اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصاویر دیدنی از حلقه آتش در آسمان


کسوف خورشیدی دیروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در آسمان غرب آمریکا و شرق آسیا مناظر زیبایی از یک حلقه آتش در آسمان خلق کرد.

خبرگزاری مهر: کسوف خورشیدی دیروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در آسمان غرب آمریکا و شرق آسیا مناظر زیبایی از یک حلقه آتش در آسمان خلق کرد.

کسوف سالانه که طی آن ماه از مقابل خورشید عبور می کند و حلقه طلایی اطراف ماه مشخص می شود در ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه در و شرق آسیا و غروب یکشنبه غرب آمریکا مشخص شد.

در ژاپن تورهای کسوف در مدارس، پارکها یا قایقهای تفریحی و حتی خطوط هوایی خصوصی تشکیل شد، رویدادی که مشابه آن در چین ، تایوان نیز با هشدارهایی نسبت به نگاه کردن خورشید با فیلتر مخصوص برگزار شد.

در آمریکا مراسم تماشای کسوف خورشیدی در رصدخانه های رنو، نوادا، اوکلند، کالیفرنیا و برخی مناطق دیگر تشکیل شد و در برخی نقاط دوربینهایی با فیلترهای ویژه برای عکس گرفتن به فروش می رسید.



حلقه ای از آتش؛ کسوف خورشیدی نادر در نیومکزیکو یکی از ایالتهای آمریکا که واضح ترین منظره کسوف در آن مشخص بود



کسوف جزئی؛ حرکت ماه بین زمین و خورشید مانع رسیدن نور به زمین می شود



آسمان بدون ابر رودخانه کلورادو

مردم از کلورادو ، اوکلوهما تا کانادا به شهر آلبوکورکی درنیومکزیکو سفر کردند تا این منظره دیدن کنند.

در کسوف دیروز 96 درصد از خورشید توسط ماه پوشانده شده بود.

این کسوف به طور زنده از توکیو پخش شد؛ چرا که از سال 1839 هیچ کسوفی در این کشور قابل مشاهده بوده است. کارکنان تلویزیون ژاپن به بالای کوه فوجی رفته و تصاویری را ضبط کردند آنها همچنین دوربینهای خود را به باغ وحش جنوب توکیو نیز منتقل کردند تا واکنش شامپانزه ها را به این رویداد ضبط کنند اما به نظر  می رسید که آنها به این مسئله توجهی نکردند.

درحالی که کسوف آغاز شد باران اندکی در توکیو شروع به بارش کرد؛ اما ابرهای اندک پراکنده شده و شرایط جوی مناسبی را رقم زدند.



این تصویر نشان دهنده تغییر آسمان آریزونا است



ترکیبی از تصاویر کسوف خورشیدی در توکیو



کسوف خورشیدی در تایوان که با عبور ماه از مقابل خورشید صورت گرفت


ویدیو مرتبط :
حلقه مشکوک در آسمان روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر مهیج گرفته شده از آتش‌فشان مکزیک از نمایی دیدنی



یک آتش‌فشان فعال در کشور مکزیک سوژه عکاسی یک عکاس از جان گذشته برای ثبت لحظات فوران آتش‌فشان از آن شده است.

یک عکاس آماتور به تازگی از آتشفشان کولیما در کشور مکزیک در حال فوران مواد مذاب و پراکنده شدن ستون‌هایی از دود و خاکستر عکس‌هایی زیبا و منحصر به فرد تولید کرده است.

تصاویر مهیج گرفته شده از آتش‌فشان مکزیک

گفتنی است، این کوه آتش‌فشانی در 301 مایلی غرب شهر مکزیک وجود دارد و به گفته‌ی کارشناسان در هنگام فوران دمای اطراف ستون‌های دود و گدازه می‌تواند به 3 هزار درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

تصاویر مهیج گرفته شده از آتش‌فشان مکزیک

مقامات محلی در شهر اطراف این کوه آتش‌فشانی به اهالی برای تخلیه احتمالی به هنگام فوران اصلی هشدارهای لازم را داده‌اند.

این آتش‌فشان در فاصله 3 هزار و 800 متری از سطح دریا قرار دارد و اولین فوران آن در سال 1576 میلادی رخ داده و جزو آتش‌فشان‌های فعال در این کشور است.

خاکستر ناشی از فوران داخلی این آتش‌فشان تا مساحت 3 کیلومتری اطراف پراکنده می‌شود و عکاس جوان برای گرفتن این عکس‌ها جان خود را به خطر انداخته است.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران