اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعداد شرکت کنندگان در تجمع برجام در نمازجمعه تهران به 50نفر نرسید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با شروع خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران، جمعی از مخالفان توافق هسته‌ای و «برجام» در مسیرهای خروجی راهپیمایان قرار گرفتند و به محض پایان نماز جمعه با بالا بردن پلاکارد و توزیع تراکت، از نمازگزاران درخواست می‌کردند در تحصن موسوم به «غیرت» شرکت کنند.

تجمعی که قرار بود در میدان انقلاب برای مخالفت با برجام شکل بگیرد، با استقبال سرد نمازگزاران مواجه شد و کسی از نمازگزاران به جمعیت 50 نفره معترضان اضافه نشد. در نماز جمعه تهران توزیع هفته‌نامه «عبرت‌های عاشورا» با احتیاط بیشتری انجام می‌شد و توزیع‌کنندگان از مردم می‌خواستند این نشریه را دور از چشم مسئولان برگزاری نماز جمعه نگهداری کنند.

از سوی دیگر،به نوشته روزنامه ایران، چهارمین روز تجمع معدودی از معترضان برجام، مقابل ساختمان مجلس با حضور افرادی مانند حسین شریعتمداری و کوچک‌زاده در میان متحصنان همراه بود اما با وجود قدردانی و حمایت آنان از معترضان و سخنان تندشان علیه برجام، در ساعات بعدی خبری از افزایش تعداد متحصنان مقابل بهارستان نشد.

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال شرکت کنندگان اجلاس تهران از پیشنهاد ایران برای توقف سه ماهه درگیری ها در سوریه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طی بیانیه ای مطرح شد؛

استقبال شرکت کنندگان اجلاس تهران از پیشنهاد ایران برای توقف سه ماهه درگیری ها در سوریه

شرکت کنندگان در اجلاس مشورتی سوریه که در تهران برگزار شده است، از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر درخواست از طرف های درگیر برای توقف درگیری ها و خشونت ها در سوریه به مدت 3 ماه به منظور پیگیری گفتگو و راهکارهای مسالمت آمیز به مناسبت عید فطر استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان نشست مشورتی سوریه که عصر امروز پنجشنبه در هتل آزادی تهران و با حضور 30 کشور از مناطق مختلف جهان برگزار شد، بیانیه ای به امضای شرکت کنندگان رسید که در آن بر توقف درگیری ها در سوریه تاکید شده است.

براساس این خبر، نشست مشورتی تهران پیرامون سوریه با هدف تقویت تلاش های فرامنطقه ای و بین المللی به منظور کمک به مردم سوریه جهت خروج از بحران کنونی و ایجاد بستر مناسب گفتگوی ملی برگزار شد که وزرای خارجه و هیئت هایی از کشورهای افغانستان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، بنین، چین، کوبا، اکوادور، گرجستان، هند، اندونزی، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، مالدیو، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، روسیه، سریلانکا، سودان، تاجیکستان، تونس، ترکمنستان، ونزوئلا، زیمباوه و سازمان ملل متحد شرکت داشتند.

در بیانیه پایانی این اجلاس از تداوم درگیری ها و نقض حقوق بشر و تلفات جانی و خسارات مالی گسترده ابراز نگرانی شدید شده و با بازماندگان و قربانیان درگیری ها و حوادث تروریستی اعلام همدردی شده است.

در این بیانیه بر ضرورت پیگیری راهکارهای سیاسی مبتنی بر گفتگوی ملی به عنوان تنها راه حل بحران کنونی سوریه با محوریت توقف خشونت ها از جانب طرفین درگیر و تشویق دو طرف برای ایجاد بستر مناسب جهت تحقق گفتگوی ملی تاکید و از مطالبات مشروع مردم سوریه برای اجرای اصلاحات سیاسی و تربیت دموکراسی و مشارکت فراگیر احزاب و گروه های مخالف در اداره کشور و پیگیری این مطالبات از راه مسالمت آمیز و بدون دخالت خارجی تاکید شده است.

در بیانیه همچنین از تلاش های سازمان ملل و کوفی عنان به عنوان نماینده ویژه وی و تداوم فعالیت های ناظران بین المللی در سوریه حمایت شده است.

در بیانیه پایانی این اجلاس همچنین بر عدم مداخله در امور داخلی کشورها و خاتمه دادن به هر گونه کمک تسلیحاتی به گروه های مسلح و تلاش جهت توقف خشونت ها از جانب طرفین تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین ضمن تاکید بر ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه بر ضرورت تشکیل گروه تماس از میان کشورهای شرکت کننده در نشست تهران با هدف توقف خشونت ها و آغاز گفتگوهای فراگیر بین دولت سوریه و مخالفان تاکید شده است.

ابراز نگرانی شدید از ورود گروه ها و فرقه های شناخته شده تروریستی به درگیری های داخلی سوریه و هشدار جدی نسبت به گسترش تروریست و تبعات آن در صلح و امنیت منطقه از دیگر توافقات اجلاس تهران است. همچنین شرکت کنندگان از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی از درخواست از طرف‌های درگیر برای توقف درگیری ها و خشونت ها برای مدت سه ماه به منظور پیگیری گفتگو و راهکارهای مسالمت آمیز به مناسبت عید فطر به عنوان یکی از اعیاد مسلمین استقبال کرده اند.

در پایان این بیانیه از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست تقدیر شده است./مهر