اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصرف یک زمین ۱.۵ میلیاردی با ۵ میلیون!



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,زمین خواری

در یک مورد زمین خواری، فردی، زمین 15 میلیارد ریالی را با نفوذ، 50 میلیون ریال قیمت گذاری و آن را تصرف کرد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از کشف یک مورد زمین خواری در این شهرستان خبر داد که در آن فردی، زمین 15 میلیارد ریالی را با نفوذ 50 میلیون ریال قیمت گذاری و آن را تصرف کرد.

به گزارش ایرنا، در مطلبی که در فضای مجازی منتشر شده و بازتاب گسترده ای داشته به نقل از محمدجعفر آفرین آمده است در تخلفی آشکار دو نفر هشت هزار متر مربع زمین را تصاحب کرده اند.


وی گفته است :در پی اطلاع از این تخلف و کسب گزارش های مردمی گروه کاربری اراضی مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک وارد عمل شده است.

وی افزود: با بررسی انجام شده مشخص گردید دو نفر با مدارک غیر قانونی و به نام یک دامدار با همکاری یک نهاد دولتی اقدام به زمین خواری نموده و قطعه زمین مذکور را 50 میلیون ریال خریداری کرده اند.

آفرین با اشاره به ساخت و ساز در این زمین گفت: تعدادی درخت 20 ساله در زمین مذکور وجود دارد که در صورت ادامه ساخت و ساز این درختان نابود می شد.

وی بیان کرد: ارزش واقعی این زمین 15 میلیارد ریال برآورد شده است و با ورود دادستان از ساخت و ساز غیرمجاز فعلا جلوگیری شده است.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
مستند نحوه واگذاری و تصرف زمین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قسمت 1 از 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اراضی دولتی تصرف شده توسط زمین‌خواران باز پس گرفته شد



 

اراضی دولتی تصرف شده توسط زمین‌خواران باز پس گرفته شد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری تهران، مرتضی تمدن استاندار تهران روز شنبه كه به منظور شركت در مراسم تودیع و معارفه فرماندار دماوند به این منطقه رفته بود پس از اتمام مراسم در مسیر بازگشت از دماوند به سمت تهران در خصوص چگونگی ساخت و ساز یك زمین بزرگ در حاشیه جاده تهران- آبعلی سؤالاتی كرد كه بررسی‌ها نشان داد این زمین به صورت غیرقانونی از سوی متجاوزان به بیت المال تصرف شده و 3500 متر از این اراضی حصار كشی و به محل فروش انواع چوب تبدیل گردیده و متصرفین قصد دارند بقیه اراضی مجاور این زمین را نیز مورد تملك غیرقانونی قرار دهند.

استاندار تهران بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام خلاف قانون پیگیری‌ها را آغاز و ضمن هماهنگی با دادسرای ناحیه 26، نیروی انتظامی و شهرداری پردیس و صدور حكم رفع تصرف از اراضی و پیگیرد قانونی متخلفان، دستور تخریب بناهای احداث شده را صادر كرد.

اقدامات هماهنگ استانداری تهران، دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری پردیس و سایر مسئولین محلی از ساعت 10 شب آغاز و ساعت 3 بامداد عملیات تخریب و رفع تصرف به اتمام رسید و زمین طی صورت جلسه‌ای به سازمان عمران پردیس تحویل شد.

به هنگام عملیات تخریب، زمین خواران و عوامل آنها اقدام به فحاشی و ایجاد درگیری فیزیكی با مأموران كردند اما مسئولان ذیربط با قاطعیت حكم را اجرایی كردند.../فارس