اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه قذافی



 

 

تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه قذافی

 

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه با اکثریت آراء قطعنامه ای تصویب کرد که در آن تحریم هایی جدی علیه معمر قذافی رهبر لیبی و نیز همسر، خانواده و نزدیکان وی در نظر گرفته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این بیانیه، اعضای شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی در مورد اوضاع لیبی و کشته شدن غیرنظامیان به دست نیروهای امنیتی و اِعمال وحشیگری و خشونت علیه مردم عادی توسط بالاترین مقام دولتی، استفاده از زور و خشونت علیه مردم محکوم و اعلام شد حملات گسترده و سازمان یافته علیه غیرنظامیان می تواند به جنایات علیه بشریت بدل شود.

شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه، پایان فوری خشونت ها و نیز اتخاذ تدابیری برای پاسخگویی به خواسته های مشروع مردم را از مقامات لیبی خواستار شد و اعلام کرد این مقامات باید خویشتن داری نشان داده، امنیت همه خارجی های مقیم آن کشور و ورود مطمئن تجهیزات پزشکی و گروه های امداد رسان را به آن کشور تضمین کنند و همه محدودیت ها برای فعالیت همه مطبوعات نیز لغو شوند.

در این قطعنامه تصمیم بر آن شده است که کلیه حوادث لیبی از روز پانزدهم فوریه سال دو هزار و یازده به دادستان دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شود.

شورای امنیت در قطعنامه خود همچنین به ممنوعیت فروش یا انتقال مستقیم یا غیر مستقیم سلاح یا تجهیزات نظامی به لیبی رای داد. اعضای شورای امنیت تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ورود یا انتقال اشخاصی که در این قطعنامه تحریم هایی علیه آنها در نظر گرفته شده، اقدامات مقتضی اتخاذ کنند.

شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفت دارایی های در تملک یا تحت کنترل مستقیم یا غیر مستقیم قذافی و نزدیکانش را در خاک کشورهای عضو، مسدود کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک؛ این قطعنامه از همه کشورهای عضو می خواهد با همکاری با دبیر کل سازمان ملل در تسهیل و حمایت از بازگشت آژانس های بشردوستانه به لیبی و فراهم شدن امکان فعالیت این آژانس ها در آن کشور، بکوشند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
صحبت های عراقچی درباره قطعنامه شورای امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه داعش



اخبار,اخباربین الملل,قطعنامه شورای امنیت علیه داعش


اخبار بین الملل - تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه داعش

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه با اجماع آرا، قطعنامه علیه گروه تروریستی داعش را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، پیش نویس این قطعنامه بعد از حدود یک هفته رایزنی به تایید 15 عضو شورای امنیت رسیده و اعضای شورا امروز به آن رای دادند.

این سومین قعطنامه سازمان ملل متحد در مورد حملات گروه تروریستی داعش بود که از 10 ژوئن (20 خرداد) عملیات خود را با به دست گرفتن کنترل شهر موصل آغاز کردند.


 اخبار بین  الملل - ایرنا