام باغات پایتخت شناسنامه دار شدند



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدعلی مختاری

مدیرعامل فضای سبز و پارک‌های شهرداری تهران با اشاره به شناسنامه دار شدن تمام باغات پایتخت گفت: تمامی درختان پایتخت تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار می‌شود.

محمدعلی مختاری با بیان اینکه تمامی باغات پایتخت شناسنامه‌دار شده‌اند، گفت: همچنین برای  ۲۲۳۱ پارک محله‌ای و فرامحله‌ای در پایتخت نیز شناسنامه تهیه شده است.

 

همچنین تمامی درختان پایتخت در حال پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار شدن هستند که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری، این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در طی سال‌های اخیر ۶۱ باغ را تملک کرده است، گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک باغات بوده و تمامی این باغات مانند باغ امیرسلیمانی، مستوفی الممالک و ... به پارک عمومی تبدیل شده‌اند.

مختاری با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری باغاتی که توسط مالکان به عمد و یا غیرعمد آبیاری نمی‌شود را شناسایی کرده و در حال آبیاری آنهاست، گفت: هزینه آبیاری به اضافه ۱۵ درصد هزینه‌هایی که شهرداری متقبل می‌شود، از مالکان گرفته می‌شود. همچنین طی سه ماه اخیر ۵۳ پرونده شکایت از صاحبان باغاتی که قصد تخریب را داشتند، توسط شهرداری در مراجع قضایی تشکیل شده است.

مدیرعامل فضای سبز و پارک‌های شهرداری تهران در ادامه با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی عمدی باغی در منطقه ازگل، گفت: این باغ حدود ۳۰ هزار مترمربع مساحت دارد که در سال ۸۳ در کمیسیون ماده هفت این زمین، باغ تشخیص داده شد که در آن ۱۴۱۴ درخت مثمر غیرمثمر وجود داشت و ۶۷ اصله درخت نیز به قصد خشک شده بود.

 

در همان زمان از شهرداری منطقه مربوطه درخواست کردیم این زمین را تملک کرده و به پارک عمومی تبدیل کند.

وی ادامه داد: مالک چندین مدت این باغ را به آتش کشید که در آتش‌سوزی اخیر، ۴۰۰ اصله درخت سوختند. شهرداری تهران شکایتی را در دادسرای ناحیه هفت تهران تنظیم کرده و رونوشتی از آن را به تورک معاون دادستان نیز ارسال کرده است که بر اساس تبصره یک، ماده شش لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز، این باغ به فضای عمومی تبدیل شود. همچنین پیش از این کمیسیون ماده پنج، این زمین را به پهنه G تغییر کاربری داده بود.

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
مرگ تدریجی باغات پایتخت - علیرضا بای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند



 

 

آدرس‌های اینترنتی شناسنامه‌دار می‌شوند

 

معاون شركت فناوری اطلاعات ایران گفت: آیین‌نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است كه براساس این آیین‌نامه و با بهره‌گیری از "سامانه آدرس‌های عددی اینترنتی " تمامی آدرس‌های اینترنتی كشور شناسنامه‌دار و قابل پیگیری خواهد بود.

علی اصغر انصاری با اشاره به فعالیت آزمایشی سامانه "آدرس‌های عددی اینترنتی كشور " (IP address)، اظهار داشت: این سامانه در سایت matma.ir (مركز مدیریت توسعه ملی اینترنت) راه‌اندازی شده و توزیع كنندگان آدرس پس از گشایش حساب كاربری می‌توانند به آن وارد شوند.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات ایران افزود: ما از طریق نامه به سازمان تنظیم مقررات اعلام كرده‌ایم كه چند شركت‌ خدمات‌دهنده اینترنتی را به ما معرفی كنند تا ما به صورت آزمایشی به آنها دسترسی دهیم و این شركت‌ها اطلاعات IP address خود را در این سامانه ثبت كنند و در نهایت سامانه را پس از طی مراحل آزمایشی به طور رسمی افتتاح كنیم.

انصاری یادآور شد: در گذشته خطوط اصلی در كمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده بود و باید آیین‌نامه نوشته می‌شد كه در حال حاضر آیین‌نامه مربوطه تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است.

معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات خاطر نشان كرد: این سامانه قابل استفاده برای IPهای خصوصی و آدرس‌های عمومی است، اما فعلا با IP address عمومی آزمایش شده است.

انصاری افزود: شركت‌هایی كه باید IP address در این سامانه بگذارند شركت‌هایی هستند كه از توزیع‌كنندگان منطقه‌ای (Ripe) اقدام به خریداری IP address می‌كنند؛ اطلاعات این آدرس‌ها بعد از توزیع IP در جایی ثبت نمی‌شود و به همین دلیل زمانی‌كه IP address آنها دست به دست استفاده می‌شود، مشخص نیست این IP address متعلق به چه كسی است و مسئولیت استفاده از آن برعهده كیست و علاوه بر این امكان پیگیری آدرس نیز ممكن نمی‌شود.

وی تأكید كرد: با راه‌اندازی این سامانه هر IP address دارای شناسنامه می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه این سامانه باید مدت 2 الی 3 ماه مرحله آزمایشی را طی كند تا در صورت وجود مشكلات فنی یا رخداد پیش‌بینی نشده‌، اصلاح شود.

وی با بیان اینكه در طراحی سامانه یك كار نرم‌افزاری دقیق انجام شده، خاطر نشان كرد: این سامانه به طور خودكار با سامانه سازمان Ripe در ارتباط است...../تحلیل:عصرایران