اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویرجوان ایرانی که به اتهام تحریک تظاهرکنندگان در ترکیه بازداشت شده است



تصویرجوان ایرانی که به اتهام تحریک تظاهرکنندگان در ترکیه بازداشت شده است

یک جوان ایرانی که نامش «شایان شاملو» اعلام شده، به اتهام «تحریک تظاهرکنندگان» در ترکیه دستگیر شده است.

این ایرانی که در تظاهرات میدان «کیزیل آی» شهر آنکارا شرکت کرده و به «تحریک تظاهرکنندگان» می‌پرداخت، از سوی نیروهای پلیس بازداشت شد.

بر این اساس، واحدهای امنیتی ترکیه «برخی کشورها» را متهم کرده که با هدف «تحریک» تظاهرکنندگان افرادی را وارد ترکیه می‌کنند.

تظاهرات درترکیه,شایان شاملو

این جوان ایرانی نیز به همکاری با دولت ایران متهم شده است.

این در حالی است که هنوز منبع دیگری به غیر از منابع ترکیه این خبر را تأیید نکرده‌ است.

خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
بازداشت گسترده تظاهرکنندگان در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت یك ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل‎



بازداشت یك ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائی

بازداشت یك ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل‎

كادر امنیتی سفارت اسرائیل در نپال یك شهروند ایرانی را كه گفته می شود دارای پاسپورت اسرائیلی است به اتهام انجام كارهای شبهه برانگیز بازداشت و برای اجرای تحقیقات بیشتر به دولت نپال تحویل داده است.

شفاف: یك شهروند ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل بازداشت شد.

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه نپالی هیمالیا تایمز، كادر امنیتی سفارت اسرائیل در نپال یك شهروند ایرانی را كه گفته می شود دارای پاسپورت اسرائیلی است به اتهام انجام كارهای شبهه برانگیز بازداشت و برای اجرای تحقیقات بیشتر به دولت نپال تحویل داده است.

از سوی دیگر روزنامه آناپورنا پست یكی دیگر از روزنامه های نپالی گزارش داد كه این شهروند ایرانی كه "محسن كربیان" نام دارد در 13 آوریل جاری ( دو هفته پیش) بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش این فرد بعد از مشكوك به كنترل ساختمان سفارت و جمع آوری اطلاعات و همچنین همراه داشتن نقشه منطقه محل سفارت اسرائیل بازداشت شده است.

این شهروند ایرانی با یك پاسپورت اسرائیلی تقلبی و با نام جعلی "الكساندر" در هتل "تامل" نپال اقامت داشته و اعلام كرده است كه تنها برای تعمیر كامپیوتر همراه خود به آن منطقه رفته و قصد انجام هیچ كاری را نداشته است.

این گزارش می افزاید: كربیان از سال 2004 در بانكوك اقامت داشته و مدتی پیش با خانواده اش و با پاسپورت اسرائیلی جعلی كه در مالزی گرفته بود به نپال آمده است.

وی در تحقیقاتی كه صورت گرفته، گفته است كه بعد از شكست در كار لباس فروشی در مالزی به نپال آمده است تا بعد از آن برای گرفتن پناهندگی به اروپا برود.

پلیس نپال همچنین اعلام كرده است كه این فرد بعد از خروج از مالزی و ورود به نپال در سریلانكا توقف داشته است.

پلیس نپال معتقد است كه كربیان برای اجرای عملیاتی برای مورد هدف قرار دادن فردی در داخل سفارت اسرائیل یا خود ساختمان سفارت اسرائیل یا علیه تجمع اسرائیلی ها برنامه ریزی كرده بود./شفاف