اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش برای بازگشت "قهرمان مظلوم"!



احمدی‌نژادی‌ها سودای بازگشت دارند/تلاش برای بازگشت "قهرمان مظلوم"!

دو ماه است که در مجامع عمومی حضور پررنگی دارد. جشن تولد 57 سالگی اش را در خیابان برگزار می کنند. معتمدان و همکارانش تلاش می کنند مکان مناسبی برای استقرارش فراهم کنند. او دیگر به ساختمان "لادن" نمی رود، اما در انظار عمومی حضور محسوسی دارد. محمود احمدی نژاد باید 10 روز دیگر در دادگاه حاضر شود.

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 

رییس جمهور سابق ایران در کانون خبرها نیست اما در حاشیه رسانه ها سهمی دارد، سهمی که روز به روز بیشتر می شود. محمود احمدی نژاد در دو ماه اخیر مورد توجه قرار گرفته است، اوایل مهر ماه بود که روزنامه جمهوری اسلامی از تهرانگردی احمدی نژاد با یک خودرو پژو پارس و چند اسکورت در یک روز پنجشنبه در شمال تهران خبر داد و نوشت: «احمدی نژاد به رسم همیشگی وانمود می‌کرد به ابراز احساسات کسانی که در خودروهای خود بودند پاسخ می‌د‌هد.»

این شروع سه ماه بی خبری نسبی از رییس جمهور سابق ایران بود. احمدی نژاد پس از تحویل ریاست جمهوری کمتر در انظار عمومی ظاهر شد و سخنی نگفت. او فقط در برخی مراسم های ختم حضور یافت. همکاران و همراهان او در دولت دهم نیز پس از تحویل دولت به حسن روحانی در برابر انتقادات شدید دولت جدید سکوت کردند.

اما به نظر می رسد از مهر ماه روند حرکتی او و همراهانش تغییر کرده است.  احمدی نژاد در مراسم های مختلف حضور پیدا می کند. همکارانش در دولت به انتقادات وزرا و اعضای دولت جدید پاسخ می دهند. چند هفته پیش شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد در برنامه تلویزیونی شرکت کرد و تمام انتقادات اقتصادی از عملکرد دولت دهم را به شدت رد کرد.

اوایل آبان ماه اما خبرسازترین حضور احمدی نژاد در انظار رقم خورد. عده ای از دوستداران رییس جمهور سابق تصمیم گرفتند جشن سالروز تولد او را در خیابان برگزار کنند. میدان 72 در نارمک، میعادگاه هواداران احمدی نژاد بود. هوادارانی که شیرینی و گل در دست داشتند و این روز را به یکدیگر تبریک می گفتند.

پس از گذشت ساعتی از تجمع هواداران و تاریک شدن هوا رییس جمهور سابق در جمع آن ها حاضر شد و به احساساتشان پاسخ داد. او نامه های تجمع کنندگان را دریافت و با برخی از آن ها گفت و گو کرد. جشن تولد خیابانی احمدی نژاد بازتاب گسترده رسانه ای پیدا کرد.

 

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 
در این بین بحث پیرامون دانشگاه احمدی نژاد و ساختمان لادن نیز بالا گرفته است. گفته می شود دانشگاه ایرانیان از بهمن ماه در برخی از رشته ها دانشجو می پذیرد. دانشگاهی که قرار است بین‌المللی باشد و معاون پشتیبانی آن حمید بقایی است چهره ای که به عنوان نفر دوم جریان موسوم به "انحرافی" شناخته می شود.

بقایی در دو ماه اخیر پرکار تر شده است. پس از جنجال 160 میلیارد تومانی که براساس گفته دولت جدید در روزهای پایانی دولت دهم از حساب ریاست جمهوری برای دانشگاه ایرانیان برداشت شده است. بقایی نقش پر رنگ تری در پیگیری امور دانشگاه ایرانیان پیدا کرد.

او چندی پیش به حسن روحانی نامه ای نوشت و از رییس جمهور درخواست کرد که برای دانشگاه ایرانیان ساختمان و زمین اختصاص دهد تا این پروژه به ثمر بنشیند، نامه ای که  ظاهرا از سوی دولت بی پاسخ مانده است.

بقایی روز گذشته دومین نامه به روحانی را هم نوشت و در این نامه "خواستار جلوگیری از تخلیه ساختمان لادن" شد. پیش از این برادر محمود احمدی‌نژاد، «رها کردن» احمدی‌نژاد از ساختمان لادن خبر داد و گفت: «ایشان الان در «لادن» هم نیستند، به سلامتی؛ راحت باشید. گویا از «لادن» رهایشان کردند.» قرار است ساختمان لادن به وزارت دادگستری واگذار شود.

با وجود اینکه حمید بقایی تلاش گسترده ای را برای نگه داشتن ساختمان لادن صورت داده است اما به نظر می رسد دولت حاضر نیست این ساختمان را به احمدی نژاد و همراهانش واگذار کند. در همین رابطه برخی سایت‌های خبری از انتقال دفتر احمدی‌نژاد به ساختمانی در «ولنجک» متعلق به بنیاد مستضعفان خبر دادند که البته تایید نشده است. گفته می شود رییس جمهور سابق برای در اختیار داشتن ساختمانی جهت رتق‌وفتق کارهایش، به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان درخواست داده که البته تاکنون این نهادها نسبت به چنین درخواستی پاسخ مشخصی نداده‌اند.

در کنار چانه زنی برای محل اسکان دفتر احمدی نژاد توسط اطرافیان او، رییس جمهور سابق به حضور در مراسم های مذهبی و برخی مراسم های ختم ادامه می دهد. احمدی نژاد شب تاسوعای در هیئت فاطمیون در شرق تهران حاضر شد. این حضور با تبلیغات گسترده ای در شرق تهران همراه بود. بنرها و پوسترهای حضور احمدی نژاد در میدان 17 شهریور نصب شده بود.

روزنامه جمهوری اسلامی امروز در خبری کوتاه این اقدام را "تبلیغاتی" دانست و نوشت: «تلاش برای به صحنه آوردن مجدد محمود احمدی نژاد در شكل‌های مختلف ادامه دارد.»

 

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 

دادگاه احمدی نژاد ,دانشگاه احمدی نژاد

 
حضور احمدی نژاد در انظار عموم در حالی در روزهای اخیر پر رنگ شده است، که او باید پنجم آذر ماه یعنی 10 روز دیگر در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شود. رییس جمهور سابق سه روز پس از برگزاری انتخابات 24 خرداد به دادگاه احضار شد. در آن زمان اعلام شد این احضار به شکایتی در مجلس هشتم باز می گردد. شاکیان پرونده احمدی نژاد، علی لاریجانی، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس و یعقوب خلیل نژاد هستند.

شکایت از احمدی نژاد مربوط به معرفی دیر هنگام وزیر ورزش و جوانان در سال 89 و ابلاغ نکردن مصوبه های نهاد قانونگذار است. محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضایی درباره پرونده احمدی نژاد گفت: «پرونده آقای احمدی‌نژاد دارای شاکی خصوصی است. اگر شاکی از شکایت خود صرف نظر کند زمان تشکیل جلسه دادگاه تغییر خواهد کرد، ولی اکنون وقت تعیین شده برای دادگاه آقای احمدی‌نژاد همان زمانی است که اعلام شده است.»

تلاش "جریان انحرافی" برای بازگشت به عرصه
تحرکات تازه رییس جمهور سابق ایران در کنار برنامه های مختلف حامیان احمدی نژاد تئوری "تلاش برای بازگشت احمدی نژاد" را قوت بخشیده است. حامیان رسانه ای محمود احمدی نژادربرخی جنبه های عملکردی دولت جدید را نقد می کنند. وبلاگ ها و سایت های این گروه تغییر مدیران، عملکرد اقتصادی و عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را نقد می کنند و در کنار این اقدام سعی در تبدیل احمدی نژاد به یک قهرمان را دارند. قهرمانی که مظلوم واقع شده است.

اما امروز سایت مشرق دو خبر در ارتباط با جریان موسوم به "انحرافی" منتشر کرد که به نظر می رسد بی ارتباط با فعال شدن احمدی نژاد نیست. براساس گزارش مشرق در جلسه اخیر این گروه تاکید شده است "برای بازگشت به عرصه سیاست باید با مردم از درآشتی درآییم."

جریان موسوم به "انحرافی" متشکل از گروهی از نزدیکان محمود احمدی نژاد است که اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی مهمترین چهره‌های آن به حساب می آیند.

مشرق در خبر دیگری نقل قول عجیبی از یکی از مقامات ارشد "جریان انحرافی" منتشر کرده است. این سایت اصولگرا نوشت: «عضو برجسته جریان انحرافی در جلسه هفته گذشته حامیان این جریان گفته است: «دولت روحانی تا پایان سال دوام نخواهد آورد. تصمیم‌گیری‌های اقتصادی این دولت متشتت و پراکنده است و اعضای کابینه حرف واحد نمی‌زنند. چند ماه دیگر نظام از ما می‌خواهد که به قدرت برگردیم.»

عجیب بودن این نقل قول می تواند از اعتبار آن کاهش دهد، اما انتشار این اخبار نشان می دهد که در پشت "درهای بسته" جلسات حامیان و نزدیکان احمدی نژاد زمزمه های بازگشت مطرح است. بازگشتی که از شخص محمود احمدی نژاد آغاز شده است و احتمالا با گذر زمان به دیگر نزدیکان در پرده احمدی نژاد خواهد رسید. 

/فرارو

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش رسانه های اروپایی برای القای بازگشت نازی ها در آلمان



 

تلاش رسانه های اروپایی برای القای بازگشت نازی ها در آلمان

 

برخی گزارش های منتشر شده مدعی این مطلب شده اند که نئونازی ها یکی از عوامل اصلی وقوع جرایم و قتل در آلمان هستند.

به نقل از نیویورک تایمز، رسانه های اروپایی در مطالب خود در این زمینه مدعی شده اند که تروریست های نئونازی مسئول بازگشت موج جرائم به آلمان در یک دهه گذشته از جمله قتل 10 نفر (چند مغازه دار مهاجر و یک افسر پلیس) بوده اند. دولت آلمان نیز در این باره اعلام کرده است که این گروه مظنون به دست داشتن در دهها سرقت مسلحانه به بانک ها و همچنین بمبگذاری در کلن هستند.

بر اساس این گزارش، دو مظنون اصلی پرونده مربوط به جنایت های صورت گرفته هم اکنون از دنیا رفته اند و فرد دیگر مظنون این پرونده در بازداشت پلیس قرار دارد. علاوه بر این فرد چهارم نیز روز یکشنبه توسط پلیس بازداشت شد.

این گزارش در ادامه می افزاید: بخش عمده ای از مدارک موجود در مورد نقش داشتن نئونازی ها در این جنایت ها در آپارتمانی واقع در شرق آلمان یافت شده است که در این آپارتمان چند نفر از افراد مظنون که در گروه نئونازی ها عضویت داشتند، زندگی می کرده اند. این در حالی است که ساکنین این خانه در تاریخ چهارم نوامبر با هدف پنهان کردن رد خود در جنایت ها این خانه را منفجر کرده بودند. با وجود این پلیس موفق شده بود برخی از مدارک موجود در صحنه از جمله اسلحه استفاده در قتل ها را در کنار نوارهای ویدئویی کشف کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در این نوار ویدئویی تصاویری از جسدهای خونین مقتولین به نمایش درآمده و این قتل ها به عنوان سند افتخار نئونازی ها معرفی شده است. در عین حال این نوار ویدئویی نشان می دهد که برخی از این قربانیان تبعه خارجی و دستفروش بوده اند.

این حادثه به شدت عواطف عمومی مردم را در آلمان تحت تاثیر قرار داد، چرا که مردم این کشور چندین دهه است تلاش می کنند خود را از دوران نازی ها جدا کنند. اما خشونت موجود در این حادثه باعث شد این واقعه با اقدامات تروریست های چپ گرای عضو شاخه ارتش سرخ آلمان مقایسه شود.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود آورده است: این حادثه به عنوان نمادی از پیدایش مجدد تروریست های راست گرای افراطی در آلمان شناخته می شود. به طوری که هانس پیتر فردریش وزیر کشور آلمان در این باره می گوید: این قتل ها و حوادث برای ما به طور کامل غیر قابل تصور بوده است. اعضای این گروه افراطی که خود را سوسیالیست ملی گرا می خواند، احتمالا مدتی در سرویس اطلاعاتی آلمان مشغول به فعالیت بوده اند و به همین دلیل احزاب مخالف دولت از پارلمان آلمان خواسته اند در این زمینه جلسه ای تشکیل دهد تا ابعاد این قضیه را مشخص کند.

گزارش های منتشر شده در روزنامه بیلد آلمان نیز حاکی از این است که پلیس آلمان مدارک شناسایی با اسامی جعلی یافت کرده است، این مدارک مشابه مدارکی است که معمولا به جاسوسان و کارمندان سرویس های اطلاعاتی داده می شود. این مسئله باعث شده است سرویس های اطلاعاتی آلمان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کنند.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به این نکته که دو تن از مظنونین این حوادث خونین در حادثه چهار نوامبر خودکشی کرده اند، آمده است: مقامات آلمان بر این باورند که جرائم صورت گرفته توسط این گروه افراطی از جمله شرکت در سرقت های مسلحانه از بانک ها و بمبگذاری در یک مغازه آرایشگری در محله مهاجرین در کلن شباهت زیادی به اقدامات نازی ها دارد.

مسئولین این پرونده اعلام کرده اند که در حال بررسی احتمال وقوع جرائم دیگر توسط این افراد هستند، از جمله بمبگذاری در ساربروکن در سال 1999 و در زمانی که نمایشگاهی در زمینه حضور ارتش آلمان در جنگ جهانی دوم برگزار شده بود. پلیس همچنین در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای این گروه نئونازی در قتل فردی در دوبلن که اوائل ماه جاری رخ داده است، دست داشته اند یا خیر.

در پایان این گزارش آمده است: پلیس هم اکنون در حال بررسی این مسئله است که آیا اعضای این گروه با گروه های تبهکار ناشناخته در آلمان ارتباط داشته اند یا خیر، تا از این طریق به این مسئله پی ببرند که این گروه نئونازی چگونه در این زمان بسیار طولانی موفق شده است اقدامات مورد نظر خود را انجام دهد..../شفاف