اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در مرحله دوم



اخبارسیاسی,خبرهای سیاسی,انتخابات

سخنگوی وزارت کشور آمار حائزان شرایط رأی دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را حدود ۱۷ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش دانشجو، حسینعلی امیری در گفتگویی با تبیین نتایج نشست امروز ستاد انتخابات کشور گفت: در این جلسه طبق معمول اخبار انتخابات در 21 استانی که قرار است مرحله دوم انتخابات در آن برگزار شود بررسی شد.

وی افزود: در این نشست هر یک از اعضای ستاد در حوزه تحت مسئولیت خود خبرها را مطرح کردند و هیچ مشکل خاصی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات وجود ندارد.

امیری گفت: گزارش اعضای ستاد در هر یک از حوزه های ذیربط مبتنی بر این موضوع است که در حوزه امنیتی ، انتظامی ، تأمین ملزومات اداری و آموزش بخشداران ، فرمانداران و مدیران ذیربط آمادگی کامل وجود دارد.

وی افزود: در جلسه امروز گزارشی از آسیب شناسی مرحله نخست انتخابات و تدابیری که در مرحله دوم در بخش های مختلف اتخاذ شده است ارائه شد و امکانات و ملزومات اداری کاملاً تهیه شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ حدود 19 میلیون تعرفه بزودی به استان ها ارائه می شود که در تشریفات قانونی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی در مخزن های مربوط برای روز رأی گیری وارد می شود.

امیری افزود: این دوره از انتخابات در حوزه های انتخابیه مختلف از یک تا 4 کرسی رقابتی برای مجلس وجود دارد بنابر این تعرفه ها در 21 استان و برای هر استان متناسب با تعداد این کرسی ها توزیع می شود.

وی گفت: طبق توافق با شورای نگهبان برای پایین آوردن هزینه ها از صندوق هایی که در مرحله اول استفاده شد در مرحله دوم نیز استفاده خواهد شد.

امیری افزود: انتخابات در 55 حوزه برای 68 کرسی کاملاً رقابتی است و در استان های مختلف رقابت کاملاً جدی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همانند مرحله اول بر بی طرفی مجریان انتخابات تاکید داریم تا اعتماد به دستگاه های اجرایی در مرحله دوم نیز وجود داشته باشد.

امیری تصریح کرد: نامزدها و هوادارانشان کماکان بر این باور باشند که وزارت کشور هیچ گونه سوگیری سیاسی به نفع جریان خاص سیاسی در مرحله دوم انتخابات نخواهد داشت و همه نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند کاملاً از حقوق یکسان برخوردار خواهند بود.

 

اخبار سیاسی - دانشجو


ویدیو مرتبط :
آموزش آیلتس بصورت مرحله به مرحله _ تعداد کلمات لازم در یک بند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط رأی دادن در مرحله دوم انتخابات


ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰۳ این ستاد اعلام کرد: رأی دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند.

خبرگزاری ایسنا: ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۰۳ این ستاد اعلام کرد: رأی دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند.

متن اطلاعیه شماره ۱۰۳ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

«به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند بر اساس تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رأی نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به نامزد مورد نظر بدهند.»