اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تغییرات کنکور 92 با اجرای نظام «3-3-6» / نحوه طراحی سوالات کنکور



آغاز ثبت‌نام کنکور از پنجشنبه

رییس سازمان سنجش خبر داد: تغییرات کنکور 92 با اجرای نظام «3-3-6» / نحوه طراحی سوالات کنکور

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام کنکور از پنجشنبه 16 آذر ماه، نحوه طراحی سوالات کنکور و همچنین تاثیر اجرای نظام تحصیلی جدید «3-3-6» آموزش و پرورش در کنکور را تشریح کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نحوه طراحی سوالات کنکور، تشریح کرد: منابع امتحانی کنکور بر اساس سه سال آخر متوسطه است، بنابراین سوالاتی که طرح می‌شود متشکل از دوره پیش دانشگاهی، سال‌های سوم و دوم دبیرستان و سال اول هم با وزن کمتری است.

وی با اشاره به اجرای طرح«3-3-6»در نظام آموزش و پرورش کشور و تاثیر آن در کنکور، اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح، سوالات کنکور همچنان از سه سال آخر دوره متوسطه طراحی می‌شود.

خدایی همچنین در خصوص بازنگری منابع کنکور، گفت: اگر قرار باشد منابع کنکور بازنگری شود باید در کارگروه ماده 4 این کار صورت گیرد، این در حالیست که کارگروه تغییری برای منابع کنکور در دستور کار ندارد.

وی با اشاره به تصویب حذف کنکور 92 در بیش از 3000 کد رشته‌ دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی، گفت: شیوه نامه پذیرش دانشجو در این رشته‌ها در حال تهیه است و تا پیش از آغاز ثبت‌نام کنکور اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش در خصوص ساماندهی نظام پذیرش دانشجو، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بررسی می‌کند و تحقق آن از اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی است که فراتر از وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد است. بر این اساس ورودی‌های آموزش عالی کشور مدیریت می‌شوند و برنامه‌ریزی لازم برای نیازهای کشور انجام خواهد شد.

رییس سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به مباحث مطرح شده در قالب حذف کنکور، گفت: حذف کنکور در 90 درصد کد رشته‌های امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قابل اجراست.

گفتنی است ثبت‌نام آزمون سراسری از 16 تا 25 آذر ماه انجام خواهد شد و زمان برگزاری کنکور 92 نیز 30 و 31 خرداد و اول تیر ماه تعیین شده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حل سوالات کنکور سراسری با مدرس باسابقه کنکور - کنکور 9

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه گزینش نهایی داوطلبان و طراحی سوالات کنکور ارشد 92



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تقویم آزمون کارشناسی ارشد 92

رییس سازمان سنجش تشریح کرد:‌ نحوه گزینش نهایی داوطلبان و طراحی سوالات کنکور ارشد 92

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سطح سوالات و نحوه گزینش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: در این آزمون بیش از 900 هزار داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از 900 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 92 ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 89 هزار داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گرایش دوم نیز اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از 15 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: آزمون کارشناسی ارشد 92 طی روزهای 18، 19 و 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

خدایی با تاکید بر اینکه سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در هر رشته است، خاطرنشان کرد: سوالات به گونه‌ای طراحی شده است که نیاز به ماشین حساب وجود ندارد، بنابراین داوطلبان باید از آوردن ماشین حساب بر جلسه آزمون خودداری کنند.

وی با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: گزینش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی در گزینش داوطلبان، گفت: اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی به صورت تراز اعمال می‌شود.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در اردیبهشت منتشر می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، می‌توانند از میان کد رشته محل‌های مربوطه، به ترتیب تقدم علاقه، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در دهه اول شهریور ماه خبر داد./ایسنا