اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تقاضای مربی‌تیم‌ملی بدنسازی از وزارت بهداشت



اخبار,اخبار اجتماعی,بدنسازی

مربی تیم ملی پرورش‌اندام ایران از وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی یک تا دو میلیون نفر که در ایران به ورزش بدنسازی مشغول هستند، تقاضا و پیشنهادی ارائه کرد.

محسن یزدانی قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران با اشاره به اینکه حدود یک تا دو میلیون نفر در ایران مشغول تمرین ورزش بدنسازی هستند، اظهار کرد: وزارت بهداشت امروزه برای معرفی مکمل‌های که دارای مجوز هستند اقداماتی را انجام داده است ولی از این وزاتخانه تقاضا می‌کینم حداقل به عنوان یک پیشنهاد مکمل‌های تقلبی و غیرمجاز هم معرفی کند.

یزدانی ادامه داد: مکمل‌ها به خودی خود چیز بدی نیستند ولی سودجویانی از این مکمل‌ها سوءاستفاده کردند و مکمل‌های تقلبی را به جوانان و علاقه مندان رشته پروزش اندام عرضه می‌کنند، بنابراین در گذشته ما مکمل‌های سالم را به افراد معرفی می‌کردیم تا آنها به سراغ داروهای استروئیدی و هورمونی کشیده نشوند ولی هم اکنون ما با مکمل‌های تقلبی مواجه هستیم.

این قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران با بیان اینکه افراد برای قهرمانی جهت پیشرفت در رشته پرورش اندام نباید از هر وسیله و موضوعی استفاده کنند، به قهرمانانی از جمله علی تبریزی قهرمان قهرمانان پرورش اندام جهان اشاره کرد و افزود: مثلاً این قهرمان 25 سال زحمت کشید تا به چنین جایگاهی ارتقا یافت، بنابراین یک شبه نمی‌توان به طور سالم در بدنسازی رشد کرد.

یزدانی در ادامه به رشد باشگاه‌ها و علاقه‌مندان رشته پرورش اندام که از دهه 70 تاکنون هزار تا دو هزار درصد رشد داشته است اشاره کرد و با مطالبه از مسئولان برای توجه بیشتر در این عرصه گفت: با توجه به اینکه افراد می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین برای سلامتی از سنین 10 تا 100 سالگی به ورزش پرورش اندام بپردازند، برآورد می‌شود در ایران بالغ بر یک تا دو میلیون نفر بدنسازی کار می‌کنند زیرا سالمندان نیز می‌توانند به بدنسازی بپردازند و بسیاری هم برای کسب تناسب اندام به این ورزش رو می‌آورند.

این قهرمان پیشین جهان و مربی تیم ملی پرورش اندام ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: ورزش پرورش اندام ورزشی ریسکی نیست و هر قشری می‌تواند به آن بپردازد، بطوریکه در سراسر استان‌های کشور علی الخصوص در تهران افراد این ورزش پُرطرفدار را انجام می‌دهند ولی باید مراقبت‌های لازم درباره پرهیز از داروهای هورمونی و استرئیدی را داشته باشند و حتماً نیز از مربیان با دانش استفاده کنند.

اخبار اجتماعی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
از تاکید وزارت ورزش بر اردوی تیم های ملی تا حواشی قهرمانی تیم ملی تکواندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مربی تیم ملی کشتی فرنگی:مراسم وزارت ورزش تحقیر مربیان بود نه تجلیل



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طبق گفته آقایان، حتماً 4 سال دیگر قهرمان المپیک می‌شویم

اسفندیاری‌فر: مراسم وزارت ورزش تحقیر مربیان بود نه تجلیل

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مراسمی که برگزار شد تجلیل از مربیان نبود، بلکه تحقیر مربیان تیمی بود که با 3 طلا قهرمان المپیک شدند.

ایرج اسفندیاری‌فر در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از جوایز پرداخت شده به مربیان تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ارزش مربیان را با این کار پایین آوردند. کسی‌که خودش در ورزش نبوده و حتی یک نرمش هم در عمرش نکرده این جوایز را تقسیم کرده است. نمایش به راه انداختند و در بوق و کرنا کردند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: 4 سال است در اردوها زحمت می‌کشیم تا این مدال‌ها به دست آمد، اما حالا نشسته‌اند و از برنامه‌ریزی‌های چندین ساله برای این موفقیت در المپیک صحبت می‌کنند.

اسفندیاری‌فر تصریح کرد: این مدال‌ها چیزی به غیر از زحمت مربیان نبوده است، اما آقایان از این شرایط بهره‌برداری کردند. می‌خواستم جوایز را برگردانم و به علی‌آبادی هم گفتم با این کار به ما توهین شده است و اگر ما را دعوت نمی‌کردند خیلی بهتر بود.

وی افزود: جوایز قهرمانی در آسیا و بازی‌های آسیایی بیشتر از قهرمانی در المپیک است. مدال‌های طلای کشتی فرنگی را بگیرند ببینند چه می‌شود؟ مسئولان ورزش اگر می‌خواهند ورزش پیشرفت کند باید افراد آگاه در رأس ورزش باشند. با این شرایط هیچ وقت پیشرفت نخواهیم کرد.

اسفندیاری‌فر گفت: این تجلیل از مربیان نبود، بلکه تحقیر مربیان تیمی بود که با 3 طلا قهرمان المپیک شده است. آقایان از برنامه‌ریزی برای کسب مدال در المپیک صحبت می‌کنند؛ شما کجا بودید که 4 سال این مربیان در اردوهای تیم ملی زحمت می‌کشیدند حالا تمام موفقیت‌ها را به نام خود زده‌اند و از برنامه‌ریزی صحبت می‌کنند. اگر اینطور باشد که آقایان می‌گویند حتما 4 سال دیگر ایران قهرمان المپیک خواهد شد.

وی ادامه داد: مربیان سازنده تلاش می‌کنند تا به تیم ملی برسند، اما به آنها می‌گویم دنبال زندگی خود بروند و با این برخورد حساب کارشان را بکنند. موضوع پاداش و یا مسائل مالی نیست بلکه وقتی ارزش کار مربیان با مادیات سنجیده می‌شود این برخوردها باعث عذاب و تحقیرمان می‌شود./فارس