اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعداد تلفات انفجار كارخانه مهمات یمن به ۱۲۰ نفر رسید



 

.تعداد تلفات انفجار كارخانه مهمات یمن به ۱۲۰ نفر رسید

 

 

تعداد تلفات انفجار دیروز در كارخانه مهمات سازی در یمن به بیش از ۱۲۰ نفر رسیده است.به گزارش فارس به نقل از السفیر، در انفجار عظیمی كه دیروز در یك كارخانه مهمات سازی در شهر جعار در جنوب یمن روی داد بیش از ۱۲۰ نفر كشته شدند.

 

گفته می شود كه آمار واقعی كشته های این حادثه از این تعداد هم بیشتر است و این در حالی است كه هنوز علت اصلی این حادثه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این انفجار در پی ناآرامی های اخیر در یمن و قدرت گرفتن جریان های مخالف دولت و عقب نشینی جریان حاكم در برابر مطالبات مردم روی داده است.

از سوی دیگر اسناد "ویكی لیكس " كه اخیرا فاش شده است، نشان داد كه "علی عبدالله صالح " دیكتاتور یمن سعی كرده است تا سرتیپ "علی محسن " فرمانده منطقه نظامی شمال غرب یمن را كه به عنوان یكی از مهم ترین گزینه های جایگزینی وی مطرح است و به یكی از مخالفان دولت یمن تبدیل شده را ترور كند.

گفته می شود این عملیات بعد از اینكه ریاض از آن اطلاع یافته، لغو شده است.

یك منبع امنیتی اعلام كرد كه این انفجار زمانی رخ داد كه اهالی منطقه "باتیس " در شمال شهر "جعار " واقع در استان ابین به این كارخانه هجوم برده و قصد غارت تجهیزات آن را داشتند كه در همین زمان موادی كه برای ساخت مهمات بكار می رود، منفجر شدند..../فارس


ویدیو مرتبط :
آمار تلفات موج گرما در هند به ۱۷۰۰ نفر رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای وزیران مصر: تعداد تلفات روز شنبه مصر به ۷۹ نفر رسید



شورای وزیران مصر,جمعیت اخوان المسلمین

 شورای وزیران مصر:
تعداد تلفات روز شنبه مصر به ۷۹ نفر رسید

شورای وزیران مصر به نقل از منابع وزارت بهداشت، تعداد تلفات درگیری های روز گذشته این کشور را ۷۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از العربیه، شورای وزیران مصر امروز اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت بهداشت تلفات درگیری‌های روز شنبه در مناطق مختلف به 79 نفر رسید و تعداد زخمی‌ها نیز 549 نفر است.


روز جمعه گذشته نیز درگیری های خونین میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مصری صورت گرفت که در پی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.


جمعیت اخوان المسلمین مدعی شد که شمار کشته‌های تظاهرات "جمعه خشم" 213 کشته و صدها زخمی است.
جمعیت اخوان‌المسلمین مصر روز گذشته فراخوانی برای برگزاری تظاهرات امروز در قاهره را برگزار کرده بود اما این تظاهرات به دلیل مسایل امنیتی در قاهره لغو شد./تسنیم