اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم شوم مرد شیشه ای برای قتل خانواده



 

 

تصمیم شوم مرد شیشه ای برای قتل خانواده

مردی كه پس از استعمال ماده مخدر شیشه و قرص های روانگردان دچار توهم شده و تصمیم به قتل عام خانواده اش گرفته بود، پس از زخمی كردن ۳ تن از آنها توسط ماموران انتظامی پاكدشت دستگیر شد.

 

مردی كه پس از استعمال ماده مخدر شیشه و قرص های روانگردان دچار توهم شده و تصمیم به قتل عام خانواده اش گرفته بود، پس از زخمی كردن ۳ تن از آنها توسط ماموران انتظامی پاكدشت دستگیر شد.

چند روز پیش مردی در حال رفتن به محل كارش در خاتون آباد پاكدشت متوجه شد مردی چاقو به دست در خیابان فردی میانسال را تعقیب می كند و قصد جان او را دارد.

مرد رهگذر با دیدن این ماجرا با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از ماموران تقاضای كمك كرد.

ماموران با حضور در محل حادثه پی بردند كه مرد چاقو به دست ۲ مرد و یك زن را در خیابان زخمی كرده و با حمله ور شدن به سمت مردمی كه قصد سد كردن راهش را داشته اند، باعث ایجاد وحشت و ناامنی در شهر شده است.

ماموران با اطلاعاتی كه از شاهدان حادثه به دست آوردند، به جستجوی مرد چاقو به دست پرداختند و ۳ زن و مرد زخمی را برای درمان به بیمارستان انتقال دادند.

جستجوهای پلیسی ادامه پیدا كرد تا این كه ماموران پی بردند مرد مورد نظر چند خیابان پایین تر در تعقیب اعضای خانواده اش است.

● پلیس، مرد شرور را متوقف كرد

ماموران با اطلاع از موضوع به تعقیب مرد شرور ادامه دادند و با شناسایی مرد چاقو به دست در خیابان، با اخطار از او خواستند خود را تسلیم پلیس كند؛ اما وی بی آن كه به اخطارهای ماموران توجهی كند، به سوی آنها حمله ور شد.

در همین موقع ماموران با قانون به كارگیری سلاح به سوی مرد شرور شلیك و او را از ناحیه ۲ پا زخمی كردند.

پس از آن، ماموران، مرد چاقو به دست به نام رامین را بازداشت و به بیمارستان منتقل كردند. روز بعد، پس از انتقال وی به پلیس آگاهی پاكدشت، تحقیقات از او آغاز شد.

ماموران ابتدا به بررسی سوابق كیفری متهم پرداختند و پی بردند او چند بار به اتهام درگیری خیابانی، نزاع دسته جمعی، شرارت، اختلاف حساب مالی روانه زندان شده و از اراذل و اوباش پاكدشت است.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران دوباره به تحقیق از متهم پرداختند كه وی از شرارت های خود پرده برداشت.

● اعتراف متهم شیشه ای

متهم در اظهاراتش گفت: با خانواده ام اختلاف حساب مالی داشتم. روز حادثه پس از استعمال مواد مخدر (شیشه) و استفاده از قرص های روانگردان دچار توهم شدم و تصمیم به قتل اعضای خانواده ام گرفتم.

وی افزود: با چاقویی كه به همراه داشتم، به سوی آنها حمله ور شدم. اعضای خانواده با دیدن من وحشت كرده و قصد فرار داشتند كه مانع شدم و در همین موقع پدر، عمویم و همسرم را با ضربه های چاقو زخمی كردم.

متهم افزود: دیگر اعضای خانواده برای نجات جان خود از خانه فرار كردند كه من هم چاقو به دست خانه را ترك كردم و در تعقیب آنها بودم.

هر فردی را كه در خیابان سد راهم می شد، با چاقو تهدید به مرگ می كردم.

همچنان در تعقیب اعضای خانواده بودم كه ماموران سد راهم شدند.

سرهنگ زنده شو، فرمانده انتظامی پاكدشت در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پس از ثبت اظهارات متهم، او اكنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از وی در حالی ادامه دارد كه وضعیت مصدومان حادثه، رضایت بخش اعلام شده است.

گزارش : جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
تصمیم به نماز می گیرم و بعد سست می شوم، چه کنم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل فجیع یک خانواده توسط مرد شیشه ای


یك‌بار قصاص، 10سال حبس، 10سال تبعید و پرداخت دیه دو زن، مجازاتی است كه برای یك مرد به اتهام قتل همسر و دو دخترش در نظر گرفته شده است.

 یك‌بار قصاص، 10سال حبس، 10سال تبعید و پرداخت دیه دو زن، مجازاتی است كه برای یك مرد به اتهام قتل همسر و دو دخترش در نظر گرفته شده است.

 این مرد كه «حمید» نام دارد به دلیل اعتیاد به ماده مخدر شیشه دچار سوءظن شده و به همین دلیل علاوه بر قتل‌عام اعضای خانواده‌اش، جوان 32ساله‌ای را نیز با ضربات قمه مجروح كرده و تا یك قدمی مرگ پیش برده بود.

كشف اجساد

ماموران پلیس مشهد روز 13 آبان سال 88 باخبر شدند مرد جوانی در یك نزاع به شدت زخمی شده است. این جوان در یك بنگاه معاملات املاك كار می‌كرده و در مغازه توسط یكی از مشتریان هدف ضربات قمه قرار گرفته و به بیمارستان انتقال یافت.

از سویی، ضارب او به نام «حمید» نیز در حالی كه به شدت مجروح شده بود و خونریزی شدیدی داشت در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و یك روز پس از این اتفاق وقتی حمید به هوش آمد با حمله به شاگرد بنگاه‌دار اقرار كرد و گفت، پس از درگیری قصد داشت خودكشی كند به همین دلیل هم رگ دستش را برید اما او را به بیمارستان رساندند و نجات یافت. حمید در ادامه از جنایتی هولناك پرده برداشت و گفت همسر و دو دخترش را به قتل رسانده است.

 ماموران بعد از اینكه نشانی خانه این مرد را گرفتند به آنجا رفتند و پس از ورود به منزل با صحنه‌ای هولناك روبه‌رو شدند. جسد جمیله – مادر خانواده- در حالی كه غرق در خون بود در همان نگاه اول توجه ماموران را برانگیخت آنها همچنین با جست‌وجو در خانه، اجساد دو دختر 10 و 12 ساله حمید را نیز یافتند آثار اصابت ضربات متعدد چاقو روی پیكر هر سه قربانی مشهود بود و شواهد نشان می‌داد آنها برای گریز از مرگ در برابر حمید مقاومت كرده بودند.

اعتراف به قتل

بعد از انتقال اجساد به پزشكی قانونی و با بهبودی نسبی حمید، بازجویی از این مرد آغاز شد تا مشخص شود، وی به چه دلیل دست به این كشتار زده است. حمید در بازجویی‌ها گفت: «من و جمیله 13 سال قبل در قم با هم ازدواج كردیم و در این مدت همیشه با هم اختلاف داشتیم. ما سه سال قبل به مشهد مهاجرت كردیم و من با كارگری مخارج زندگی‌مان را تامین می‌كردم، اما اختلافات ما ادامه داشت و چند بار زنم را كتك زدم و كار به كلانتری كشید و مجبور شدم تعهد بدهم.»

حمید ادامه داد: «من به ماده مخدر شیشه معتاد شده بودم و به همین دلیل همیشه به زنم سوء‌ظن داشتم و فكر می‌كردم او به من خیانت می‌كند به همین دلیل چند وقت قبل تصمیم گرفتم آنها را بكشم. برای این كار شیر گاز را بازگذاشتم و جمیله و دو دخترم را در خانه زندانی كردم و خودم از آنجا خارج شدم اما جمیله كه از نقشه‌ام باخبر شده بود با پلیس 110 تماس گرفت و ماموران آنها را نجات دادند، بعد از آن چون معلوم شده بود این حادثه عمدی است من را بازداشت كردند ولی با دادن تعهد آزاد شدم.»

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه شاگرد بنگاه‌دار را دیدم كه به در خانه‌مان آمده بود ما تازه به آن خانه نقل ‌مكان كرده بودیم و با دیدن این صحنه تصور كردم جمیله و این مرد با هم رابطه دارند برای همین دوباره تصمیم گرفتم همه را بكشم و خودم را از این وضعیت نجات بدهم. اول جمیله و دو دخترم را به قتل رساندم و بعد به بنگاه رفتم تا آن مرد را هم بكشم كه او زنده ماند و نقشه‌ام برای خودكشی هم عملی نشد.»

در ادامه تحقیقات معلوم شد چكی كه حمید به عنوان ضمانت نزد بنگاه سپرده بود اشكال داشت و روز حادثه شاگرد مغازه به قصد اصلاح چك به خانه حمید رفته، اما گرفتار سوء‌ظن مرد شیشه‌ای شده بود. متهم بعد از این اعترافات، صحنه جنایت را بازسازی كرد و سپس پرونده‌اش در اختیار قضات شعبه 5 دادگاه كیفری استان خراسان‌رضوی قرار گرفت. در جلسه دادگاه كه چند روز قبل برگزار شد، اولیای‌دم جمیله خواستار قصاص دامادشان شدند، سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت او با انكار اتهام قتل گفت:

 «من از این ماجرا چیزی نمی‌دانم و تحت فشار ماموران به كشتن اعضای خانواده‌ام اعتراف كردم.»هیات قضات با وجود انكارهای متهم بعد از شور او را گناهكار شناختند و به جرم قتل همسرش او را به قصاص محكوم كردند، وی همچنین به دلیل كشتن دو دخترش به پرداخت دیه دو زن و همچنین تحمل 10سال حبس و 10سال تبعید محكوم شد.

منبع: شرق