اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از تفکیک تدریجی مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله خبر داد و گفت: به علت دونوبتی بودن 35 درصد مدارس سطح شهرستان های تهران این روند به کندی پیش می رود.

علیرضا کمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره اقدامات انجام شده پیرامون تکلیف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تفکیک مقطع ابتدایی به دو دوره سه ساله و اجرای نظام دوری اظهار کرد: نظام دوری تکلیف سند تحول بنیادین است و در راستای انطباق مدارس با مندرجات سند اقداماتی را در دست داریم.

وی افزود: البته باید در نظر داشت که تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله یک روند تدریجی است. یک علت این است که 35 درصد مدارس ما دونوبته هستند و این مسیر به کندی طی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران با بیان اینکه تنها هرکجا مدرسه تک نوبته داریم می توانیم اقدام کنیم گفت: مدارسی را در سطح شهرستان‌های استان تهران داشتیم که از امکان جداسازی مدارس ابتدایی برخوردار بودند و دو دوره را در دو نوبت ساماندهی کردیم.

کمره‌ای ادامه داد: در سال آینده نیز در صورت ایجاد ظرفیت‌های جدید و تدارک دیدن فضاهای آموزشی بیشتر حتما برنامه جداسازی را ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: جلوگیری از آثار و تبعات سوء تربیتی در مدارس پر جمعیت از جمله اهداف اساسی مدنظر این بند از سند تحول بنیادین است.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصانیف و قطعات دوره ی ابتدایی سه تار نیما فریدونی پیش د

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره از مهر 95



اخبار,اخبار اجتماعی ,مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای نظام دوره‌ای در مدارس ابتدایی از سال تحصیلی 96-95 خبر داد و گفت: مدارس بالای 500 دانش‌آموز به دو دوره مجزا تبدیل خواهند شد.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره طرح دوره‌ای در مدارس ابتدایی گفت: یکی از تکالیف سند تحول بنیادین اجرای نظام دوره‌ای در مقطع ابتدایی است، به این معنا که باید ساختار دوره ابتدایی 3-3 شود.

وی افزود: بر این اساس پایه‌های اول، دوم و سوم در دوره اول ابتدایی و پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در دوره دوم ابتدایی ساماندهی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالعات و ارزیابی‌های انجام شده در کشور پیرامون این موضوع اظهار کرد: نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اگر دانش آموزان از پایه اول تا ششم در کنار هم در یک مدرسه باشند چندان مطلوب نیست. یک علت آن است که تراکم جمعیت در مدرسه‌های بالای 200 نفر بالا می‌رود و ارائه خدمات با کیفیت مشکل می‌شود.

دیمه‌ور افزود: همچنین تنوع سنین دانش آموزان نیز مشکلاتی به بار می‌آورد حال آنکه جهت گیری‌های تعلیم و تربیت با یکدیگر متفاوت هستند.

تابلوی مدارس تغییر می‌کند
وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و امکان سنجی‌های لازم را انجام داده‌ایم اظهار کرد: از استان‌ها و مناطق درخواست کرده‌ایم تا مدارس بالای 500 دانش‌آموز از سال تحصیلی آینده (96-95) به دو مدرسه مجزا دوره اول و دوره دوم ابتدایی هر کدام با ظرفیت 250 نفر تبدیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: بر این اساس تابلوی مدارس نیز تغییر پیدا کرده و دوره اول و دوره دوم از یکدیگر جدا می‌شوند.


 اخباراجتماعی  -  ایسنا