اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تله‌ كابین گنجنامه همدان در آستانه تعطیلی


تله‌كابین گنجنامه همدان كه در چند سال اخیر كمك شایانی به صنعت گردشگری همدان داشته است، هم اینك به دلیل عدم درآمدزایی برحسب استانداردهای تعریف شده در قبال هزینه‌ها و امكانات مهیا شده، در آستانه تعطیلی قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: تله‌كابین گنجنامه همدان كه در چند سال اخیر كمك شایانی به صنعت گردشگری همدان داشته است، هم اینك به دلیل عدم درآمدزایی برحسب استانداردهای تعریف شده در قبال هزینه‌ها و امكانات مهیا شده، در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گفته مدیران اجرایی این دهكده فرهنگی، تفریحی، ورزشی برخی دستگاه‌های اجرایی همدان در صدور مجوزها بویژه در بخش تبلیغات سنگ‌اندازی می‌كنند و یكی از پروژه های مهم تبلیغاتی دهكده كه نصب تابلوهای تبلیغاتی از مسیر فرودگاه تا میدان گنجنامه بود نیز با مشكل صدور مجوز اجرایی مواجه شده است.

 این دهكده فرهنگی، تفریحی، ورزشی كه توانسته به عنوان یك برند گردشگری، همدان را در سطح بین‌المللی مطرح كند، به دلیل عدم برخورداری مناسب در سیستم تبلیغاتی هم اكنون با درآمد ناچیز در قبال هزینه‌های میلیاردی صرف شده در فازهای مختلف پروژه مواجه است. شرایط نامناسب مالی مدیران این پروژه عظیم گردشگری تا حدی است كه هیأت مدیره تصمیم به فروش سورتمه نصب شده در دهكده به یكی از استان‌های كشور را دارد.



 این سورتمه كه با هزینه میلیاردی و توسط یك شركت خارجی نصب شده است و مورد استقبال خوب جوانان همدانی است به دلیل بدهی‌ها و عدم درآمدزایی مناسب پروژه در آستانه فروش به یكی از استان‌های مطرح گردشگری كشور است.

 هم اینك بیش از 22 میلیارد تومان صرف احداث بخش‌‌های مختلف این دهكده شده است كه براساس طراحی صورت گرفته، بیش از 120 طرح در آن اجرایی و احداث خواهد شد.

 این دهكده كه به گفته كارشناسان گردشگری، اعتبار ویژه‌ای به توسعه این صنعت در همدان بخشیده است، هم اینك در نوار زیان‌دهی قرار گرفته و باید مسوولان اجرایی استان تا قبل از تعطیلی آن اقدام لازم را انجام دهد.

 رییس هیأت مدیره دهكده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنجنامه در این باره گفت: برای خدمت به همشهری‌ها اقدام به احداث این پروژ عظیم كردم و اگر قرار باشد این چنین برخوردهای سرد و بی‌توجهی برخی مسوولان را شاهد باشم، ترجیح می‌دهم كه دیگر ادامه ندهم.

 "سعید ترابیان" افزود: برای احداث این دهكده ماه‌ها و سال‌ها دوندگی كرده‌ام و برخی از دستگاه‌های اجرایی به جای اینكه حامی ما باشند، شرایط را برایمان سخت می‌كنند.

 وی خاطرنشان كرد: هم اینك بزرگترین و مجهزترین سورتمه خاورمیانه و دیگر امكانات بی‌نظیر كه در هیچ جای كشورمان نیست را در این دهكده راه‌اندازی كرده‌ایم و نباید در ادامه روند ساخت طرح‌های جدید، با بی‌مهری برخی مسوولان مواجه باشیم.

 وی با اشاره به اینكه میلیاردها تومان تسهیلات و آورده شخصی صرف ساخت این دهكده شده است، بیان کرد: مسوولان قبل از جذب سرمایه‌داران جدید، ابتدا باید برای حفظ سرمایه‌داران قبلی تلاش كنند.         


ویدیو مرتبط :
تورمجازی گنجنامه همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبشار زیبای گنجنامه همدان



همدان را به گنجنامه می شناسند و گنجنامه را به آبشار و کتیبه های تاریخی اش.مهمترین آبشار استان همدان آبشار گنجنامه است که در نزدیکی شهر همدان و در تفرجگاه گنجنامه قرار دارد.

آبشار گنجنامه

کتیبه های معروفی از دوره هخامنشی در نزدیکی این آبشار به جای مانده.کتیبه ها یی که یادگاری از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی به زبانهای پارسی باستان ایلامی و بابلی و در مسیر راه شاهی آن روزگار نگاشته شده اند تا کاروانیان هنگام استراحت آن را بخوانند و پی به عظمت شاه و اصل و نصب وی ببرند. اکنون دیگر کتیبه ها در مسیر راه شاهی قرار ندارند دست روزگار آنها را در دل کوه سنگی و در مسیر آبشار گنجنامه و الوند قرار داده است. هر رهگذر و مسافری که به همدان می رود حتما به دیدارگنجنامه خواهد رفت و این دو کتیبه را از نزدیک خواهد دید.