اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش العربیه برای احضار روح «سعود الفیصل»



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,سعود الفیصل

شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به خاندان آل سعود که گردانندگانش این روزها در فراق سعود الفیصل، وزیر امور خارجه سابق عربستان سعودی سیاهپوش هستند، از هیچ گونه تلاشی برای تنظیم رسانه ای فضای مذاکرات هسته ای به سود اهداف تل آویو و واشنگتن فروگذار نمی کنند.

  گردانندگان این شبکه، هم اکنون اصلی ترین رسالت خبری خود را حول موضوع «لزوم استمرار تحریم های تسلیحاتی ایران» و «عدم پیشرفت در مذاکرات» متمرکز نموده اند. آنها در گزارش های خود به نقل از منابع آمریکایی ناشناس همواره تاکید می کند که تحریم های تسلیحاتی و موشکی ایران هرگز لغو نخواهد شد!

البته رویکرد العربیه ـ که در اتاق فکر خود از برخی عناصر ایرانی وطن فروش نیز بهره می برد ـ علیه مذاکرات هسته ای موضوعی تازه و غیر ملموس نیست. 

القای مشروط کردن مذاکرات هسته ای به جنگ مشترک ایران و آمریکا علیه داعش خط خبری و تحلیلی دیگری است که العربیه این روزها در وین آن را دنبال کرده است. این در حالی است که گردانندگان العربیه خود نیز نسبت به آبشخور غربی ـ سعودی داعش و وابستگی مطلق این گروه تروریستی ـ تکفیری به آل سعود و حامیان غربی و صهیونیستی آن واقف هستند.

این شبکه ضد ایرانی چنانچه در جریان تمدید هفت ماهه مذاکرات آذرماه سال گذشته در وین، پازل‌های خبری خود را به گونه ای چید که در قالب آن از سعود الفیصل وزیر امور خارجه سابق سعودی‌ها و یکی از اصلی ترین عوامل بر هم خوردن مذاکرات وین ۸، به عنوان یک قهرمان یاد کند،  هم اکنون نیز درصدد احضار روح سعود الفیصل در هتل محل برگزاری مذاکرات هسته ای است! عملیاتی که در نهایت ثمره ای جز بدنامی بیشتر برای این شبکه «عبری ـ عربی ـ غربی» نخواهد داشت.

گفتنی است بسیاری از فعالین رسانه ای که در شبکه های خبری عربی فعال بوده و در محل مذاکرات هسته ای حضور دارند، برای العربیه از تعابیری مانند «العبریه»، «قناه الفتنه» و ... استفاده می کنند.

 اخبار  بین الملل  -  مهر


ویدیو مرتبط :
سعود الفیصل و امام خامنه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سعود الفیصل: حال پادشاه عربستان خوب است



 

سعود الفیصل: حال پادشاه عربستان خوب است

 

 

فارس: پس از آنكه برخی از پایگاه‌های خبری از مرگ پادشاه عربستان در مراكش خبر دادند، وزیر امور خارجه این كشور اعلام كرد كه ملك عبدالله در شرایط عالی به سر می‌برد.

 

به گزارش رویترز، شاهزاده "سعود الفیصل " وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام كرد كه "ملك عبدالله بن عبدالعزیز " در شرایط عالی به سر می‌برد و همچنان در معالجه به سر می‌برد.

الفیصل این سخنان را بعد از آن اعلام كرد كه خبرهایی درباره مرگ پادشاه عربستان منتشر شد تا چند لحظه پیش نیز هیچ مقام سعودی درباره خبر درگذشت شاه سعودی موضعی اعلام نكرده بود.

یكی از پایگاه‌های خبری صبح امروز به نقل از برخی منابع موثق اعلام كرد كه ملك عبدالله بن عبدالعزیز كه پس از مداوا و انجام دو عمل جراحی دوران نقاهت خود را در مراكش می‌گذراند، بر اثر سكته قلبی درگذشت.

الفیصل كه در مراكش به سر می‌برد، اعلام كرد: من مایل هستم كه به شما درباره سلامتی پادشاه اطمینان دهم. وی در وضعیت عالی به سر می‌برد. همانطور كه می‌دانید وی در حال معالجه است. پزشكان معالجات ویژه‌ای را برای وی تجویز كرده‌اند.../فارس