اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر بزرگترین خرچنگ دنیا



 

بزرگترین خرچنگ

 

بزرگترین خرچنگ دنیا که از ژاپن به نمایشگاه زندگی دریایی بلژیک راه یافته است در حال حاضر ۵/۳ متر طول دارد.

 

این خرچنگ که "کرابزیلا" نام دارد و در نمایشگاه زندگی دریایی "بلانکبرگ" در بلژیک به نمایش در آمده در آبهای ژاپن پیدا شده است.

 

طول بازوهای بزرگترین خرچنگ دنیا ۵/۳ متر است و می تواند در بزرگسالی به ۵/۴ متر برسد.

 

این خرچنگ از گونه Macrocheira kaempferi است که سال گذشته در اقیانوس آرام شکار و به آکواریومی در بیرمنگام انگلیس منتقل شد.

 

برای انتقال "کرابزیلا" از انگلیس به بلژیک، این خرچنگ را در یک واگن ویژه در ترنی که از تونل زیر دریای مانش می گذرد قرار دادند./خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)


ویدیو مرتبط :
بزرگترین حیوانات دنیا به روایت تصویر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سلفی در آغوش بزرگترین خرچنگ دنیا


تصویری که مارک پیرِتو با یکی از این موجودات خطرناک گرفته، در فضای مجازی بازدیدکنندگان بسیاری داشته است.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: استرالیا به داشتن تنوع گونه‌های بومی ترسناک در حیات‌وحش خود معروف است اما اندکی تأمل‌کنید و نگاهی هم به این خرچنگ‌های نارگیل خوار بیندازید که در قلمرو خود در جزیره کریسمس پرسه می‌زنند.
 
تصویری که مارک پیرِتو با یکی از این موجودات خطرناک گرفته، در فضای مجازی بازدیدکنندگان بسیاری داشته است. در این تصویر پیرتو که بزرگ‌شده‌ی جزیره کریسمس است باافتخار این سخت‌پوست درشت‌اندام را در دست گرفته است. به نقل از هافینگتون پست مارک درحرکتی که بیشتر مردم را به وحشت می‌اندازد با هر دودست این خرچنگ را بلند کرده و اندازه‌اش را نشان می‌دهد.

عکس/ سلفی در آغوش بزرگترین خرچنگ دنیا

او می‌گوید: ظاهر این موجودات ترسناک است اما هیولاهای بسیار آرامی هستند. برای نزدیک شدن به آن‌ها باید کاملاً آهسته پیش بروید.
 
اتحادیه گردشگری جزیره‌ی کریسمس می‌گوید این گروه که بزرگ‌ترین بندپایان جهان هستند، از گونه‌های محافظت‌شده‌اند و در دسته‌های بزرگ در این جزیره‌ی واقع در اقیانوس هند زندگی و تا 70 سال عمر می‌کنند.