اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور



تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور

وزیر کشور هفته جاری برای پاسخ به سوالات 15 نماینده به مجلس می رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی خود در هفته جاری مسائل مختلف داخلی و بین المللی را با حضور مسئولان اجرایی کشور بررسی می کنند.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب دو تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و ارواق بهادار و عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور این هفته در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عدم اجرای جزء 3 بند 45 و بند 47 قانون بودجه سال 1391 کل کشور و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص نحوه گزینش و اعزام معلمان به خارج از کشور این هفته در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هفته جاری از پروژه عظیم عسلویه بازدید می‌کنند و کمیسیون تدوین آیین‌نامه نیز طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی،‌ انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس را بررسی نهایی می‌کند.

همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته جاری به بررسی تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌پردازد.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز ادامه بررسی طرح اداره صداوسیما در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

بر اساس این گزارش مسئولان و معاونان سازمان بازرسی کل کشور از نحوه عملکرد این سازمان به اعضای کمیسیون انرژی گزارش می‌دهند.

همچنین رسیدگی به عملکرد بودجه سال 90 مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 55 آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات قرار دارد.

مصطفی محمدنجار وزیر کشور سه شنبه هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات حسین گروسی، نادر قاضی پور، محمد جواد نظری مهر، مقداد نحف نژاد، محمد دامادی، فتح الله حسینی، الله وردی دهقانی و جبار کوچکی نژاد به کمیسیون شوراها می رود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور طی هفته جاری به اعضای کمیسیون اجتماعی گزارش می‌دهد.همچنین مهدی غضنفری برای پاسخ به سوالات عوض حیدرپور، یونس اسدی، سیدناصر موسوی‌لارگانی و سید شمس الدین حسینی برای پاسخ به سوالات علی ایرانپور، سیدحسین دهدشتی، مجتبی رحماندوست، ایرج ندیمی، احمد امیرآبادی، بهروز نعمتی و نادر قاضی‌پور در خصوص مسائل اقتصادی به کمیسیون اقتصادی می‌روند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین اخبار و تحولات کشور را با حضور مسئولان وزارت اطلاعات بررسی می‌کنند.

همچنین مصطفی نجار وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوالات سیدحسین نقوی‌حسینی، عوض حیدرپور و نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب، جلالی، رستمیان و علیرضا خسروی به این کمیسیون می‌رود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نطق تذکر نماینده دشتستان به رییس جمهور و 5 وزیر دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح سوال از رئیس جمهور با 102 امضا تحویل هیات رییسه مجلس شد/ بیانیه 170 نماینده در اعتراض به سخنان احمدی نژاد



طرح سوال از رئیس جمهور با 102 امضا تحویل باهنر شد

طراحان سوال از رئیس جمهور طرح خود را که سوال از احمدی نژاد در خصوص مسایل ارزی و آشفتگی بازار ارز است با 102 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرح سوال از رئیس جمهور چندی قبل از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس تهیه شد و در جلسه روز چهارشنبه با 102 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی مجلس را در روز چهارشنبه بعد از لاریجانی عهده‌دار شد این طرح را دریافت کرد و مقرر شد به کمیسیون مربوطه که کمیسیون اقتصادی مجلس است ارجاع دهد که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس در صورت قانع نشدن طراحان سوال از توضیحات نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون، احمدی نژاد یک ماه فرصت دارد تا برای پاسخگویی به این سوال در صحن علنی مجلس حضور یابد.

به گزارش مهر، در صورت به جریان افتان این طرح و حضور احمدی نژاد در مجلس این دومین بار است که احمدی نژاد برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حضور می‌یابد.

بیانیه 170 امضایی نمایندگان در اعتراض به احمدی نژاد/ تحقیق و تفحص از وزارت ورزش

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار مهر: 170 نماینده مجلس شورای اسلامی بیانیه ای در خصوص اظهارات رئیس جمهور در نشست خبری صادر کردند که این بیانیه امروز تحویل هیئت رئیسه شد و قرار است در جلسه علنی 23 مهرماه قرائت شد.

ایرانپور گفت: نمایندگان در این بیانیه از رئیس جمهور تقاضا کردند فضای آرامش و تعامل را در کشور بیشتر کند و از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: موضوع تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان نیز روز یکشنبه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد البته نمایندگان استیضاح کننده وزیر ورزش اعتقاد دارند در روز استیضاح تعداد امضاها به کمتر از 10 عدد نرسید و لغو استیضاح خلاف آیین نامه بود و ما اعتقاد داریم تا آخرین لحظه 10 امضا باقی بود.

ایرانپور گفت: معتقدیم در عرصه ورزش اشکالات بسیاری وجود دارد و باید با تحقیق و تفحص مشکلات برطرف شود./مهر