اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین خسارت 34 میلیارد تومانی سیل اخیر


فرماندار تهران در خصوص برآورد میزان خسارات مالی وارد شده از سیل هفته گذشته در منطقه کن سولقان گفت: با توجه به اعلام خسارتی که توسط دستگاه‌های مختلف ظرف 72 ساعت پس از وقوع حادثه انجام شد مجموع خسارت‌ها 34 میلیارد تومان اعلام شده است.

خبرگزاری ایسنا: فرماندار تهران در خصوص برآورد میزان خسارات مالی وارد شده از سیل هفته گذشته در منطقه کن سولقان گفت: با توجه به اعلام خسارتی که توسط دستگاه‌های مختلف ظرف 72 ساعت پس از وقوع حادثه انجام شد مجموع خسارت‌ها 34 میلیارد تومان اعلام شده است.

عیسی فرهادی پس از پایان جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: امروز آخرین جلسه ستاد بحران شهر تهران در خصوص سیلاب منطقه کن سولقان با هدف ارزیابی خدمت رسانی دستگاه‌های مختلف و برآورد میزان خسارت‌ها برگزار شد که نهایتا میزان خسارت‌های وارده 34 میلیارد تومان برآورد شد.

وی درباره میزان تلفات این حادثه نیز گفت: تعداد کشته شدگان این حادثه هشت نفر بوده است که از این تعداد یک نفر بومی منطقه، یک نفر تبعه کشور چین که در کارگاه آزادراه تهران – شمال مشغول کار بوده و شش نفر مابقی نیز از افرادی که در منطقه به عنوان مسافر حضور داشتند بوده‌اند.

فرهادی افزود: هشت نفر مفقودین نیز توسط مردم به بخشداری کن و کلانتری منطقه اعلام شده بود که تا کنون شش نفر شناسایی شده‌اند و دو نفر هنوز شناسایی نشده‌اند. البته امیدواریم دو جسدی که تا کنون شناسایی نشده‌اند همان دو نفر مفقودی باشند.

وی تاکید کرد: پس از گذشت هشت روز از وقوع سیلاب منطقه کن هیچ مفقودی دیگری توسط مردم اعلام نشده و این در شرایطی است که 150 نفر امدادگر به صورت شبانه روزی در شش روز گذشته عملیات جست و جو را انجام داده‌اند.

وی در خصوص میزان خسارت‌های وارده به منطقه افزود: در منطقه کن سولقان خسارت‌هایی به دستگاه‌هایی از جمله آب، برق، شهرسازی وارد شده که همگی میزان خسارات‌های خود را به فرمانداری اعلام کرده‌اند ولی بیشترین میزان خسارت در بخش جهاد کشاورزی بوده که 430 هکتار از باغات منطقه بین 10 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند که مجموع خسارت‌های وارده به این باغات 14 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است. البته در جریان این سیلاب 40 واحد مسکونی نیز تخریب شده و 13 دستگاه خودرو نیز از بین رفته‌ است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر آب، برق و راه روستایی در منطقه به حالت اول بازگشته و تمامی 13 روستای موجود در منطقه آب شربشان قطع شده است. تنها برای آبیاری باغات مشکلاتی وجود دارد که تا حد ممکن سعی شده آب این زمین‌ها با امکانات موجود تامین شود.

فرماندار تهران در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کن گفت: 80 واحد تاکنون تخریب شده و 100 پرونده در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در مراجع قضایی وجود دارد که در خصوص 50 مورد حکم تخریب صادر و 50 پرونده دیگر نیز در حال طی مراحل قضایی است.

فرماندار تهران از پیشنهاد منابع طبیعی استان برای تملک باغات در حاشیه رودخانه کن به عنوان یکی از مصوبات این جلسه خبر داد و گفت: با آزاد سازی این باغات می‌توانیم حریم رودخانه را آزاد کنیم و در زمین‌های بالادست به عنوان ماعوض به افرادی که مالک زمین‌های حریم رودخانه هستند زمین واگذار کنیم.

فرماندار تهران در خصوص اعلام مقصر سیلاب منطقه کن گفت: نمی‌توان مقصری برای این حادثه اعلام کرد و در مورد پیش بینی سازمان هواشناسی نیز اگر در نقطه‌ای امکان این پیش بینی وجود داشته باشد با توجه به تجهیزات موجود حتما سازمان هواشناسی این اقدام را به موقع و دقیق انجام خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
علت بوجود آمدن سیل وراه های خسارت سیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در خراسان شمالی



اخبار ,اخبار حوادث ,خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در خراسان شمالی

اخبار حوادث - خسارت 2 میلیارد تومانی سیل در خراسان شمالی

عصر چهارشنبه نیز بارش تگرگ در این شهرستان خساراتی در بخش کشاورزی و باغی به بار آورد .

 فرماندار شیروان (خراسان شمالی) گفت: جاری شدن سیل در هفته جاری افزون بر 20 میلیارد ریال ( 2 میلیارد تومانی) به مسیرهای ارتباطی، تاسیسات و بخش کشاورزی این شهرستان آسیب رسانده است.

 

ˈعباسعلی صفاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش شدید باران و جریان سیل به 650 هکتار از کشتزارهای جو و گندم دهستان ˈگلیانˈ شیروان به میزان حدود 25 درصد خسارت وارد آورده است.

 

وی گفت: همچنین جریان سیلاب دوشنبه شب موجب آسیب 18 کیلومتر از جاده های روستایی بخش قوشخانه این شهرستان و قطع ارتباط چهار روستای ˈزو، تفتازان، قپز و کاکلیˈ به مدت 24 ساعت شد.

 

او میزان خسارات وارده از ناحیه سیل به ابنیه فنی راههای روستایی این شهرستان را نیز 15 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

فرماندار شیروان افزود: عصر چهارشنبه نیز بارش تگرگ در این شهرستان خساراتی در بخش کشاورزی و باغی به بار آورد که اکنون کارشناسان در حال بررسی میزان آن هستند.

 

شهرستان 157 هزار نفری شیروان 960 کیلومتر راه روستایی دارد که کمتر از 40 درصد آن آسفالت و مابقی شوسه و خاکی است. 

اخبار حوادث - ایرنا