اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش آمریکا برای مبادله اسنودن با شهروند روس



اخبار,اخباربین الملل,  اطلاعات جاسوسی آمریکا


 اخبار بین الملل -  تلاش آمریکا برای مبادله اسنودن با شهروند روس

پدرِ یک تبعه روسی، که به اتهام جرایم سایبری در آمریکا بازداشت است، می‌گوید واشنگتن سعی دارد فرزندش را با ادوارد اسنودن، افشاگر امریکایی، مبادله کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رسمی روسیه به نقل از والری سلزنف، پدر این فرد و یکی از نمایندگان پارلمان روسیه، اعلام کرد: آنها (امریکایی‌ها) توانستند به گونه‌ای این اتهامات ساختگی را علیه پسرم، رومان، مطرح کنند و امیدوار بودند تبادل رومان سلزنف با اسنودن ممکن باشد.

وی افزود: اما چنین تبادلی ممکن نیست، زیرا اسنودن در روسیه دستگیر نشد و ما او را به چیزی متهم نمی‌کنیم، اسنودن تنها برای پناهندگی در روسیه درخواست داد و ما نیز خواسته‌اش را برای اقامت در این کشور پذیرفتیم.

ماموران سرویس‌ مخفی امریکا اوایل سال جاری رومان سلزنف را در مالدیو دستگیر کردند و وی را به سیاتل فرستادند.

امریکا رومان سلزنف را به هک کردن سامانه‌های اینترنتی و نصب بدافزار جهت سرقت شماره‌های بیش از دو میلیون کارت اعتباری متهم کرده است.

وزارت خارجه روسیه بازداشت سلزنف را «آدم‌ربایی» توصیف کرد؛ وی در تاریخ سوم نوامبر محاکمه می‌شود و چنانچه مجرم شناخته شود تا ۳۰ سال به تحمل حبس در زندان محکوم خواهد شد.

ادوارد اسنودن در ژوئن سال ۲۰۱۳ افشای اطلاعات راجع به فعالیت‌های جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا را آغاز کرد.

اسنودن پس از این افشاگری‌ها از امریکا گریخت؛ حال آنکه دولت واشنگتن وی را به جاسوسی متهم کرده است.

روسیه در اوت سال ۲۰۱۳ به اسنودن اقامت یک ساله اعطا و تابستان سال جاری نیز مجوز اقامت وی در مسکو را تا اوت سال ۲۰۱۷  صادر کرد.

 

 اخباربین الملل -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
موسسه مطالعات آمریکا : درخواست پناهندگی اسنودن از سویس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات مبادله سوخت با ایران می شود



 

 

آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات مبادله سوخت با ایران می شود

یک مقام روسیه:

آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات مبادله سوخت با ایران می شود

این مقام ارشد دولت روسیه با اعلام اینکه مسکو نمی خواهد ایران، سلاح هسته ای به دست بیاورد، هشدار داد: البته هر تصمیم عجولانه ای در برابر ایران منجر به ایجاد ماتم در خاورمیانه خواهد شد. همچنین تحریم های مضاعف و یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، غیرقابل پذیرش هستند.

یک مقام ارشد روسیه گفت: آمریکا مانع از سرگیری مذاکرات با ایران درباره مبادله سوخت هسته ای می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری الجزیره، این مقام روس که نخواست نامش فاش شود در جمع کارشناسان امور روسیه  اظهار داشت: خواسته های کشورهای غربی برای منع ایران از غنی سازی با درصد پائین، بی فایده است.

ایران برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران، پیشنهاد دریافت سوخت هسته ای از غرب را مطرح کرد و دو طرف در مذاکراتی توافق کردند تا در مقابل دریافت اورانیوم کم غنی شده ایران، سوخت هسته ای تحویل تهران بدهند اما این توافق در مراحل بعدی به دلیل اختلاف نظرات، عملی نشد.

پس از آن سران کشورهای برزیل و ترکیه با سفر به تهران، به توافقی با مقامات ایران برای مبادله سوخت هسته ای دست یافتند ولی این توافق با مخالفت آمریکا روبه رو شد. چندی پیش نیز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اعلام آمادگی کرد در صورت دریافت سوخت هسته ای، غنی سازی 20 درصدی را متوقف کند.

این مقام ارشد روس همچنین از قدرت های غربی خواست تا بر مسئله منع ایران از کسب سوخت هسته ای متمرکز شوند زیرا ممکن است ایران از سوخت هسته ای برای ساخت بمب هسته ای ، استفاده کند.

وی افزود: این غیرواقعی است که ایران از غنی سازی حتی برای چهار درصد دست بردارد. جامعه بین الملل می بایست بر این مسئله متمرکز شود که ایران را از غنی سازی بیش از 20 درصد منع کند.

تهران بارها اعلام کرده است که پس از توقف مذاکرات درباره مبادله سوخت هسته ای با آمریکا، روسیه و فرانسه در سال گذشته میلادی، مجبور به غنی سازی در سطح 20 درصد شده است.

این مقام ارشد دولت روسیه با اعلام اینکه مسکو نمی خواهد ایران، سلاح هسته ای به دست بیاورد؛ هشدار داد: البته هر تصمیم عجولانه ای در برابر ایران منجر به ایجاد ماتم در خاورمیانه خواهد شد. همچنین تحریم های مضاعف و یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، غیرقابل پذیرش هستند.

روسیه با وجود تایید تحریم های شورای امنیت علیه ایران اما از تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور انتقاد کرد.

دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه در طول سال گذشته بارها از ایران به دلیل برنامه هسته ای اش انتقاد کرده بود.

با این حال روسیه در ماه گذشته از بیانیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران درباره توقف غنی سازی 20 درصد اورانیوم به شرط دریافت سوخت هسته ای برای نیروگاه تحقیقاتی تهران استقبال کرد.

در همان مقطع ، روسیه خواستار برگزاری سریع نشستی برای بررسی انتقال سوخت هسته ای به ایران شده بود.

قرار است ایران و کشورهای 5+1  به زودی درباره پرونده هسته ای ایران مذاکره کنند...../تحلیل:عصرایران