اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای یافتن فرصت زندگی



 زن متهم به همسرکشی در آستانه اجرای حکم «مرگ» قرار گرفت

تلاش برای یافتن فرصت زندگی

 زنی که متهم است شوهرش را شش‌سال قبل به قتل رسانده، با گذراندن مراحل پرونده‌اش به‌زودی پای چوبه ‌دار می‌رود.

به گزارش شرق، قرار است حکم قصاص این زن 26ساله که فرزانه نام دارد و در زندان اصفهان به سر می‌برد، سوم آذر به اجرا دربیاید. در همین حال وکیل او خواستار به تعویق افتادن زمان اجرای حکم شد تا بلکه در این مدت راهی برای بازگشت زن جوان به زندگی گشوده شود.  فرزانه متهم است زمانی که 20ساله بود شوهرش را در پی رابطه با مردی جوان به نام سعید، به قتل رساند.

 

ماموران پس از آنکه از کشف جسد مردی جوان به نام پوریا مطلع شدند، تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند این مرد دوسال قبل ازدواج کرده و با همسرش رابطه خوبی‌ داشت. به گفته خانواده مقتول، پوریا و فرزانه مشکلی با هم نداشتند اما وقتی ماموران مکالمات تلفنی فرزانه را مورد بررسی قرار دادند متوجه شدند این زن با مردی به نام سعید رابطه ‌دارد بنابراین نسبت به او ظنین شدند ‌و وی را بازداشت کردند.

 

فرزانه در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «من و شوهرم با هم اختلافی نداشتیم اما به خاطر رابطه‌ای که با سعید داشتم تصمیم گرفتم او را بکشم تا بتوانم با سعید ازدواج کنم. شب حادثه بعد از اینکه شوهرم خوابید او را با ضربات چاقو به‌قتل رساندم و بعد هم آثار انگشت را پاک کردم و چاقو را دور انداختم.»


ماموران در ادامه تحقیقات سعید را نیز بازداشت و از او بازجویی کردند. این مرد قتل شوهر فرزانه را انکار کرد و گفت: «در جریان این ماجرا قرار نداشتم البته من و فرزانه قصد داشتیم با هم ازدواج کنیم اما قرار بر این نبود که او شوهرش را بکشد و من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ‌است.»


هنگامی که تحقیقات مقدماتی به پایان رسید برای سعید در اتهام قتل قرار منع‌تعقیب و برای فرزانه قرار مجرمیت صادر شد. این زن زمانی که پای میز محاکمه قرار گرفت قتل را انکار کرد. او گفت: من و شوهرم رابطه خوبی باهم داشتیم. دوسال بود که با هم ازدواج کرده ‌بودیم.

 

او مرد خوبی بود. من سرگرم زندگی خودم بودم که سعید وارد زندگی‌ام شد. وقتی با او آشنا شدم احساس بهتری ‌داشتم و وقتی او را می‌دیدم یا با هم صحبت می‌کردیم حالم بهتر می‌شد به همین‌دلیل هم بود که عاشقش شدم. سعید گفته ‌بود می‌خواهد با من ازدواج کند.

 

شب حادثه من و شوهرم خواب‌ بودیم که یکدفعه متوجه حضور سعید در خانه شدم برای اینکه شوهرم بیدار نشود سعید را بیرون کشیدم و از وی خواستم برود اما به من گفت می‌خواهد پوریا را بکشد تا بتواند با من ازدواج کند. او با خودش چاقو آورده‌ بود همان‌طور که پوریا خواب‌ بود ضربات متعددی را بر بدن او زد و پوریا کشته‌ شد. بعد از آن سعید به من گفت باید همه‌جا را تمیز کنیم. او آثار انگشت و خون را پاک و چاقو را هم به سمت خانه همسایه پرت کرد که البته هیچ‌وقت پیدا نشد.


متهم وقتی در برابر این سوالات قرار گرفت که اگر قاتل نیست چرا این جرم را پذیرفت و چطور صحنه قتل را بازسازی کرد، پاسخ داد: سعید به من گفت تو قتل را قبول کن من برایت رضایت می‌گیرم و بعد از اینکه آزاد شدی با هم ازدواج می‌کنیم. او به من گفت چون تو عروس خانواده هستی به خاطر پوریا تو را اعدام نمی‌کنند اما من حتما اعدام می‌شوم.

 

ما حرف‌هایمان را با هم هماهنگ کردیم و من به قتل اعتراف کردم در حالی‌که قتل کار من نبود.  بعد از این انکارها بود که هیات قضات دادگاه کیفری ‌استان اصفهان وارد شور شدند. آنها دفاعیات متهم را نپذیرفتند و این زن را با توجه به اعترافات قبلی‌اش و خواسته اولیای‌دم مقتول به قصاص محکوم کردند. با این حال فرزانه به رای صادره اعتراض و یک‌بار دیگر ادعایش را مبنی بر اینکه سعید عامل اصلی قتل بود، مطرح کرد.

 

قضات دیوانعالی‌کشور بعد از بررسی اعتراض فرزانه، آن را رد کردند. سپس پرونده برای اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده ‌شد و مراحل استیذان را نیز پشت‌‌سر گذاشت. در حالی‌که خانواده فرزانه امیدوار بودند بتوانند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند، به آنها خبر دادند سوم‌آذر زمان اجرای حکم است و اگر تا آن زمان نتوانند رضایت اولیای‌دم را جلب کنند، فرزانه به دار آویخته خواهد شد.


عبد‌الصمد خرمشاهی که به تقاضای خانواده متهم قرار است وکالت او را برعهده بگیرد، درباره این پرونده به خبرنگار ما گفت: فرزانه به قتل اعتراف کرده‌ و جزییاتی را نیز شرح داده اما بعد قتل را منکر شده و به‌نظر می‌رسد باید تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

 

من درخواست دارم اجرای حکم به تعویق بیفتد شاید درخواست رسیدگی مجدد به این پرونده مورد تایید قرار گرفت یا فرصت بیشتر باعث شد خانواده فرزانه بتوانند رضایت پدر و مادر دامادشان را جلب کنند. این زن بسیار جوان است و آنطور که شنیده شده به‌شدت از شنیدن خبر اجرای حکمش ترسیده و بارها در بهداری زندان بستری شده ‌است.
/شرق


ویدیو مرتبط :
تلاش چند ایرانی برای یافتن کلپچ در کانادا!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرصت‌گرانبهای زندگی



 

فرصت گرانبهای زندگی

 

هر کدام از ما زندگی را با نگاهی متفاوت دیده و با آن به شیوه خودمان کنار می‌آییم. زندگی هیچ فردی مانند دیگری نیست و شرایط و اتفاقات خاص خود را دارد، اما می توان با به یاد داشتن نکاتی چند, بهتر و لذت‌بخش‌تر زندگی کرد.

 

زنده بودن کار سختی نیست اما زندگی را زندگی کردن و در هر لحظه آن زنده بودن بسیار مهم است.

 

آنچه آورده می‌شود شاید بیش از 2 الی 3 دقیقه از وقتتان را نگیرد، اما مطمئن باشید ارزش خواندن و تفکر رادارد:

 

همیشه به یاد داشته باشید که محبت و دستاوردهای بزرگ در گرو کارها و ریسک‌های عظیم است.

 

وقتی چیزی را از دست می‌دهید و شکست می‌خورید درسی را که از آن گرفته‌اید از دست ندهید تا بازنده نباشید.

 

همواره به خود و دیگران احترام بگذارید.

 

سعی کنید در هر شرایطی مسوولیت رفتار و گفتارتان را بپذیرید تا روز به روز بهتر از قبل باشید.

 

 

گاهی اوقات نرسیدن به اهداف و خواسته‌ها می‌تواند بزرگ‌ترین شانس زندگی باشد.

 

قوانین و مرزها را بشناسید تا بدانید که خطوط قرمز زندگی کجاست.

 

اجازه ندهید مسائل جزئی و کوچک روابط عمیق را خدشه‌دار کند.

 

وقتی درمی‌یابید که اشتباه کردید بی‌درنگ درصدد تصحیح آن باشید. اگر نتوانستید حداقل از معذرت‌خواهی نترسید.

 

 

هر روز زمانی را با خود خلوت کنید و به کارها و رفتارتان فکر کنید.

 

همواره به آغوش باز به استقبال تغییرات بروید و آنها را بپذیرید، اما هرگز اجازه ندهید این تغییرات ارزش‌های زندگی‌تان را نیز تغییر دهد.

 

در برخی موارد سکوت بهترین و بامعناترین پاسخ است.

 

خوب و باشرف زندگی کنید تا وقتی پیر شدید و به گذشته فکر کردید برای بار دوم لذت ببرید.

 

 

فضای محبت‌آمیز در منزل زیربنای آرامش زندگی شماست.

 

در مواقعی که با افراد مورد علاقه‌تان اختلاف‌نظر دارید فقط به فکر حل مساله حاضر باشید نه این‌که مشکلات گذشته را نیز بیرون کشیده و تازه کنید.

 

دانش و آگاهی‌هایتان را با یکدیگر تقسیم کرده و در میان بگذارید.

 

با طبیعت و زمین مهربان باشید.

 

 

حداقل سالی یک بار به مکان‌هایی بروید که تاکنون نرفته‌اید.

 

بهترین رابطه وقتی است که به دلیل علاقه به یکدیگر باشد نه از روی احتیاج.

 

موفقیت‌هایتان را بر اساس آنچه از دست دادید تا چیزی بگیرید قضاوت کنید. ببینید آیا چیزی که از دست دادید ارزش آنچه را گرفتید داشت یا خیر.

 

در مورد محبت و ذوق در آشپزی بی‌پروا باشید.

 

در کارهای گروهی توجه داشته باشید که همه افراد گروه باید توانایی خود را برای رسیدن به یک هدف مشترک به کار گیرند و این نگاه مشترک سوخت و انرژی حرکت را فراهم می‌کند. به همین دلیل در خانواده نیز چنانچه قصد پیشرفت دارید باید نگاه و اهداف مشترک داشته باشید.