اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییر نحوه برگزاری آزمون آئین نامه رانندگی



تغییر نحوه برگزاری آزمون آئین نامه رانندگی,آزمون آئین نامه رانندگی

تغییر نحوه برگزاری آزمون آئین نامه رانندگی

رئیس مرکز صدور گواهینامه گفت: برگزاری آزمون آئین نامه رانندگی در آموزشگاهها تغییر می کند.

به گزارش مهر، سرهنگ هویدا تزار در تشریح این خبر با بیان اینکه در حال حاضر، آزمون آیین نامه رانندگی به صورت نوشتاری و دستی در آموزشگاه های رانندگی سراسر کشور انجام می شود، اظهارداشت: در راستای کاهش تخلف و تقلب، آزمون آیین نامه رانندگی به صورت سیستمی و مکانیزه به اجرا در می آید.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در آموزشگاه ها توسط کارشناس شماره یک راهنمایی و رانندگی اجرا می شود، گفت: سیستم به صورت اتفاقی سوالات آزمون را با دو زبان انگلیسی و یا فارسی در اختیار هنرجویان قرار داده و آنها پس از انتخاب نوع زبان، ظرف مدت 20 دقیقه به سوالات پاسخ می دهند؛ همچنین نتیجه قبولی و یا مردودی از طریق سیستم به هنرجویان اعلام می شود.

رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور از مکانیزه شدن آزمون آیین نامه رانندگی در آینده نزدیک خبرداد و یادآور شد: این طرح به مدت دوسال در مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اجرا می شود، پس از گذراندن دوره آزمایشی، طرح مذکور ابتدا در آموزشگاه های رانندگی تهران و سپس سراسر کشور به اجرا در می آید.

مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
جزئیات تغییر آئین نامه ارزیابی کیفیت خودروها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه نامه برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی



 

 

آزمون استخدامی

 

 

دستورالعمل و نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی كه مربوط به مصاحبه تخصصی است، ابلاغ شد.

به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این شیوه نامه، در هر استان دو كمیته تحت عنوان كمیته تخصصی و كمیته اجرایی تشكیل می شود.

كمیته تخصصی با مسئولیت مستقیم مدیركل استان و متشكل از نماینده مدیر كل استان، نماینده معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری، رئیس امور اداری و تشكیلات، حراست، گزینش، ارزیابی عملكرد، اداره سنجش و افراد متخصص مرتبط با موضوع رشته شغلی از هر معاونت است كه مسئولیت نظارت بر مراحل آزمون و تأیید نهایی فهرست پذیرفته شدگان این مرحله را به عهده دارند.

در این شیوه نامه آمده است: كمیته اجرایی كه مسئولیت بررسی و تطبیق مدارك و شرایط احراز پذیرفته شدگان مرحله اول در رشته شغلی ثبت نامی براساس بند «و» آگهی استخدام و مفاد فصل هفتم و سایر موارد (حسب مورد) مندرج در قانون مدیریت خدمات كشوری را به عهده دارد، با مسئولیت اداره امور اداری و تشكیلات و عضویت حراست و ارزیابی عملكرد تشكیل می شود.

مواد و نحوه اجرای مصاحبه تخصصی كه بر اساس شاخص ها و معیارهای هر رشته شغلی و درصورت نیاز توسط واحدهای مرتبط ستادی وزارتخانه تعیین و ابلاغ می شود به طور هم زمان درسراسر كشور برگزار خواهد شد.

پس از طی مراحل قانونی استخدام و تأیید كلیه مراجع ذیربط حداكثر برابر ظرفیت استخدام از قبول شدگان نهایی این مرحله به ترتیب نمرات برتر و رعایت اولویت های قانونی به تفكیك قبول شده اصلی و ۱۰ درصد ذخیره تهیه و پس از تأیید اعضاء كمیته تخصصی حداكثر تا تاریخ ۱۵ مرداد به اداره كل امور اداری و تشكیلات ارسال شود تا پس از تائید هیئت عالی در وزارتخانه اقدامات اجرایی انجام شود.

در شیوه نامه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش تأكید شده است: همراه با انتشار اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول، فرم مشخصات گزینش دراختیار آنان قرار گرفته تا پس از تكمیل، همراه دو قطعه عكس و تصویر صفحات شناسنامه یا از طریق مراجعه حضوری به هسته گزینش آموزش و پرورش محل سكونت در ساعات اداری یا ارسال از طریق پست الكترونیكی یا ارسال به وسیله پست پیشتاز تحویل هسته گزینش محل اقامت كنند.

جدول برنامه زمانبندی مصاحبه تخصصی باید به تفكیك استان و شهر محل برگزاری و رشته تخصصی به دبیرخانه هیئت مركزی گزینش ارسال شود همچنین پیش از برگزاری مصاحبه تخصصی از نمایندگان صاحب نظر گزینش جهت حضور در جلسات مصاحبه تخصصی دعوت به عمل آمده و در فرم های مصاحبه تخصصی محل امضاء ناظر گزینش پیش بینی شود.

در پایان این شیوه نامه آمده است: با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی این طرح درسطح كشور و لزوم صدور احكام استخدامی پذیرفته شدگان قطعی درتاریخ یكم مهر ۸۹ ، تمامی امكانات مورد نیاز هسته های گزینش علی الخصوص نیروی انسانی متخصص، وسایل نقلیه برای انجام تحقیق وتجهیزات و نیز بودجه لازم برای پرداخت حق الزحمه عوامل اجرایی و نیروهای پاره وقت دعوت به همكاری و سایر هزینه های ضروری پیش بینی و در اختیار قرار گیرد..../تحلیل: فارس