اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش ایران و 1+5 برای به نتیجه رساندن مذاکرات تا روز یکشنبه / احتمال بازگشت ظریف و همتایانش



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,نتیجه مذاکرات

منابع آگاه از تلاش ایران و 1+5 برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای تا روز یکشنبه خبر دادند.

این منابع در گفتگو با «انتخاب» به وین، اظهار داشتند: احتمال دارد که وزرای خارجه روز پنج شنبه تشکیل جلسه دهند، این البته این بستگی به آن دارد که وضعیت مذاکرات به چه شکل پیش برود.

به گفته ی این منابع، طرفین امیدوارند که تا روز یکشنبه مشکلات عمده را حل کرده و نتیجه ی کار را به پایتخت هایشان ببرند.

این منابع افزودند: بنابراین این احتمال وجود دارد که تمامی وزرای خارجه از جمله دکتر ظریف روز یکشنبه به پایتخت هایشان بازگردند.

با این حال یک منبع مطلع دیگر به «انتخاب» گفت: وزرا در صورتی به پایتخت هایشان باز می گردند که اختلاف خاصی باقی مانده باشد، چراکه آنها از جانب پایتخت هایشان اختیار تام برای اعلام حصول توافق دارند.

براساس این گزارش، آخرین اخبار حکایت از سفر یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران برای تسریع روند حل مسائل فنی از جمله PMD دارد.

لازم به ذکر است که روز گذشته مذاکرات هسته ای تا هفتم جولای تمدید شد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
نتیجه مذاکرات ژنو به روایت دکتر ظریف!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیدواری ظریف به نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین



اخبار,اخبار سیاست خارجی,روابط ایران و لتونی

 
 اخبار سیاست خارجی - در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لتونی مطرح شد
امیدواری ظریف به نتیجه بخش بودن مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین

وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو ابراز امیدواری کرد.

به گزارش  فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (چهارشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با ادگار رینکوویچ وزیر خارجه لتونی در نشست خبری مشترک ضمن خیرمقدم به همتای خود روابط ایران و لتونی را دیرینه با سابقه‌ای که به دهه 1920 برمی‌گردد خواند و افزود: ما هیچگاه اشغال لتونی را نپذیرفتیم و روابط دو کشور همواره ادامه داشته و بسیار خوشحالیم که شاهد حضور وزیر خارجه لتونی برای اولین‌بار در ایران هستیم.

وی با اشاره به انتصاب اولین سفیر غیرمقیم لتونی در ایران که چند ماه پیش رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد اظهار داشت: امکان گسترش روابط در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین کشور وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه پایتخت لتونی در سال 2014 به عنوان پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا معرفی شده خاطرنشان کرد: دو کشور امکان همکاری‌های گسترده فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی و همکاری علمی و آموزشی را دارند.

ظریف با اشاره به هیاتی از بازرگانان و بخش خصوصی لتونی که همراه وزیر خارجه این کشور به تهران سفر کرده‌اند خاطرنشان کرد: این سفر در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی و به منظور بررسی زمینه‌های این همکاری صورت گرفته است.

وزیر خارجه کشورمان به تشریح گفت‌وگوهایش با همتای لتونیایی خود پرداخت و افزود: خواست سیاسی دو طرف مبنی بر گسترش روابط است که با آرام‌تر شدن وضع سیاسی و بهبود شرایط با مذاکراتی که در وین بین ایران و 1+5 در جریان است و انشاءالله به نتیجه خواهد رسید، امکان فعالیت‌های گسترده فراهم خواهد شد.

ظریف اوضاع اوکراین، سوریه، افغانستان و عراق را از جمله مواردی برشمرد که با وزیر خارجه لتونی درباره آن گفت‌وگو کرده و افزود: دیدگاه‌های دو طرف در این زمینه مطرح شد.

وی با بیان اینکه لتونی در سال 2015 ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد خاطرنشان کرد: زمینه برای همکاری دو کشور در همه موضوعات فراهم است.

 ظریف با اشاره به حضور لتونی در افغانستان در طی اشغال افغانستان توسط نیروهای شوروی و در حال حاضر در چارچوب نیروهای ایساف خاطرنشان کرد: لتونی نقش قابل توجهی در منطقه مزارشریف و بخش تاجیک و ازبک‌نشین افغانستان دارد و این کشور سابقه نسبتا خوبی در کمک به مردم افغانستان داشته است.

 به گفته ظریف زمینه برای همکاری ایران و لتونی در افغانستان فراهم است.

 وی ضرورت گفت‌وگو و احترام متقابل در مباحث حقوق بشری و جامعه مدنی را از جمله موارد دیگری برشمرد که با همتای خود در اینباره گفت‌وگو کرده و افزود: مباحث خوب، جدی، مبنایی و دوستانه مطرح شد و امیدواریم گفت‌وگوهای انجام شده زمینه‌ها را برای همکاری‌های بیشتر دو کشور فراهم کند.
 اخبار سیاست  خارجی - فارس