اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویب چارچوب‌کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی



اخبار, اخبار اجتماعی,فضای مجازی


 اخباراجتماعی - تصویب چارچوب‌کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی

چارچوب کلی فرآیند مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور در جلسه روز شنبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، مورد بررسی قرار گرفت و با اجماع به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اقدامات دارای فوریت فضای مجازی کشور پیش از این در 27 موضوع کلان در مرکز ملی فضای مجازی و براساس اسناد بالا دستی تدوین شده و در این جلسه شورا از سوی اعضا مورد بحث قرار گرفت و در نهایت با اجماع اعضا، چارچوبی کلی برای نحوه تدوین برنامه ها، اهداف و متولیان اجرایی این 27 موضوع از قبیل نقاط تبادل ترافیک، ضد بدافزار، بازی های رایانه ای و آی پی مدیا به تصویب رسید.


اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 


ویدیو مرتبط :
مدیریت راهبردی مدیریت کیفیت مدیریت دانش مدیریت اسلامی مدیریت جهادی مدیریت منابع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از کارت هوشمند ملی برای مدیریت هویت در فضای مجازی



اخبار,اخبار اجتماعی, کارت هوشمند ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه در برنامه ششم دو بحث جدی داریم، گفت: یکی از اهداف ما ارتقاء و محوریت دادن به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در تراکنش‌های حضوری به منظور تصدیق و احراز هویت است.

محمدابراهیم طریقت در گفت‌وگو با  (ایسنا)، افزود: اصرار داریم که موضوع نشانی، جدی گرفته شود و نشانی براساس قانون، الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی، نشانی محل سکونت یا نشان دسترسی را فقط از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور استعلام کنیم و تدابیری برای به روز نگه داشتن آن داشته باشیم. این نیاز جدی در فضای آماری و خدمت‌دهی است.

وی با بیان اینکه خیلی مواقع به علت سیال بودن جمعیت، اعداد دقیقی درباره آن‌ نمی‌توانیم ارائه دهیم گفت: این آمارها ثبتی است و نسبت به آمارهای سرشماری، هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد البته مرتب باید به روز شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره هدف دوم ثبت احوال برای برنامه ششم توسعه اظهارکرد: هدف دوم، مدیریت هویت در فضای مجازی است. راهبرد اصلی ما تحول دیجیتالی در ثبت احوال با دو شاخص عملکردی است. یکی بحث ارتقای پایگاه است و دیگری استفاده از کارت هوشمند ملی برای مدیریت هویت در فضای مجازی است.

طریقت در پایان درباره اقدامات سازمان ثبت احوال برای تصویب راهبرد مدیریت در فضای مجازی در کمیسیون‌های برنامه ششم توسعه گفت: ما در کمیسیون‌های دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و بویژه اجتماعی برنامه ششم توسعه این موارد را مطرح کردیم و در کمیسیون اجتماعی تصویب شد.


  اخبار اجتماعی  -  ابیسنا