اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقدیر قاضی القضات از تیم مذاكرات



اخبار,اخبار سیاسی,آملی لاریجانی

موفقیت تیم هسته‌ای ایران در به نتیجه رساندن مذاكرات هسته‌ای و در نهایت انتشار بیانیه جامع كه در آن حقوق هسته‌ای ایران پذیرفته شد، عاملی بود تا روز گذشته همه مسئولان از مراجع عظام قم تا روسای قوای مقننه و قضاییه از این دستاورد تشكر كنند..

در این بین رئیس قوه قضاییه گفت: مسئله‌ هسته‌ای در سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشت مخصوصاً در دو سال اخیر که فرزندان انقلاب توانستند با تلاش خود گامی به پیش بردارند. به گزارش تسنیم، آیت ا... صادق آملی لاریجانی با تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای و پایمردی آنان در به ثمر رساندن گام نخست مذاکرات افزود: زحمات خالصانه فرزندان این مرز و بوم در تیم مذاکره کننده قابل احترام است.

 

وی تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای در طول سال‌ها، فراز و نشیب زیادی داشت و به ویژه در دو سال اخیر بسیار حساس بود اما با تلاش تیم مذاکره کننده گام اول آن به نتیجه رسید و امیدواریم گام‌های بعدی نیز با استواری و پایمردی برداشته شود. رئیس قوه قضاییه با تقدیر و تشکر ویژه از مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده  تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول مذاکرات با رهبری های داهیانه ، تذکرات و رهنمودهای مهم و تعیین خطوط قرمز همواره مسیر گفت‌وگوها را روشن  کردند.


  تفاوت نقد با افترا و توهین
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه « باب نقد و شفاف سازی درباره آنچه حاصل شده باید باز باشد»،‌ گفت: نقد سازنده و شفاف به ما کمک می‌کند که بدانیم چه گام‌هایی برداشته‌ایم واین گام‌ها چه نقص‌هایی دارد وآیا دقیقا خطوط قرمز ترسیمی رعایت شده است یا نه؛اما قطعاً نقد و شفاف سازی با افترا و توهین متفاوت است. آملی لاریجانی اعمال فشار از طریق توهین و افترا و انتقادهای سوء را خلاف شرع و قانون و مصلحت عمومی نظام دانست و تأکید کرد:  در حال حاضر به همدلی و همزبانی و تلاش برای کمک به پیشرفت و آبادانی کشور نیاز داریم و البته گر چه باب نقد، باب صحیحی برای پیشرفت و کمک به دولت و قوای دیگر است اما نباید آن را با افترا و توهین درهم آمیخت.


   اقتدار قوه قضاییه به نفع همه
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مسئولان عالی قضایی با مقام معظم رهبری در هفته قوه‌قضاییه و تقدیر از سخنان رهبر معظم انقلاب در آن دیدار اظهار کرد: این‌گونه جلسات علاوه بر استفاده از معنویت و افاضات مقام معظم رهبری، تجدید قوایی در مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم فراهم می آورد و از این رو از مسئولان قضایی در سراسر کشور می‌خواهم با جد و جهد بیشتری نسبت به خدمتگزاری به مردم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اقدام کنند.

 

وی تاکید بر استقلال و اقتدار قوه قضاییه از سوی مقام معظم رهبری را اساسی‌‌ترین رهنمود و دیدگاه ایشان و زیر بنای دیگر مسائل و دیگر ابعاد مورد توجه در مسیر حرکتی دستگاه قضایی توصیف کرد و گفت: استقلال و اقتدار قوه قضاییه بسیار مهم است و بقیه موارد از جمله توجه به رفع مشکلات زندان‌ها، پیشگیری از وقوع جرم و تربیت مدیران و نیروهای کارآمد برای سال های آینده در پرتو این مسئله به دست می­‌آیند.

 

آیت ا... آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه، توجه به اقتدار قوه قضاییه به نفع همه و موجب امنیت کشور است اذعان کرد: امنیت کشور ناشی از اقتدار قوه قضاییه است و نباید آن را دست کم گرفت که البته این امنیت حاصل تلاش و مدیریت قضات با صلابت، دادستان‌های سراسر کشور، مسئولان عالی قضایی و روسای کل دادگستری‌ها با تلاش همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است؛ البته اقتدار به معنای سوءاستفاده از قدرت نیست بلکه به کار بردن صلابت و قدرت در جای خود و با هدف رفع ظلم است.

 

رئیس قوه قضاییه حرکت دستگاه قضایی را «حرکت در مسیر قانون و عدالت بدون توجه به خطوط قرمز توهمی و فشارهای وارده» اعلام کرد وافزود: امیدواریم برای رفع مشکلات قوه قضاییه از جمله مشکلات زندان ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است دولت و مجلس به ما کمک کنند.

اخبار سیاسی - قانون


ویدیو مرتبط :
واکنش قاضی القضات پس از6 سال به بگم بگم های احمدی نژاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمد قاضی: قدرتمندترین تیم فعلی آسیا را شكست می‌دهیم



 

 

محمد قاضی: قدرتمندترین تیم فعلی آسیا را شكست می‌دهیم

 

مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر تیم سئونگنام ایلهواچونمای کره جنوبی بهترین و قدرتمندترین تیم در سطح قاره ی آسیا است و ما بیش از بازیهای قبلی تلاش خواهیم کرد تا پیروز شویم.

محمد قاضی گفت: همان طور که در آخرین رنکینگ فیفا اعلام شد ایلهوا چونما بهترین تیم فعلی آسیاست و ما در مقابل این تیم بازی سختی را پیش رو خواهیم داشت. هر چند رقبای ما در بازیهای قبلی نیز بسیار سرسخت بودند.

مهاجم تیم فوتبال ذوب آهن در خصوص آخرین وضعیت آمادگی خود پیش از بازی فینال گفت: در بازی آخر مقابل پاس همدان از ناحیه مچ پا مصدوم شدم که خدا را شکر وضعیتم نسبت به چند روز قبل بهتر شده و امیدوارم به بازی فینال برسم.

قاضی مبنی بر اینکه آیا قول قهرمانی در آسیا را می دهید یا خیر، با بیان اینکه قول قهرمانی دادن کار درستی نیست ، ابراز داشت: ما در بازی فینال بیش از بازی‌های قبل تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در پایان با اشاره به اهمیت این بازی نزد عموم مردم کشور اظهار امیدواری کرد که تیم ذوب آهن بتواند در ژاپن بازی خوب و جوانمردانه ای را ارائه دهد.